2024/04/19     י"א ניסן התשפ"ד

יקב תבור מציג סדרת בלנד חדשה המצדיעה לכרמים האקולוגים של היקב

eco

סדרת eco תכלול שני בלנדים חדשים: eco אדום מבציר 2016 ו- eco לבן מבציר 2018.

היינות בסדרת eco נותנים כבוד לענבי הכרמים האקולוגיים של תבור אשר נבחרו ונבצרו בקפידה

מצדיעים לכרמים: יקב תבור, היקב הראשון בארץ בכל כרמיו אקולוגיים הממוקם בגליל למרגלות הר התבור, מציג  סדרת בלנד חדשה תחת השם: eco, אשר שמה דגש על הגישה האקולוגית של היקב, ומספרת את סיפור הכרמים האקולוגיים והאג'נדה של יקב תבור.

ביקב תבור מאמינים שיין טוב מתחיל את דרכו עוד בכרם. לכן כל כרמי היקב הם כרמים אקולוגיים. על הגפנים שומרת המאבטחת הראשית, התנשמת- שהיא גם "הפרזנטורית" של היקב ודמותה מתנוססת על תווית היין- שדואגת לאיזון האקולוגי שכל כך חשוב ליקב ומהווה את סמלו.

כרם אקולוגי הוא כרם בו מתקיים איזון אקולוגי בין האדמה, הצומח והחי, מתוך תפיסה שמערכת אקולוגית בריאה תטיב עם בעלי החיים, עם הקרקע וגם עם הגפנים. התפיסה האקולוגית בעולם הגפן והיין גורסת כי ממצב של איזון יצמחו גפנים אשר תהיינה בריאות יותר ויניבו ענבים טובים ואיכותיים.

לצורך הגשמת המטרה להפוך את הכרמים לאקולוגיים, בשנת 2012 חברו אנשי יקב תבור, בהובלת מיכל אקרמן עם החברה להגנת הטבע. יחד יזמו פרויקט שמטרתו גדולה מגידול ענבים טובים יותר עבור היקב.

החזון המשותף של יקב תבור ושל החברה להגנת הטבע היה להחזיר את הצמחייה ואת בעלי החיים לחיות יחד בהרמוניה לצד הגידולים החקלאיים (הענבים). כך, לפני כ4 שנים, הוענק ליקב תבור ע"י החברה להגנת הטבע תו ראשון מסוגו בישראל המעיד על היותו יקב בעל כרמים אקולוגיים.

eco אדום וeco לבן מרכיבים סדרה הנותנת במה ומבטאת יותר מהכל את איכויות הפרי ומציגה יינות רעננים ומדוייקים מענבים שנבחרו בקפידה מהחלקות המובחרות ביותר של כרמי היקב.

הסמלים המעטרים את תווית הסדרה החדשה הם אבן הבזלת, פרח החרצית, יעל, עלה גפן, בית קינון התנשמת ויונק דבש המדגישים ומתארים את המגוון הביולוגי, איזון הטבע, מחזור החיים והצמיחה המאפיינים את כרמי היקב.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

eco אדום 2016:

אקו אדום הינו בלנד מוקפד של ענבי קברנה סוביניון, מרלו, סירה וקברנה פרנק מכרמי היקב המובחרים והאקולוגיים בגליל העליון, רמת הגולן והרי ירושלים. ענבי הבלנד נבצרו תוך מחשבה מעמיקה כיצד ניתן להפיק את היבול האיכותי ביותר שיבוא לידי ביטוי בבלנד. לאחר תסיסה מבוקרת וסחיטת הענבים, היין עבר תסיסה נוספת (מאלולאקטית) בחביות עץ אלון צרפתיות והתיישן בהן למשך 18 חודשים וכן התיישן 18 חודשים נוספים בבקבוק. אקו אדום מכיל 14% אלכוהול ונותן דגש על איכות הפרי, מדויק ורענן. מחיר: 85 ₪

eco לבן 2018:

אקו לבן הינו בלנד מרתק המורכב מענבי ויונייה, רוסאן ושרדונה מכרם תל-שיפון ברמת הגולן בגובה של 950 מטר מעל פני הים. האקלים הקריר בזכות הגובה הרב מאפשר הבשלה ארוכה יותר, וביחד עם האדמה הבזלתית של רמת הגולן תורמים רבות לגוף העשיר של היין. ליין אופי מורכב ורב גווני של פרי ארומטי ועשיר לצד גוף מלא וסיומת ממושכת ומכיל 13.5% אלכוהול. התוצאה היא שלם העולה על סך חלקיו. מחיר: 85 ₪

  • את סדרת אקו ניתן לרכוש בחנויות אלכוהול מתמחות ומסעדות
  • המחיר הסופי ייקבע ע"י הקמעונאי בלבד

אודות יקב תבור:

יקב תבור בעל הכרמים האקולוגיים הממוקם למרגלות הר התבור בגליל העליון, הוקם בשנת 1999 על ידי ארבע משפחות מכפר תבור. נכון להיום היקב ממוקם השישי בגודלו בארץ עם ייצור של קרוב ל- 2 מיליון בקבוקים בשנה. בחירת נטיעות הכרמים הנרחבות באזורי הגידול הטובים ביותר בארץ תוך שימוש במיטב הכלים הטכנולוגיים הביאו ליקב קפיצת מדרגה איכותית בשנים האחרונות. היינן הראשי מיום היווסדותו של היקב, אריה נשר, הינו בעל 35 שנות ניסיון בייננות בארץ ומחוצה לה, מייצר מגוון יינות בסדרות איכות שונות ובמחירים שונים.

לעמוד היקב