2024/11/24     כ"ג חשון התשפ"ה

פרשת ראה תשע"ז, יקב ירושלים, קריניאן.

יקב ירושלים קריניאן\שיראז 2016

בפרשת השבוע מופיעה שתי פעמים המצווה של "מעשר שני", גם בפרק יב/יא, וגם בפרק י"ד פסוקים כ"ב-כ"ה. בשני המקומות מציינת התורה "ושמחת לפני ה' אלקיך".

במעשר שני מדגישה התורה באופן מיוחד שצריך לקנות בו גם יין, בגלל שתי סיבות עממיות ועוד סיבה מקצועית:

א _ היין שייך למחלקת התרומות ומעשרות.

ב _ "יין ישמח לבב אנוש" (תהילים קד/טו).

יש מי שעושה לעצמו יין לתצרוכת ביתית, מניח חבית פלסטיק של 25 ליטר במרפסת המטבח שטופת השמש, אוסף או קונה את שיירי הענבים מהשוק, מוסיף 30 או 40% סוכר לבן תעשיתי. הפסולת הזו מבעבעת היטב בחום היום, וכעבור כמה חודשים בשמש יוצא משהו די כהה, מאד מתוק עם אחוזי כהל נכבדים, בזכות הסוכר הרב.

הוא צריך להביא לירושלים 4 בקבוקים מהתוצרת שלו, ולשתות אותם לבדו. רצוי שלא יכבד בהם איש, בגלל שתי סיבות:

1 _ אין לו מספיק עבור שבוע שלם.

2 _ זה שיקבל את היין, ירצה לשפוך אותו לכיור מאחורי גבו של הנותן, אבל יין של מעשר שני, יש בו קדושה, ואסור לשפוך אותו לאיבוד, אלא אם נאמר שלנוזל הזה אין כלל דין יין.

3 _ אני מבקש להציע סיבה שלישית למה התורה הדגישה התורה חזור והדגש את היין במעשר שני שמעלים ירושלימה. לאיש מקצועי יש הרבה מאד מעשר שני. אם הוא מייצר יין רק עבור אלף אנשים, הרי שיש לו 100 בקבוקים. כך גם אם יש לו תבואה עבור אלף איש, יש לו פדיון מעשרות בסכום מאד גבוה. אם הוא מייצר מאה אלף בקבוקים, הרי שהוא מביא לירושלים סכום כסף לקנות בו 10,000 בקבוקים. הוא צריך להשאר 30 שנים בירושלים כדי לגמור את זה.

הפתרון פשוט. תקנה יין טוב, תפתח שלחנות כיד המלך, ותראה שכולם ישמחו להתארח על השלחן שלך.

בפסטיבל שבוע שעבר טעמתי יין כזה שכולם ישמחו להשתתף בו ולשתות ממנו, בלנד מענבי קריניאן\שיראז של "יקב ירושלים" יין מעולה ומוכן לשתיה, טאנינים רגועים וריחות נעימים.

מחירו 85 ₪ ויש בו 12.5 %כוהל.

כשרות: רבנות מהדרין ירושלים, בד"צ בית יוסף,בד"צ מנצסטר, OU, ועד רבני חב"ד.

לעמוד היקב

שבת שלום
שרגא