2024/04/26     י"ח ניסן התשפ"ד

'יקב סגל' גאה להשיק לרגל ראש השנה תש"פ

'Petit UF' יין תווית שנייה ליין הדגל של יקב סגל, בציר 2017

יין עוצמתי ואלגנטי, בעל ארומה דומיננטית אשר נעשה בתהליך ייצור ללא סינון או הצללה

'יקב סגל' גאה להשיק לרגל ראש השנה, 'Petit UF' בציר 2017, יין תווית שנייה ליין הדגל של יקב סגל. יין עוצמתי ואלגנטי, בעל ארומה דומיננטית אשר נעשה בתהליך ייצור ללא סינון או הצללה.

יין הדגל של יקב סגל, קברנה סוביניון ללא סינון UF, יין אייקוני, עטור פרסים ואחד היינות המוערכים והמצליחים בישראל. הצלחתו של יין הדגל קברנה סוביניון UF והחדשנות שהביא עימו, הביאו את יקב סגל לייצר יין נוסף באותו תהליך ייצור "ללא סינון".

Petit UF, יין "תווית שנייה" ליין הדגל של יקב סגל. יין מורכב ואלגנטי, מרובה משקעים, שנעשה ללא סינון או הצללה. מקורו מענבי קברנה סוביניון מובחרים המגיעים מכרם פלאטו, כרם צעיר אך מבטיח המכיל זמורות מובחרות שהובאו במיוחד מצרפת, מהן הורכבו השתילים שבכרם.

היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הודות לתהליך הייצור הייחודי, התקבל יין עשיר טעמים, ראשוני ועוצמתי, ממש כפי שנבצר בכרם. התווית על גבי הבקבוק עשויה מגפת ענבים וסיבי עץ תות הניר המשקפת את הייחודי והראשוני שבעשיית היין.

Petit UF 2017

במרומי הגליל העליון, בגובה של 835 מטרים מעל פני הים, שוכן כרם "פלאטו".כרם זה נהנה מאדמת טרה רוסה משובחת ותנאי אקלים אידאליים, אשר מניבים ענבים יוצאי דופן באיכותם.

 Petit UF המיוצר מענבי קברנה סוביניון מכרם יחידני זה, הינו יין אלגנטי בעל ארומה דומיננטית, והוא משלב פרי עצמתי ומורכבות מרשימה. הענבים עברו השרייה בת כשבועיים על קליפותיהם ולאחריה סחיטה עדינה. היין התיישן כ 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות בנפחים של 225 ו-500 ליטרים. לאחר מכן, הוא מולא ללא כל סינון והצללה, בכדי לתרום לשימור אופיו הייחודי וטעמי הפרי והתיבול העוצמתיים שלו.

שנת הבציר:

שנת הבציר 2017 היתה שנה מצויינת. לאחר חורף קר במיוחד בו הגפנים ספגו מנות קור רבות, הגיע אביב מתון, יבש ונעים שהביא להתעוררות אחידה וטובה בגפנים. לאחר מכן, חודש יולי היה חם מהממוצע, וחודש אוגוסט המשיך עם טמפרטורות קרובות לממוצע, ובעקבות זאת - הבשלה פנולית אחידה ועקבית של הזנים האדומים, שהביאה עימה איכות גבוהה מאוד ויינות מאוזנים במיוחד.

רשמי טעימה:

צבעו של היין אדום-שחור עמוק. באף ארומות עוצמתיות של פירות שחורים כגון שזיפים בשילוב פירות יער. עוצמות הפרי נתמכות במעטפת עץ אלון וקליה אשר משתלבת נהדר עם ניחוחות עשבי תיבול ים תיכוניים כגון תימין ורוזמרין. היין בעל גוף מלא, וגדוש בטעמי פרי הממלאים את הפה. הטאנינים אלגנטיים, עגולים ומשווים תחושה של איזון מושלם, אשר ממשיך לסיומת ארוכה ופירותית בעלת חומצה נהדרת. היין נהדר לשתייה כעת, אך יוסיף להשתבח בתנאי יישון נאותים עשור ואף יותר מכך.

נתונים טכניים:

  • בציר: 2017
  • הרכב זנים: 100% קברנה סוביניון
  • כרמים: כרם פלאטו, רמת דלתון
  • גובה הכרמים: 835 מ'
  • זמן וטמפ' תסיסה: היין תסס ושהה על קליפותיו בטמפ' של 26-28 מעלות במשך 15 ימים.
  • יישון: 18 חודשים בחביות עץ אלון, 30% בחביות חדשות.
  • אלכוהול: 13.78%
  • משקל סגולי:994.1
  • חומצה כללית: 5.4
  • pH :3.61

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪

ניתן לרכוש בחנויות היין והאלכוהול  

לעמוד היקב