2024/03/28     י"ח אדר ב' התשפ"ד

יקב הרי גליל משיק בציר חדש "ורוד ולבן"

יקב הרי גליל משיק לקראת שבועות תשפ"א

בציר חדש לרוזה יראון 2020 בסדרת הדגל יש היקב

יקב הרי גליל משיק לקראת חג השבועות בציר חדש של יראון רוזה, שמשתייך לסדרת הדגל של היקב יראון, הנחשבת לסדרת היינות האיכותיים והאהובים ביותר בישראל כבר שני עשורים.

בסדרת יראון 3 יינות: יראון אדום, יראון לבן ויראון רוזה.

יראון רוזה 2020, יין יבש המורכב מענבי סירה (60%), גרנאש (38%) וויונייה (2%). היין רענן עם ניחוחות מפתים של פרחי בר ופריחת הדרים ובעל חמיצות מודגשת ומרקם משיי וגוון ורוד רקפת.

זני הענבים המרכיבים את הרוזה הינם זנים מוכרים מאזור הרון הידוע ביינות הרוזה המיוצרים בו.הענבים המרכיבים את היין נבחרו בקפידה על פי איכות, אופי וטעם הענבים בחלקות השונות שנבחרו מראש כמתאימות ביותר ליין. הענבים נבצרו ידנית ונסחטו באשכולות שלמים.

סדרת יראון ובפרט הרוזה החדש מביאים לידי ביטוי את האיכות הבלתי מתפשרת של יקב הרי גליל  ואת ייחודיות הכרמים והגליל. השילוב של השניים הביאו לביקושים שרק הולכים וגוברים לאורך השנים והביאו את הסדרה למעמדה הנוכחי.

יקב הרי גליל דוגל בחזון הבר קיימא ומחויב להטמעת תרבות הקיימות ביקב ובכרמים למען הדורות הבאים, תוך שימור הסביבה הטבעית והייחודית של הגליל. כחלק מגישה זו, מוביל היקב פרויקטים רבים, ביניהם: הפחתת חומרי הדברה ומעבר לחלופות חדשניות שאינן פוגעות בסביבה, דישון הכרמים בקומפוסט שנוצר משאריות הקפה של "נספרסו", אשר מיטיב עם הקרקע ומשפר את איכות הגפנים, פרויקט "יין מהחבית" לצמצום צריכת בקבוקי זכוכית וחסכון באנרגיה, כרמים ברי קיימא, התקנת מערכת מתקדמת לטיפול והשבחה של מי שפכים, תרומה לחברה ועוד.

על הבציר: בציר 2020 היה באמת היסטורי, תודות למגפת נגיף הקורונה שהכתה בנו במקביל לבציר הקדחתני ביותר שהיה לנו אי פעם. לפחות מזג האוויר התייחס אלינו יפה רוב העונה, כאשר בחורף ירדו כמויות משקעים של 151% מהממוצע ועונות האביב והקיץ שלאחר מכן היו קרירות יחסית. ואז גל חום ללא תקדים הכה ב-29 באוגוסט. חודש ספטמבר, היה החודש החם ביותר שנרשם בתולדות ישראל, עם טמפרטורות יומיות של    3.9 מעלות מעל הממוצע וכתוצאה מכך נרשמו שיאי בציר של השבועות השני, השלישי והרביעי הגדולים ביותר. הבציר הסתיים לאחר שמונה שבועות בלבד והיה לבציר הקצר ביותר שלנו שנרשם מאז לפחות שנת 1994. בסה"כ האיכות הייתה גבוהה, דבר שמוכיח שוב שיש לנו אזור יין יוצא מן הכלל, גם תחת תנאים קיצוניים.

יראון רוזה 2020 נמכר במארז יוקרתי שנוצר במיוחד ויהיה ניתן להשיג אותו בחנויות היין המתמחות, מחיר 102 ₪

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

לראשונה, יין גליל אלון המוערך והאהוב של יקב הרי גליל זוכה לגרסת יין לבן

"גליל אלון לבן 2020"

לקראת חג השבועות, המאופיין בצריכה מוגברת של יינות לבנים, משיק יקב הרי גליל את גליל אלון לבן 2020 שיצטרף לאלון האדום הוותיק והאהוב.

גליל אלון לבן 2020, יין חדש בסדרת גליל המתחדשת שהושקה לאחרונה בהשראת סקר טבע ממושך שערכו אנשי היקב עם החברה להגנת הטבע לחקר השפעת הסביבה, החי והצומח על הכרמים במטרה ללמוד על הטרואר המקומי לעומק ולחיות בהרמוניה עם הטבע על מנת לייצר יין איכותי וטוב יותר גם לדורות הבאים. 

מיכה ועדיה, יינן יקב הרי גליל: "אנחנו מתרגשים להשיק את גליל אלון לבן, יין חדש למותג אלון הוותיק והאיכותי של היקב, בהשראת עצי האלון הגדלים בכרמים של היקב. אחרי שנים של ביסוס מעמדו של אלון כיין אהוב מאוד על הצרכן הישראלי, הנותן תמורה מצוינת למחיר, אנחנו שמחים לקבל גרסה של האלון ביין לבן ומרענן המתאים לאקלים הישראלי ומבשר את בוא האביב, ההתחדשות והפריחה. איכויותיו של היין הם כתוצאה מהעבודה הרבה שנעשית בשנים האחרונות בגידול כרמים ברי קיימא שמייצרים ענבים איכותיים וטובים יותר".

גליל אלון לבן 2020, בלנד לבן גלילי המורכב מענבי ויונייה (75%), סוביניון בלאן (18%) ושרדונה (7%). 40% מהיין תסס והתיישן בחביות עץ אלון צרפתי למשך שלושה חודשים.

ליין ארומה עשירה של אגס בשל ופאי תפוחים לצד ניחוחות רעננים של מנטה ופריחת הדרים.

יקב הרי גליל חרט על דגלו לקדם את חזון הבר קיימא במטרה ליצר כרמים בריאים יותר, תוך שמירה על הטבע הקיים בכרמים מתוך תפיסת עולם שהסביבה הטבעית עוזרת לכרמים לייצר מחזור חיים טבעי ובריא לאורך זמן.

את תווית יין אלון לבן מעטר שועל מצוי הנצפה בכרמים ,  "המדביר" הביולוגי של כרמי יקב הרי גליל.

על הבציר: בציר 2020 היה באמת היסטורי, תודות למגפת נגיף הקורונה שהכתה בנו במקביל לבציר הקדחתני ביותר שהיה לנו אי פעם. לפחות מזג האוויר התייחס אלינו יפה רוב העונה, כאשר בחורף ירדו כמויות משקעים של 151% מהממוצע ועונות האביב והקיץ שלאחר מכן היו קרירות יחסית. ואז גל חום ללא תקדים הכה ב-29 באוגוסט. חודש ספטמבר, היה החודש החם ביותר שנרשם בתולדות ישראל, עם טמפרטורות יומיות של 3.9 מעלות מעל הממוצע וכתוצאה מכך נרשמו שיאי בציר של השבועות השני, השלישי והרביעי הגדולים ביותר. הבציר הסתיים לאחר שמונה שבועות בלבד והיה לבציר הקצר ביותר שלנו שנרשם מאז לפחות שנת 1994. בסה"כ האיכות הייתה גבוהה, דבר שמוכיח שוב שיש לנו אזור יין יוצא מן הכלל, גם תחת תנאים קיצוניים.

יין גליל אלון לבן 2020 נמכר בחנויות יין מתמחות, מחיר 65 ₪

כשרות היקב: הרב אוירבך, O.K.

לעמוד היקב