2024/04/23     ט"ו ניסן התשפ"ד

יקב ננה משיק לקראת חג השבועות תשפ"א

Chardonnay 2020

הרכב זני: 100% שרדונה

תהליכי ייצור: היין עבר תהליך ייצור משולב: מחצית מכמות היין עברה תסיסה ספונטנית בחביות עץ אלון והתיישנה על השמרים, על מנת להוסיף מורכבות, ומחציתו השנייה במכלי נירוסטה, על מנת לשמור על רעננות וארומות הפרי. הבלנד הסופי של החביות ומכלי הנירוסטה יוצר יין ששומר על איכויות פרי גבוהות ומשלב מורכבות וטעמי עץ עדינים.

רישומי ייננית: ליין ארומות ראשוניות רעננות של אגס ותפוח ירוק בשילוב עדין של אפרסק ומעט ארומות טרופיות של בננה, בשילוב תבלינים חמים עדינים של וניל וקינמון, המגיעים משהייה בחביות- עץ. בפה מורגש פרי בשל, מישמש ואפרסק עם רמיזות מנגו. ליין חמיצות מאוזנת, גוף בינוני וסיומת ארוכה ומורכבת.

מתיקות: יבש

אחוז אלכוהול: 13.5

קלוריות: 79.6

טמפרטורת הגשה: 10-12 

לשתות עד: 2024

חומצה (גרם לליטר): 6.7

3.48 pH

כשרות: רבנות מקומית, O.U.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

על היקב: כרמי יקב ננה נטועים במצפה רמון, באפיקו העליון של נחל צין בגובה 800 מטר מעל פני הים. אדמת הלס בה נטועים הכרמים עשירה במינרלים והגפן נהנית ממשרע טמפרטורות קיצוני בין יום וליל. שילוב של תנאים אלו מעניק לענבים איכות ואופי מדברי מרתק. ערן רז, הידוע בכינויו, ״ננה״ הוא הכורם שהפך את מצפה רמון לאחד האזורים המבוקשים ביותר לרכישת ענבים בקרב יקבי בוטיק רבים, ובשנת 2014 יצא לדרך יקב ננה, שמגדל את הענבים עבור ייצור יין משלו – יקב ״אסטייט״.

לעמוד היקב