2024/09/26     כ"ג אלול התשפ"ד

יקב היוצר ממליץ לשולחן החג תשפ"ה

על אודות יקב 'היוצר'

'היוצר' הוא סוג של מסע; סיפור משולב של יינן צרפתי שעולה לארץ כדי להגשים חלום ולעשות כאן יין, ומשפחת יין ותיקה, בת שמונה דורות.

בחזונם בחרו פיליפ ליכטנשטיין – יינן היקב – ובני משפחת שור, להרכיב יין שכולו יצירה המשלבת מקום, זן ויוצר כמקשה אחת מעוררת השראה. פיליפ יצר סדרות יין שונות המבוססות על זנים ים-תיכוניים ייחודיים אשר זכו לפרסים בארץ ובעולם.

בתכנון היין שם לעצמו היינן כמטרה לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ. יינות היוצר עוברים התיישנות בחביות עץ אלון, תוך בחירה ספציפית של סוג וגיל החביות בכדי לשמור את טעמי החבית, אך לא לאבד את ביטויו של כל זן וזן.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ליריקה פטיט סירה 2021

סדרת 'ליריקה' היא סדרת היינות הים-תיכונית של יקב היוצר; סדרת יינות גבוהים, עשויים מזני ענבים שמתאימים במיוחד לאקלים ולחך הישראלי; זנים מדרום צרפת, איטליה וספרד.

בסדרה זו שואף יינן היקב, פיליפ ליכטנשטיין, להגיש לחובבי היין הישראלים יין שעיקרו שמירה על האופי הזני ועל הפירותיות של היין, בעשייה שמבטיחה לו מבנה והרמוניה יוצאי דופן ופוטנציאל התיישנות ראוי. יינות הסדרה עוברים התבגרות בחביות מתאימות, ממש לשם כך.

הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור. דגש רב מושם על גידול אופטימלי בכרם, שמאפשר להגיע לבשלות מלאה תוך שמירה על פירותיות רעננה ככל האפשר.

רשמי טעימה

יין בעל צבע אדום ארגמן עמוק מאוד. באף, ניחוחות של דובדבן שחור בשל ופטל, עם רמזים של מוקה. החך בעל גוף חזק, עוצמתי ומלטף.

התאמה לאוכל

ליריקה פטיט סירה מתאים בעיקר למאכלי בשר אדום; 'על האש', למשל. מנגד, הוא יתאים גם לגבינות קשות, עזות טעמים.

עשייה ונתונים טכניים

כרמים

עין דור (כ- 3 ק"מ מהר תבור)

טיפול ביקב

השריה ותסיסה כ- 14 יום. 24 חודש בחביות צרפתיות (2/3) ואמריקאיות.

יובש

יבש

אלכוהול

13.5%

טמפרטורת הגשה

18-16 מעלות

מחיר מומלץ לצרכן: 89.90 ש"ח. להשיג בחנויות יין נבחרות ובמסעדות.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

וירטואוזו שיראז 2022

וירטואוזו היא סדרת הביניים של 'היוצר': היא מבוססת על שלושה יינות אדומים זניים  – קברנה סוביניון, מרלו ושיראז, שני יינות לבנים זניים – שרדונה וגוורצטרמינר - ובלנד אדום – 'רונדו'.

בסדרת וירטואוזו שואף יינן היקב, פיליפ ליכטנשטיין, להגיש לחובבי היין הישראלים יין עשיר בעל מאפיינים זניים מובהקים ובעל פוטנציאל התיישנות של מספר שנים, והכול - במחיר ידידותי ונגיש.

'וירטואוזו' ניכרת לא רק בטעמי היין, אלא גם בעיצוב האריזה לְיין בנקודת מחיר זו: ההשראה לשם הסדרה, עיצוב התווית וכד' הגיעה מעולם המוזיקה וכלי הנגינה, והיקב ממשיך ומקפיד על הגשה של יין איכותי גם לעין, ולא רק לחך.

הענבים מגיעים ממספר כרמים בכל הארץ: מהנגב, בדרום, דרך כרמי ההר והגליל התחתון ועד דישון ויפתח שבצפון הארץ. דגש רב מושם על גידול אופטימלי בכרם, שמאפשר להגיע לבשלות מלאה תוך שמירה על פירותיות רעננה ככל האפשר.

רשמי טעימה

יין בצבע ארגמן עז. באף עולים ניחוחות של תות בר וסיגליות, עם רמזים לטבק; מעושנים מעט. בפה היין הוא בעל גוף חזק ורך, חם ומלטף.

התאמה לאוכל

וירטואוז שיראז הוא מלווה נפלא למנות בשריות על האש: עופות, שיפודים, קבב וכד'. יתאים מאוד גם לטונה אדומה במרינדה, לפסטה עשירה ופיצה.

עשייה ונתונים טכניים

כרמים

צפונית להר תבור

טיפול ביקב

השרייה קרה בת שבוע התססה בטמפרטורה מבוקרת, ועל הזגים למשך כ 20 ימים. התבגרות בעץ במשך תשעה חודשים.

יובש

יבש

אלכוהול

13.5%

טמפרטורת הגשה

18-16 מעלות

מחיר מומלץ לצרכן: 49.90 ש"ח. להשיג בחנויות יין נבחרות ובמסעדות.

לעמוד היקב