2024/04/26     י"ח ניסן התשפ"ד

פרשת שופטים תשע"ז, יקב נטופה.

tel qaseerיקב נטופה, תל קאסר לבן

בפרשת השבוע מצווה אותנו ה' לפרנס את הכהנים, פירוט 24 המתנות מופיע בפרשת קורח.
כאן כתוב שצריך לתת לכהן: "ראשית דגנך תירשך ויצהרך" (דברים יח/ד).

כהן אינו נזיר, מותר לו לשתות יין, רק לא בשעה שהוא נכנס לעבוד בבית המקדש.

אף על פי כן, לא כתוב כאן לתת לו יין, אלא 'תירושך', זאת אומרת את מיץ הענבים, מיד אחר הסחיטה עוד בטרם תסס, זה ודאי מותר לו לשתות, שהרי כאמור, הוא אינו נזיר.

כל כך אופייני שדווקא בפרשת השבוע, לקראת סוף הקיץ, מזכירה התורה את התירוש, כי עתה כשעונת הבציר בעיצומה, משיקים היקבים תירוש לרוב.

ענבי היין הינם הרבה יותר מתוקים מענבי המאכל. מי שיוצא לו להגיע ליקב בעונה זו, ולקבל שם כוס תירוש, מיד אחר הסחיטה, יגלה שכדי שאפשר יהיה לשתותו, צריך להוסיף שלוש כוסות מים לכל כוס יין, ולעשות מזה ארבע כוסות לארבעה אנשים.

מומלץ לערוך ביקור, עונת הבציר היא חלון הזדמנויות קצר.

כשטועמים כזה תירוש סמיך, ויותר מידי מתוק, עולה תמיהה בלב, כיצד הופך הנוזל הבלתי טעים הזה, ליין איכותי ונעים לחיך. ביקב הרי לא מוסיפים שום דבר! לא מים ולא תמציות, זה בעצמו הופך להיות יין יבש ומעודן.

בלימודי כימיה נוכל ללמוד איך זה קורה, אבל הרבה יותר נחמד לדעת, שבדיוק זה נקרא 'סוד', כפי שאומרים חז"ל, שגם יין וגם סוד הם 70 בגימטריה, בגלל ש"נכנס יין יצא סוד", כלומר: המפריז בשתיה מגלה סודות. היין בעצמו הוא הסוד של הגפן.

כיצד נוצר הפלא הזה, זה באמת סוד כמוס.

ואם בגילוי סודות של יין עסקינן, הנה עוד סוד חשוב חשף היין.
אני מקים אתר מכירתי של יין פרטים בקרוב...

אבל בהמלצה לשבת עסקינן.

בסוף שבוע שעבר הייתה השקה של "יקב נטופה" לסידרה חדשה בעלת שני יינות, אדום ולבן "תל קאסר".

היין הלבן עשוי 100% מענבי רוסאן שהתיישנו 10 חודשים בחביות עץ אלון יין בעל עומק ומגוון טעמים של פירות מיובשים יחד עם חמיצות טובה שמרמזת על כושר התיישנות ארוכה.

כשרות: בד"ץ העדה החרדית מחיר: 120\130 ₪

לעמוד היקב

לחיים
שבת שלום