2024/04/26     י"ח ניסן התשפ"ד

הישג חסר תקדים ליקב רקנאטי!

רוברט פארקר, אחד ממבקרי היין החשובים בעולם

מעניק ציוני 90+ ל-7 יינות שונים של היקב בטעימה אחת!

וגולת הכותרת! הספיישל רזרב אדום 2016, יין הדגל של יקב רקנאטי,

זכה לציון הנדיר 93, והוכתר כיין הטוב ביותר בטעימה כולה

מבין 98 יינות שנטעמו

כבוד גדול ליקב רקנאטי! השבוע התפרסמו ציוני טעימת יינות ישראל של ה- Wine Advocate, המגזין של מבקר היין החשוב בעולם, רוברט פארקר. הציונים הגבוהים של יקב רקנאטי מעוררים גאווה רבה ביקב. 7 יינות זכו לציונים של 90 +, יינות חדשים מבצירים 2016, 2017 ו-2018 שעתידם עוד לפניהם. כל היינות שזכו לציון 90+ נעשו מזנים ים תיכוניים וזנים מקומיים, אשר היקב החל בנטיעתם לפני כעשור, ב"מהפכת הזנים הים תיכוניים" עם הבציר הראשון של הקריניאן פרא, וכעת נהנה מפירותיו של תהליך זה וזוכה להכרה בינלאומית על מאמציו.

ומעל כולם ניצב הציון המרשים שניתן ליין רקנאטי ספיישל רזרב אדום 2016, יין הדגל של היקב, אשר זכה לציון הנדיר 93, והוכתר כיין הטוב בטעימה כולה מבין 98 יינות שנטעמו.

ציוני רוברט פארקר ליינות של יקב רקנאטי: 

ספיישל רזרב אדום  2016 - ציון 93, ספיישל לבן 2017 - ציון 90 יינות הדגל של היקב. יינות המבטאים את המיטב שבכל שנת בציר, כלומר את החלקות שהניבו ענבים יוצאי דופן מהם יוצרים הייננים את היין הטוב ביותר בכל שנה ושנה. שנה ושנה,            

מרסלאן וקריניאן 2017 - ציון 92, פטיט סירה 2017 - ציון 90 יינות אלה הם מסדרת הזנים הים תיכוניים של יקב רקנאטי, מקורם באזור אקלים חם וים תיכוני בדומה לאקלים הארץ ישראלי וגדלים באזורים יחודיים שיאפשרו את אותם תנאים ואת איכות הכרמים.

מראווי 2017 - ציון 90. מראווי הינו זן ענבים מקומי, עתיק ויוצא דופן ומוצאו ממש מכאן, מארץ ישראל. זן ענבים לבן וקדום אשר בעבר הופקו ממנו יינות רבים וייצורו פסק אי שם לפני כמה מאות שנים.

גרי דה מרסלאן 2018 - ציון 90. יין פירותי ופרחוני, ארומטי ומעודן, המופק מענבי מרסלאן שחלקם תססו כאשכולות שלמים וחלקם בשיטת "דימום".

לני רקנאטי, יו"ר היקב: "רגע לפני יום העצמאות אנחנו גאים מאוד לקבל את הבשורה אשר מוכיחה כי בחירתנו בפיתוח ובקידום המודעות לזנים הים תיכוניים והמקומיים מוכיחה את עצמה, וכי היין הישראלי זוכה לכבוד ולהכרה בינלאומיים. יקב רקנאטי ימשיך לחתור לאיכות ולמצוינות ולהציב את ישראל בשורה אחת עם יקבים מובילים מהעולם".

קובי ארביב, יינן ראשי: ""זהו בהחלט רגע חשוב ומרגש עבורנו ביקב רקנאטי. זכינו להערכה בינלאומית המחמיאה לגישתנו המקצועית, לסגנון היינני, לזני הענבים בהם אנו משתמשים ליצירת היינות ולהתאמתם לאקלים הסובב אותנו".

לעמוד היקב

Wine Advocate19