2024/03/29     י"ט אדר ב' התשפ"ד

יקב דלתון משיק יין חדש מהגליל "גלילו"

חוץ מהגלילו החדש יש עוד המלצות

GALILO - 2017-  גלילו

GALILO הוא יין מכאן: מליבו הירוק של הגליל, האיזור שעל רוחו ואדמתו בנינו את יקב דלתון. מאובני אמוניטים, עצי אלון, זעתר בר וכלניות מכסים את הכרמים שלנו באיזור והופכים את גלילו לתמצית של אדמה מקומית. מכאן שמו, וטעמיו.

לאחר כ 25 שנה של יצירה גלילית, ולאחר עשור של גידול הכרמים החדשים שלנו בלב הגליל העליון, למדנו להכיר את האיכות הנדירה ביותר שיקב דלתון יכול להציע. החלקות לגלילו נבחרו בקפידה וטופחו במחשבה לייצר יין אזורי אמיתי. יין דגל חדש של יקב דלתון.

הכרמים: היין הינו ערבוב של שלושה חלקות מצטיינות, זן הקברנה סוביניון (60%) ושיראז (30% ) מכרם אלקוש. וגרנאש נואר (10%) שמגיע מהכרם השכן- אבן מנחם.

האדמה בכרם אלקוש הינה אדמה גירית מאוד ומאופיינת במאובנים הרבים הנמצאים בה. כמו כן זהו מקום בו גדלים הרבה עשבי תבלין טבעיים כמו זעתר, קלמיטה אפורה (סוג של מנטה בר), קורנית, ופרחי בר רבים. הגובה בכרם אלקוש הינו כ 600 מטר מעל פני הים והוא כרם שמאוד מושפע מקרבתו לים התיכון. ימי הקיץ קרירים יחסית לשאר האיזור והלילות קרים ולחים.

הכרמים של יקב דלתון מגודלים לפי עקרונות בר קיימא. ללא הדברות עשבייה מקומית ושימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ככל האפשר.

גם הכרם באבן מנחם דומה מאוד, האדמה בו גירית אך אדומה יותר והוא פחות משפע מכרם אלקוש. גפני הגרנאש עוברים דילול קפדני כדי לגדל כמות פחותה של ענבים בעלי ריכוז טעמים יותר גדול.

תהליך הייצור: לאחר התסיסה הועברו היינות הנפרדים לחביות עץ אלון צרפתי מובחרות כשליש מהן חדשות. לאחר שנה אנו מבצעים את הבלנד, ובסך הכל היין התיישן 20 חודשים לפני כניסתו לבקבוק.

רשמים: היין הינו מרשים ומאופק, רך מאוד ובעל מרקם אלגנטי. מאופיין בארומות של קסיס, אניס, דובדבן בשל , שוקולד מריר, וטבק. הטעם ארוך ומתמשך, מתובל במעט וניל וקפה... בחך היין נעים ועדין.

אנליזה: אלכוהול: 14.8%.  pH - 3.65. חומצה כללית: 5.40

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

DALTON ESTATE Petite Sirah-2018- דלתון אסטייט פטיט סירה

זן הפטיט סירה , נקרא גם כן דוריף, מקורו מצרפת ובארצנו הסתגל כזן ענבים הנהנה מן האקלים הים תיכוני.

יין זה הינו יין עמוק ופירותי, בעל חמיצות נמוכה יחסית, צבע סגול כהה והינו מרוכז מכל הבחינות - טעם, צבע וארומה.

הכרם:הכרם נמצא באזור שפלת יהודה במושב קדרון - סמוך למושבה גדרה. הכרם ניטע בשנת 2000 והחל משנת 2007 הוא מעובד עבור יקב דלתון על ידי הכורם יובל בן ישראל לפי הנחיות היקב עם דגשים על ניהול כרם בר קיימא.

על מנת לקבל את מירב האיכות מחלקה זו הקפדנו לשמור על רמת יבול נמוכה ביחס לזן ולעשות דילולים חוזרים ונשנים לאורך השנה. בנוסף חילקנו את הכרם ל- 3 תת חלקות והקפדנו לגדל כל אחת מהן באופן המתאים לה.

תהליך הייצור: הענבים רוסקו והותססו על הקליפות במשך שישה ימים שלאחריהם הם נסחטו. עם סיום התסיסה המלו-לקטית עבר היין להתיישנות בחביות עץ אלון אמריקאיות וצרפתיות למשך כשנה.

רשמים: פטיט סירה של יקב דלתון היה ונשאר מהיינות האהובים שלנו. באמת המאמץ הגדול היחיד מחוץ לגבולות הגליל אך אנו כל כך גאים בכרם ומערכת היחסים עם יובל בן ישראל. זהו יין מאוד בשרני ומרוכז, מאופיין בניחוח של קפה, קקאו, ופטל בר שחור. בלגימה היין רך מאוד וחלק.

זהו יין נהדר לאילו שאינם אוהבים יינות חומציים. מאוד מתאים ללוות גריל איכותי, צלי ושתייה חברתית. גבינות מתאימות הינם: גאודה הולנדית מיושנת, צ'דר חד, פרמזן מיושן.

אנליזה: אלכוהול : 13.5%, pH : 3.67. חומצה כללית: 5.1  גר'/ליטר.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Estate Aromatic 2019 - יין לבן חצי יבש 

סדרת אסטייט מציעה מגוון יינות איכות זניים מבית יקב דלתון.

דלתון אסטייט ארומטיק הוא יין מיוחד בסדרה זו.

יין ריחני, חצי יבש, בלנד של זנים ארומטיים שחלקם אף תססו בחביות אלון. יין נפלא, מזמין וקליל.

הרכב הזנים: 60% ויונייה (כרם בגליל- עליון) , 20% שנין בלאן (מכרם בדרום רמת הגולן), 15% סוביניון בלאן (כרם בגליל -עליון), 5% מוסקט אלכסנדרוני (כרם קדרון- שפלת יהודה).

על היין: הענבים הלבנים והמובחרים שיקב דלתון מגדל ליין מגיעים ממספר כרמים באזור הצפון וכרם אחד בשפלה. הענבים נבצרו ידנית וממוינים בקפידה בכרם ושוב ביקב. עקרונות ה"בר קיימא" מובילים את היקב בעשיית היין - ללא שימוש בחומרי הדברת עשבי בר בכרם.

תהליך יצירת היין: ארבעת זני ענבים הארומטיים מטופלים בזהירות וקפידה עם הגעתם ליקב. תחילה עובר היין תסיסה אלכוהולית במכלי נירוסטה ולאחר מכן מעבר לחביות עץ אלון בנות 8 שנים שנותנות השפעה עדינה ביותר על הארומות של היין. לאחר תקופת התיישנות קצרה כבת 4 חודשים בחביות הורכב הבלנד.

רשמי טעימה: יין לבן בעל גוף בינוני, ארומות של פרחים לבנים, פרחי הדר, ואפרסק לבן. קיים איזון נפלא של מתיקות כך שהיין יכול להתאים מצוין למנות אסייתיות מתובלות במידה, דגים, מאכלי ים, וכמובן גם כאפריטיף מרענן.

אנליזה: אלכוהול: % 12.2. pH:3.2 חומצה כללית: 5.3  גר'/ליטר. סוכר שאריתי: כ- 8 גרם לליטר.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

כשרות היקב: הרבנות האזורית מרום הגליל, בד"ץ 'יורה דעה' – הרב מחפוד. O.U. מכון לכשרות בראשות הרב מרדכי אונגאר.

לעמוד היקב