2024/03/29     י"ט אדר ב' התשפ"ד

כשתירוש ושף נפגשים רק דברים טובים קורים...

"יקבי כרמל" והשף אבי ביטון מציגים: קינוחי תירוש כרמל מפתיעים לכבוד השנה החדשה

הפתעה על שולחן החג – תירוש כרמל, מהמותגים הוותיקים, המוערכים והמצליחים ביותר בשוק הישראלי ואורח קבוע במרבית בתי האב בישראל – בחגים, בשבתות וגם בימי חול – מגיע אל שולחן החג בתפקיד חדש: סדרת קינוחים טעימים וייחודיים, פרי שיתוף פעולה קולינרי עם השף אבי ביטון.

קינוחי תירוש כרמל החדשים עשויים ממיץ הענבים האהוב, המיוצר מ- 100% ענבים טריים, ללא תוספת מים וסוכר וללא תוספת חומרי טעם וריח או צבעי מאכל, שפותחו על ידי השף המוערך אבי ביטון ומצליחים בכל נגיסה לעורר לא רק את בלוטות הטעם אלא גם את זיכרונות הילדות המרגשים.

קולקציית הקינוחים כוללת 3 קינוחי פרווה עם אפקט ה"וואו" – מרשימים, טעימים ופשוטים להכנה:

  • עוגת תירוש כרמל - Take of על הקינוח הנוסטלגי - עוגת תפוזים בחושה המוכרת, המככבת עד היום בבתים רבים. מדובר בעוגה בחושה, פשוטה להכנה, שבמרכזה מיץ תירוש כרמל האהוב. הטעמים המעולים שלה מעוררים זיכרונות לבית, למשפחה ולילדות.
  • ח'לבס תירוש כרמל - קינוח עדתי ששורשיו ביוון (Halvas) המבוסס במקור על סולת וקינמון. המתכון החדש של ביטון מורכב מסולת ותירוש כרמל ומוגש בצורת קוביות טעימות בגוון תירוש המרעננות את הפה ומתאימות לחיך הישראלי.
  • רפאלו תירוש כרמל – קינוח יוקרתי ומרשים של כדורי שוקולד לבן, תירוש וקוקוס עם אגוז לוז במרכז, שטעמו מתפוצץ בפה. מראהו הוורדרד של הקינוח, נטול הגלוטן, עושה רושם כאילו הגיע ממאפיית בוטיק ולא מהמטבח הביתי.

השף אבי ביטון: "בקבוק תירוש כרמל הינו מוצר ישראלי המהווה חלק בלתי נפרד משולחן החג של כל בית כבר כמה דורות. אני בעצמי זוכר ערבי חג ושישי שהתחילו בקידוש עם תירוש ולכן טעמו  מעלה בי רגשות נהדרים – טעם של חג, של בית ומשפחה. החיבור בין תירוש כרמל לקינוחי החג נוצר מתוך רצון להעניק את אותן סוכריות זיכרון מתוקות בסדרת קינוחים מרגשת שכל אחד יוכל להתחבר אליה; קינוחים ביתיים לשולחן החג, קלים להכנה והכי חשוב – טעימים!"

אבי ביטון הוא אחד השפים המוכרים בארץ, שהחל את דרכו כילד פלא במטבחים הכי ישראליים החל מ"קפולסקי" ועד ל"רפאל". במשך עשור, עמד בראש מסעדת "אדורה" המצליחה, והצעיד אותה לצמרת המסעדות בתל אביב. בנוסף, הוביל תוכניות בישול בערוץ 24 וערוץ 10, כתב טורי אוכל והשתתף בכתיבת ספרי בישול. כיום, ביטון הוא השף המוביל ב"פיורי", מסעדת איטלקית ביקום, מייעץ ומבשל באירועים של קייטרינג "מזל טלה" ומבעלי הבר המדובר "קפה פופולר" ומעדניית "סוליקה".

מעדניית סוליקה נפתחה בשנת 2017, מתוך חלום ישן של השף אבי ביטון לחזור לשורשי המטבח של סבתו ולהגיש את המטעמים, הריחות, וזכרונות הילדות משכונת פרדס כץ.

על יקבי כרמל:

יקבי כרמל הוא היקב האהוב והמוביל בישראל מאז הקמתו ועד היום, 138 שנים מבלי לפספס אף בציר.

יקבי כרמל מטפחים כרמים במיטב אזורי היין בישראל, עם 108 משפחות כורמים, דבר המאפשר בחירה קפדנית של ענבים ממיטב הכרמים והחלקות.

את תירוש כרמל המקורי ניתן למצוא בבקבוקי 1 ל' (תירוש אדום ולבן), 750 מ"ל ו- 187 מ"ל
מחיר מומלץ לצרכן לבקבוק 1 ליטר אדום או לבן: 20 ₪, להשיג ברשתות השיווק.

ניתן לרכוש את קינוחי תירוש רוזה בשלושת סניפי מעדניית סוליקה: איינשטיין 7, תל אביב, מרכז שוסטר, אבא אחימאיר 19, תל אביב, וחבצלת השרון 35, כיכר דה שליט, הרצליה פיתוח.
מחיר מומלץ לצרכן: עוגת תירוש כרמל - 35 ₪, חלבס תירוש כרמל – 33 ₪, רפאלו תירוש כרמל -39 ₪.

לעמוד היקב

Halabes Tirosh Carmel by Avi BittonRaffaello Tirosh Carmel by Avi BittonTirosh Carmel cake by Avi Bitton