2024/04/19     י"א ניסן התשפ"ד

יקב סגל משיק יין רוזה מסדרת רכסים בציר 2019

סדרת רכסים של יקב סגל, סדרת יינות מכרמים יחידניים,

המוכיחה את עוקץ הטעם של ההליכה אל הגליל, המקופל במושג טרואר. לא רק איכות כוללת, אלא גם, ואולי בעיקר, חשיפת המבע המיוחד של זן ענבים נבחר בכרם מסוים וחד פעמי.

רוזה סדרת רכסים דישון בציר 2019

עשוי מ 100% ענבי קברנה סוביניון. כיאה ליינות רוזה, יין זה שהה על קליפות הענבים במשך שעתיים בודדות בלבד, ומיד לאחר מכן הועבר למכלי התסיסה. זמן קצר זה הספיק ליצירת הצבע הוורדרד הסמוק והמוכר. היין תסס בעזרת שמרים ארומטיים על מנת לשמר את האופי הפירותי של הענבים. כל אלו תרמו ליצירת יין פירותי, ארומטי וקליל המשאיר טעם של עוד.

רשמי טעימה:

צבע היין וורדרד סמוק בהיר. באף היין חושף ארומות פירות אדומים כתותים ודובדבן אדום. אלו מלוות בנגיעות הדרים ואופי טרופי. בפה היין רענן, עם טעמי דובדבנים, פטל אדום ונגיעות אגס ותפוח ירוק, בעל גוף בינוני הנתמך בחומציות טובה וסיומת ארוכה ופירותית.

הכרם:

הכרם נמצא ברמה באיזור דישון בגליל העליון בגובה 520 מ'., אדמת טרה רוסה, מעט אבנים, מנוקזת היטב ושטוחה לחלוטין.

שנת הבציר:

שנת הבציר 2019 החלה בחורף גשום וקר אשר הכניס את הגפנים לתרדמת חורף עמוקה ורציפה. כמויות המשקעים הרבות הרוו את האדמה והבטיחו התעוררות חזקה ואחידה בכרמים. חודשי האביב היו קרירים יחסית וחודשי הקיץ, אם חמים מהממוצע במעט, היו ללא גלי חום קיצוניים. ובכך שנת הבציר הייתה יחסית מתונה, והבשלת הפרי הייתה טובה ואחידה. כמויות היבול היו יחסית ממוצעות, ואיכות הפרי גבוהה, כמות הענבים הלבנים גדלה משנה שעברה ולבטח תמשיך לגדול עקב הביקוש הרב ליין לבן באקלים הישראלי.

נתונים טכניים:

  • בציר: 2019
  • הרכב זנים: 100% קברנה סוביניון
  • אזור גידול: דישון
  • אלכוהול: 11%
  • משקל סגולי:5
  • חומצה כללית: g/L1
  • pH :35


מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪

כשרות: רבנות מקומית, בד"צ בית יוסף וחת"ס פ"ת.

ניתן לרכוש בחנויות היין ורשתות השיווק ברחבי הארץ.

לעמוד היקב