2024/04/26     י"ח ניסן התשפ"ד

יקב גוש עציון ממליץ לימי החג

אדומים ולבנים

האלון הבודד קברנה פרנק 2014

הרכב זני: 100% קברנה פרנק

אחוז אלכוהול: 14.5%

על הייצור: הענבים נבצרו בבציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות, תססו והושרו על קליפותיהם במשך 30 יום. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 21 חודשים.

על הכרם: היין נעשה מענבי כרם בודד (single vinyard) בנחל הפירים. הכרם נטוע במפנה מערבי בטרסות. כרמים הנטועים בטרסות הם קשים לעיבוד, אבל בצורת עיבוד זו, הקרקע הינה רדודה ומנוקזת במיוחד, מה שמאפשר למגדל לשלוט טוב יותר בכמות המים הזמינים לצמח. כרם הקברנה פרנק מדולל עד ליבולים נמוכים במיוחד כ-600 קילוגרם לדונם.

מאפייני היין: צבע אדום עז, אף עוצמתי עם ריח של גרגירי יער ותיבול ירקרק כפלפל אנגלי, ציפורן ומנטה. ליין גוף מלא, חמיצות פריכה וסיומת פירותית מתובלת.

זוכה מדלית זהב באשכול הזהב

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

האלון הבודד סוביניון בלאן 2016

הרכב זנים: 100% סוביניון בלאן.

אחוז אלכוהול: 13%

על הייצור: הענבים נבצרו בבציר מוקדם יחסית ובאחוז סוכר נמוך, כדי לשמר חומציות וארומטיות בענבים. הענבים תססו בתסיסה קרה וארוכה, ולאחר מכן עברו ייצוב בקור.

על הכרם: אבו נופל מפנה מערבי, הכרם נטוע על קרקע של גיר גרוס מעורב באדמת טרה רוסה, על תשתית של סלע גיר. הקרקע רדודה ומנוקזת במיוחד, ויחד עם זאת אדמת הטרה רוסה מאפשרת מים זמינים לשורשי הגפן. על קרקע זו גדלים ענבים מרוכזים יותר, עם גרגירים קטנים יותר, המניבים טעמים מרוכזים יותר.  

מאפייני היין: היין בצבע קש ירוק , עם ריחות עוצמתיים של פירות טרופיים ועשבוניים ומינרליות ברקע. היין פריך , חומצי ורענן.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

נחל הפירים סירה מורבדרה 2014

אחוז אלכוהול: 13.5

על הייצור: ענבי היין נבצרו בבציר ידני. היין עבר תסיסה לאורך שבועיים ולאחר מכן שהה בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 12 חודשים. היין עבר סינון קל ובוקבק באפריל 2013. היין מוכן לשתייה אך צפוי להתיישן היטב במשך חמש שנים נוספות.

על הכרם: כרם המורבדרה ממוקם בגובה 850 מטר, טרסה במפנה צפוני. כללית זן המורבדרה הינו עתיר יבול, אולם על מנת לקבל יין מרוכז וארומטי טופל הכרם באופן שיבוליו היו 700קילו לדונם. כרם הסירה ממוקם באזור נחל הפירים, סמוך לאמת הביאר, בגובה 800 מטר, במפנה מערבי. יבולים נמוכים במיוחד- 500 קילו לדונם. אדמת הכרם אדמת גיר קשה מעורבת באדמת טרה רוסה.  

מאפייני היין: ליין צבע אדום סגול עז, הארומה מוחצנת, מתובלת ואדמתית. היין בעל גוף בינוני עם טאנין רך, פרי בשל ומתובל וחמיצות מתונה ומאוזנת. 

לעמוד היקב