2024/04/27     י"ט ניסן התשפ"ד

יינות יקב טפרברג – ראש השנה תשפ"ד

לכבוד ראש השנה תשפ"ד "יקב טפרברג" מגיש מגוון יינות מכל הסגנונות

וקטגוריות המחיר שיככבו בשולחנות החג.

זה בדיוק הזמן להרים כוסית לכבוד השנה החדשה – לכם נשאר רק לבחור איזה יין.

בברכת שנה טובה, משפחת יקב טפרברג.

להשיג את יינות יקב טפרברג בחנויות היין המובחרות.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

פטיט סירה לגסי 2020

הרכב זני: 100% ענבי פטיט סירה

עונת 2020: החורף שקדם לעונת  2020 היה חורף רווי משקעים עם טמפרטורות ממוצעות. עונת הגידול לוותה בטמפרטורות גבוהות במקצת מהממוצע הרב שנתי  ופוריות טובה מאוד בכרמים.

מקור הענבים: ענבי הפטיט סירה נבצרו מכרם בהרי גלבוע. משטר גידול קפדני תוך כדי חדירת אור לנוף ובמקביל דילול אשכולות אפשרה הגעה לבציר של ענבי איכות בריכוז גבוהה של טעמים וארומות.

הבציר: מכני בשעות הלילה הקרות. 

תהליך ייצור היין: ענבי הפטיט סירה נבצרו בבציר מכאני והגיעו ליקב לפנות בוקר. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הפטיט סירה למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה- cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית הטבעית של ענבי הפטיט סירה - על ידי השמרים החיים באופן טבעי על גבי הענבים בכרם ובסביבת היקב - בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים נוספים. עם סיום ההשריה - extended maceration, סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 18 חודשים. לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק ואף המשיך להתבגר חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין: צבע היין אדום מלא ועוצמתי. האף של היין מורכב ומתאפיין בפירות שחורים ודובדבנים בשלים עם מעט קפה, טבק ועץ אלון עשיר. בפה היין מלא ועוצמתי עם טנינים רכים ומלאים. גוף היין עגול ומאוד הרמוני עם טעמים ארוכים.

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו.

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 18 מעלות עם צלי בשר ברוטב סמיך ועשיר.

מחיר: 199 ש"ח

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

קברנה סוביניון אסנס 2018 

הרכב זני: 100% ענבי קברנה סוביניון.

מקור הענבים: ענבי הקברנה סוביניון נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה ובאקלים הררי. הכרם הראשון והעיקרי נמצא בגליל העליון בעמק קדש והכרם השני נמצא ברום הרי אפרים. כרמים אלו מתאפיינים בטופוגרפיה שונה. הכרם בעמק קדש נטוע בגובה של 450 מטר מעל גובה פני הים. הכרם נטוע על גבי כנה מתונה. הכרם נהנה ממיקרו אקלים ייחודי ואופטימאלי לענבי קברנה סוביניון. הכרם בהרי אפרים נטוע בגובה מעל 650 מטר מעל פני הים, בתנאי אקלים הרריים, בעוצמת צימוח מתונה ובהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה הגורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות. 

תהליך ייצור היין: ענבי הקברנה סוביניון נבצרו מכל כרם בנפרד בזמן ההבשלה האופטימאלית של הענבים ובשעות הבוקר המוקדמות הגיעו הענבים ליקב. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הקברנה סוביניון למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה-cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית של ענבי הקברנה בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שישה ימים. עם סיום ההשריה-extended maceration , סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים. תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי. לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק ואף המשיך להתבגר למשך 6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין: צבע היין אדום עד שחור, באף עולות ארומות עשירות של פירות יער שחורים ,נגיעות של קקאו, קפה, ומעט אדמה עם עץ אלון אלגנטי. בפה היין מאוזן, עגול עשיר מאוד ובעל מבנה מלא ועוצמתי, הטאנינים רכים ומוצקים והסיומת ארוכה וחלקה.

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק, אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו.

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 18 מעלות עם מאכלי בשר עשירים או תבשילי קדרה מבושלים על אש קטנה.

מחיר: 99 ש"ח

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

שרדונה אימפרשן 2022

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה

מקור הענבים: מורדות יהודה

הבציר: מכני בשעות הבוקר המוקדמות

תהליך ייצור היין: הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר בציר מכני ונכנסו מייד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. לאחר קירור של המיץ ושהייה של כ-24 שעות לשקיעה של משקעים במיכל מקורר ומבודד, נעשתה שפייה למיץ הנקי אל מיכל נירוסטה והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה של 14 מעלות למשך כשבועיים. בסיום התסיסה האלכוהלית היין הועבר לחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות חדשות להתבגרות של כ-5 חודשים בחביות אלו ללא תסיסה מאלו-לאקטית על מנת לשמור על פריכות ורעננות היין.

תיאור היין: היין בעל צבע ירקרק צהבהב, האף פירותי עם ניחוחות של פרי הדר, אגס ופירות טרופיים  ועם שילוב של מעט וניל ואגוז בפה בעל גוף ומרקם מלא, מאוזן ובעל סיומת רעננה.

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 12 מעלות עם דגים מטוגנים או מאכלי עוף קלים.

מחיר: 45 ש"ח

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

לבן יבש ויז'ן 2022

הרכב זני: 60%  סוביניון בלאן, 40% פרנץ קולומבר

מקור הענבים: מורדות יהודה

הבציר: מכני בשעות הבוקר 

תהליך ייצור היין: ענבי הסוביניון בלאן הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שנבצרו מכאנית. הענבים הוכנסו מיד עם הגעתם לסחיטה עדינה ומהירה, על מנת לקבל תירוש ענבים לבן ואיכותי. תירוש הענבים שניסחט הועבר למיכלי נירוסטה מקוררים ל-24 שעות לצורך הפרדה בין התירוש הצלול לבין המשקעים. לאחר שפייה של התירוש הצלול מעל המשקעים הוספו שמרים והחלה תסיסה אלכוהולית, שנמשכה שלושה שבועות, בטמפרטורה נמוכה של כ-14 מעלות, לטובת שמירת ארומות. ענבי הפרנץ קולומבר, שנבצרו כשלושה שבועות מאוחר יותר, עברו גם הם את התהליכים שעברו ענבי הסוביניון בלאן. לאחר מספר טעימות של פנל הטועמים של היקב הורכב הבלנד הסופי של היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין: צבע היין ירקרק זהוב, עדין ורך, בעל ארומות של לימון ותפוח, חמיצות מלבבת ומרקם קליל. יין קיצי, מרען ומלא חן.

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 14 מעלות עם מנות דג קלות או מתאבנים

מחיר: 35 ש"ח

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

לעמוד היקב