פרשת יתרו תשע"ח, יקב אור הגנוז, הלל ודן 2014 סדרת מרום
השבוע נקרא בבית הכנסת על מתן התורה.
הנביא משווה את התורה למים, יין וחלב (ישעיהו נה/א). חכמינו מציעים קשר בין הדברים (תענית ז/א). את המים נשאיר למקורות, לנציבות המים, או למדידות השפל של הכינרת. את החלב נשאיר למפעלי תוצרת חלב, שבדרך כלל נזכרים לקראת חג השבועות, שאז נוהגים לאכול מאכלי חלב.
אנו כרגיל, נתמקד ביין.
היין צריך לעבר גלגולים רבים, עד היותו ראוי לכזה תואר נכבד, החל בקור ובגשמי החורף שמפתחים את השורש, ומביאים אליו את כל מה שהוא זקוק באביב ובקיץ. אחר כך עלי -הגפן שקולטים שמש ביום וטל בלילה, יחד עם מרכיבים רבים היוצרים את הענב. אחר-כך בציר, דריכה, סחיטה, התססה, המתנה לשקיעת השמרים, סינון ושהייה ארוכה במרתף קריר סגור ושקט. רק אחר-כך אפשר לברך על פרי הגפן המוגמר.
כל שלבי היין הללו צריכים לעבור גם על לומד התורה, בשקידה, בתפלה, ביראת-שמים, בוויתור על הרגלי ילדות, וברכישת ארבעים ושמונה הקניינים שהתורה נקנית בהם, את הכל עליו לעשות בצנעה ובשקט, עד שהוא מתקדם לקראת היותו תלמיד-חכם, היודע את סודות התורה, ואת עומק חכמתה, כפי שהיין הוא סודות הענב ועומק חכמת הגפן, שהרי ערכה המספרי של המילה 'יין' ושל המלה 'סוד', שניהם שבעים, זהו שאומרים חז"ל: "נכנס יין יצא סוד" (ערובין סה/א). אכן על היין העידו שהוא מחכים, מפקח ופותח את הלב (יומא עו/ב. סנהדרין ע/א).
בגלל מעמד הר סיני שאנו קוראים השבוע היה מתאים שאמליץ על היין 'הר סיני' של "יקב אור הגנוז", אבל עליו כבר המלצתי בעבר,
לכן, אספר לכם על יין אחר של "יקב אור הגנוז" 'הלל ודן' מסדרת 'כרם מרום', בלנד של קברנה פרנק ושיראז. היין התבגר קצת יותר משנה בחביות עץ אלון, צבע אדום כהה, צלול ונקי, ריחות של פירות אדומים בשלים, חמיצות עדינה וטעם שיורי ארוך ונעים. 85 ₪
כשרות: בד"צ העדה החרדית, ובד"צ בית יוסף.
לחיים ושבת שלום
שרגא