יקב בנימינה, אבני החושן, אודם-סירה
בפרשת השבוע נאמר: "ויהי כשמוע לבן את שמע יעקב בן אחתו, וירץ לקראתו" (בראשית כט/יג).
לבן לא הידר במצוות הכנסת אורחים, אלא חשב שיעקב מגיע עם מתנות יקרות, לכן הוא רץ, והגמרא אומרת שפסיעה גסה נוטלת אחד מחמש מאות ממאור העינים, שהן מבריאות בקידוש של ליל שבת (ברכות מג/ב). לבן לא עשה קידוש ונותר עם עיניים רואות למחצה. רק שקרים ותככים הוא ראה.
כיצד משפר הקידוש את הראייה?
ישנה אפשרות להניח שיש ביין איזשהו חומר מרפא, וכוהל היין הוא חיטוי מועיל, אבל אם אכן כך זה, צריך היה היין להביא תועלת גם ביום חול, ואנו רואים שההמלצה היא רק על הקידוש של ליל שבת, בעוד שאם זו היתה תרופה, היה צריך להיות רק ביום חול, כי אסור לעשות תרופה בשבת.
אלא שאת השבת הועיד הקב"ה כ'אות', סימן ברור ומובן (שמות לא/יג, לא/יח). על השבת נאמר: "שבו איש תחתיו" (שמות טז/כט). על ידי טעימת יין הקידוש, וחיבור משמעות השבת אל האישיות, תוכל השבת לחנך שאפשר לראות דברים, ולא לרוץ אחריהם. כך נעשה שבת אחר שבת, עד שבמשך הזמן נלמד גם ביום חול לשבת בניחותא, ולקבל את שה' נותן לנו.
אם רואים אנו שהיין מבריא את הגוף ואת הנפש, בכל מה שקשור לבריאות אין מקום לחסכון וקמצנות. אז לא צריך לחפש דווקא יין ב300 ש"ח, אבל שלא נחפש משהו ב-15 ש"ח. בין שני הקצוות הללו ישנה קשת רחבה של יין משובח במחיר השווה לכל נפש.
לכבוד לידתם של כל בני יעקב בפרשת השבוע, הבה נמזוג לחיי שנים עשר השבטים את היין הראשון מסדרת 'אבני החושן' של יקב בנימינה "אודם"-סירה זהו יין שעשוי בסיגנון עולם ישן וזכה במדליית כסף בטרה וינו 2016 יין מאוזן ועדין 14.5% כוהל כ90 ₪
לחיים.
שבת שלום
שרגא גבהרד