2024/04/26     י"ח ניסן התשפ"ד

2 יינות חדשים לטפרברג

יקב טפרברג משיק 2 יינות חדשים מסדרת ESSENCE; מלבק 2013 ושרדונה 2014

יקב טפרברג, שינה פניו עם שפת מיתוג חדשה וחשף 5 סדרות יין חדשות במחצית השנה שעברה, ביניהן סדרת ESSENCE. מדובר באחת הסדרות הגבוהות והאיכותיות של היקב הוותיק, שרדונה 2014המאופיינת ביינות זניים, מורכבים ומשובחים, הגדלים בסביבה ובטרואר ייחודיים, המביאים לידי לביטוי מלא את התאמת הזן לקרקע ולאקלים הנקודתי של אזור הגידול. בתהליך הקפדני של יצירת יינות הסדרה, הושם דגש רב על הבלטת המאפיינים של כל כרם וכרם ממנו הגיע היין. היינות האדומים מסדרה זו, התבגרו כ-18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי והם יוסיפו להשתבח בבקבוק עוד שנים.

כעת, מצטרפים לסדרה 2 יינות חדשים - מלבק 2013 ושרדונה 2014. 

ESSENCE- שרדונה 2014

הרכב זני : 100% ענבי שרדונה

מקור הענבים: ענבי השרדונה הגיעו מכרם הנטוע בעמק איילון על שיפוע גבעה במפנה דרום מזרחי. איכות הענבים הינה תוצאה של מיקומו המיוחד של הכרם, הנהנה בעיקר משמש הבוקר כל עוד הטמפרטורות נעימות וקרירות יותר, ואילו בשעות אחר הצהרים, החמות יותר, הוא מצוי בפחות חשיפה לשמש. כמו כן, תנאי אקלים קרירים במיוחד בשעות הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות תורמות לאיכות הענבים ובמיוחד לריכוז הארומות שבהם. כרם זה עבר מספר סבבים של דילול אשכולות על מנת להגיע לענבים העשירים במיוחד בריכוז טעמים וארומות.

נתוני בציר: בריקס: 25.1    חומצה [ג/ל]: 6.1 pH: 3.52

תהליך ייצור היין: הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר הבציר ונכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה, על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. תירוש הענבים שניסחט הועבר למיכלי נירוסטה מקוררים ל-24 שעות, לצורך הפרדה בין התירוש הצלול ובין המשקעים. לאחר שפייה של התירוש הצלול מעל המשקעים למיכל אחר, הוספו השמרים והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה נמוכה לטובת שמירת הארומות. לאחר כשלושה ימי תסיסה במיכל הועבר היין הלבן התוסס לחביות עץ אלון צרפתיות חדשות לסיום התסיסה האלכוהולית ולהתבגרות בחביות. בסיום התסיסה, היין התיישן על שמריו בשיטת ה-"sur lie"  למשך כ- 11 חודשים. במהלך החודשיים הראשוניים היין עבר באופן שבועי ערבוב של משקעיו בתהליך ה-battonage. גם לאחר הבקבוק היין המשיך להתבגר לפני יציאתו אל השוק.

תיאור היין: יין מורכב ועסיסי אשר מאופיין בצבע זהוב צלול ונקי. ממנו עולה ארומת פרי, אשכולית והדרים, אננס ופרי טרופי, המשתלבים באיזון נהדר עם ניחוחות עץ רכים שופעי חמאה ובוטנים. מרקמו רך ועוטף, והוא בעל חמיצות מלטפת ומתיקות פרי עגלגלה ומענגת.

אנליזת היין: סוכר: יבש     כהל  [ב-%]: 13.9                pH: 3.45               חומציות [ג/ל]: 6.2

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק.

מחיר מומלץ לצרכן – 70 ₪

ESSENCE - מלבק 2013malbek teperberg

הרכב זני : 100% ענבי  מלבק

מקור הענבים : כרם המלבק, הנמצא בעמק איילון נטוע בתוואי הנחל. הכרם נטוע על כנתSO4  וקלון 595 של זן המלבק, שמוצאו צרפתי. כנת ה- 595 הינה כנה בעלת עוצמת צימוח בינונית, הממתנת את עוצמת הצימוח של זן המלבק. שילוב הכנה והרוכב בתנאי האקלים של עמק אילון הינם שילוב המבטיח ענבי איכות. כמו כן, להעצמת האיכות, הכרם עבר מספר דילולי אשכולות על מנת להגיע לענבים איכותיים בעלי ריכוז גבוה של ארומות וטעמים.

נתוני בציר: בריקס: 24.9    חומציות [ג/ל]: 5.1              pH: 3.6

תהליך ייצור היין: ענבי המלבק הגיעו ליקב בשעות הלילה. לאחר ריסוק עדין הועברו הענבים למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה, טרם תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה- cold soaking הועלתה הטמפרטורה, הוספו השמרים והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה של 27 מעלות, תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים. עם סיום ההשריה extended maceration, נסחטו הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית, זאת על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית החל היין את תהליכי ההתבגרות, בעיקר בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות ואחוז נמוך בחביות עץ שנה שנייה, למשך 18 חודשים. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין. לאחר בקבוקו,  היין אף המשיך להתבגר למשך כ-10 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין: יין עמוק, עוצמתי וחושני, בעל צבע מרוכז. מן היין עולים ניחוחות פרי צעיר, דובדבן ושזיף, המשולבים במעט פרחוניות, עץ אלון מתקתק ומעט טבק. מרקמו מלא וטעמו עז, הוא מאופיין באיזון נהדר בין חמצמצות עדינה לרכות פרי בשל.

אנליזת היין: סוכר [ג/ל]: יבש            כהל [ב-%]: 13.9   חומציות [ג/ל]: 6.0              pH: 3.47

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך הוא יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הקרובות.

מחיר מומלץ לצרכן - 100 ₪ 

לעמוד היקב