2024/04/26     י"ח ניסן התשפ"ד

ציונים גבוהים של רוברט פרקר ליינות טוליפ ומאיה

ציונים מרשימים ביותר ליקב טוליפ ויקב מאיה בטעימה האחרונה במגזין היין היוקרתי Robert Parker's Wine Advocate

מבקר היין הנחשב בעולם רוברט פרקר בחר להעניק את הציון המרשים של 91 לסוביניון בלאן נט 2016 ואת הציון-90 לוייט טוליפ 2016. בנוסף היין מארה וייט 2016 של יקב מאיה, השייך לקבוצת טוליפ, קיבל את הציון המוערך 90. על היינות מנצח היינן דוד בר אילן.

מבקר היין מרק סקווירס, הממונה על טעימת יינות אגן הים התיכון כתב: "הסוביניון בלאן והוייט טוליפ של טוליפ הם יינות מצויינים, כמו כן גם המארה וייט של יקב מאיה, יקב הבת של טוליפ".

רועי יצחקי, מנכ"ל ובעלים של יקב טוליפ ויקב מאיה: "זה תמיד מרגש אותנו לקבל הכרה בינלאומית על יינותינו. יקב טוליפ התפרסם בזכות היינות האדומים ובשנים האחרונות אני גאה שגם היינות הלבנים שלנו זוכים לציונים משמעותיים ולהכרה בינלאומית. הסוביניון בלאן נט קיבל ציון גבוה אף יותר השנה מאשר בבציר הקודם בו קיבל 90. זה נותן לנו ביטחון בדרך שאנחנו הולכים בה ומאמינים בה. במיוחד מרגש אותי לראות שיינות ישראלים מקבלים הערכה יותר ויותר בעולם וישראל תופסת את מקומה כאזור לגידול גפנים מצטיינים ועשיית יין".

אודות היינות:

וייט טוליפ 2016- בלנד ייחודי של שני זנים השונים באופיים, היוצרים יין לבן יבש בעל צבע קש בהיר וארומות פירותיות כגון אשכולית וליצ'י לצד עשבוניות רעננה וחומציות טובה ונעימה.

סוביניון בלאן נט 2016-  הענבים ליין זה הבשילו בכרם בוגר בשיטת הצללה ייחודית המאפשרת לפרי לשמור על החמיצות, הטעמים והארומות הכל כך אופייניים לזן. זהו יין יבש בעל צבע קש בהיר וארומות פירותיות בעל עשבוניות רעננה וחומציות טובה ונעימה.

מארה וייט- זהו בלנד לבן עם ארומות של פירות טרופיים, ליים ומינראלים. מאיה מארה להוא בעל גוף קל עד בינוני ומתאים למאכליים ים תיכוניים.

אודות יקב טוליפ

יקב טוליפ הוא שילוב מופלא בין אהבת האדם והתשוקה לעשיית יין. היקב הוקם ב-2003 על ידי רועי יצחקי בכפר תקוה כעסק חברתי המעסיק את חברי הכפר, מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, המשתלבים ביקב כאחד האדם. במרוצת השנים קטף יקב טוליפ מדליות והכרה בינלאומית וחרט על דגלו יינות איכות אשר השילוב ביניהם יוצר יינות וממסכים יוצאי דופן.

לעמוד היקב