2024/04/23     ט"ו ניסן התשפ"ד

יקב דלתון מציע לקראת הקיץ וחג השבועות תש"פ

דלתון אסטייט ארומטיק (יין חדש!) ואסטייט פינו גרי

סדרת דלתון אסטייט מציעה מגוון של יינות זניים מתוך בית הגידול של יקב דלתון. גידול ענבי פינו גריי והעבודה הייננית נעשתה בצורה המקצועית והמוקפדת על ידי אנשי יקב דלתון.

דלתון אסטייט ארומטיק הוא יין מיוחד וראשון מסוגו בסדרה זו.

2019 - חדש! ארומטיק יין לבן חצי יבש

יין ריחני, חצי יבש, בלנד של זנים ארומטיים שחלקם אף תססו בחביות אלון. יין נפלא, מזמין וקליל.

הרכב הזנים: 60% ויונייה (כרם בגליל- עליון), 20% שנין בלאן (מכרם בדרום רמת הגולן), 15% סוביניון בלאן (כרם בגליל -עליון(, 5% מוסקט אלכסנדרוני (כרם קדרון- שפלת יהודה).

על היין: הענבים הלבנים והמובחרים שיקב דלתון מגדל ליין מגיעים ממספר כרמים באזור הצפון וכרם אחד בשפלה. הענבים נבצרו ידנית וממוינים בקפידה בכרם ושוב ביקב. עקרונות ה"בר קיימא" מובילים את היקב בעשיית היין - ללא שימוש בחומרי הדברת עשבי בר בכרם.

תהליך יצירת היין: ארבעת זני  ענבים הארומטיים מטופלים בזהירות וקפידה עם הגעתם ליקב. תחילה עובר היין תסיסה אלכוהולית במכלי נירוסטה ולאחר מכן מעבר לחביות עץ אלון בנות 8 שנים שנותנות השפעה עדינה ביותר על הארומות של היין. לאחר תקופת התיישנות קצרה כבת 4 חודשים בחביות הורכב הבלנד.

רשמי טעימה: יין לבן בעל גוף בינוני, ארומות של פרחים לבנים, פרחי הדר, ואפרסק לבן. קיים איזון נפלא של מתיקות כך שהיין יכול להתאים מצוין למנות אסייתיות מתובלות במידה, דגים, וכמובן גם כאפריטיף מרענן.

אנליזה: אלכוהול: % 12.2. pH: 3.2. חומצה כללית:  5.3  גר'/ליטר. סוכר שאריתי : כ- 8 גרם לליטר.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 דלתון אסטייט פינו גרי 2019

על הענבים: הענבים ליין זה מגיעים מכרם שנטוע בקיבוץ משגב עם, אצבע הגליל, המשתרע בגובה של כ- 750 מטר מעל פני הים. הכרם נטוע במפנה צפון-מזרחי המשקיף על עמק החולה והר החרמון. האדמה בכרם הינה טרה רוסה עם אבניות רבה.

זוהי השנה החמישית שאנו מייצרים יין מכרם זה,  שנת הנטיעה הייתה 2010. הענבים נבצרו בבציר ידני ב- 6-7/8/2019 , הסיבה לבציר הידני הינה בכדי לשמור על שלמות האשכולות ולא לפצוע את הענבים הרגישים מאוד לחמצן.

תהליך הייצור: לאחר שהענבים התקבלו ביקב האשכולות עברו מיון ונכנס למסחטה כאשכולות שלמים. לאחר הצללה, התירוש עבר למכלי נירוסטה והתסיסה התקיימה בטמפרטורה נמוכה בכדי לשמר את הרעננות של הפרי. היין נח על משקעיו עד למילוי שלו בחודש פברואר.

טעימה: זהו יין קליל, פירותי ופריך. היין בעל ארומות של תפוח ירוק, מלון וליים. היין בעל מתיקות מרומזת ומתאים במיוחד לליווי אוכל קל, אוכל ים תיכוני ואוכל אסייתי. היין מומלץ לשתייה כאשר הוא מצונן היטב עם חברה טובה, במיוחד בחודשי הקיץ. לחיים!

אנליזה: אלכוהול:% 12.5. pH:3.0. חומצה כללית:7.0 גר'/ליטר.

יינן: גיא אשל

לעמוד היקב