2024/03/29     י"ט אדר ב' התשפ"ד

לכבוד ראש השנה תש"פ

יקב יתיר מתחדש בבציר השני של "נחל יתיר"

יקב יתיר ממשיך ומעצים את מגמת החדשנות במטרה להוציא את היין המשובח ביותר מהכרם, וזאת באמצעות נטיעת זנים חדשים, מעבר מחביות קטנות למכלי עץ ובטון, יצירת ממסכים (בלנדים) חדשים וכל זאת במטרה ליצור ולהביא את הטרואר הייחודי של היקב לכדי יינות מיוחדים וייחודים באופיים.

במיוחד לרגל השנה החדשה, מתחדש היקב בבציר השני  של "נחל יתיר" 2016

ערן גולדווסר, יינן יקב יתיר: "בציר  2016 בכרמי יתיר  אופיין בחורף קר וגשום מהממוצע באזור יתיר, מה שתרם להתעוררות אחידה וטובה של הכרמים באביב. חודש יוני היה חם מהרגיל מה שתרם לעצירת הצימוח בשלב הנכון ולהתפתחות הצבע בקליפות הענבים. בתקופת הבציר מזג האוויר היה נח, והיבול מצוין הן מבחינת האיכות והן מבחינת הכמות, נחל יתיר 2016 הינו יין המהווה ביטוי נוסף של אזור הגידול שלנו בדגש על עסיסיות ומינרליות"

ביין אדום זה שואף היקב לבטא באופן הטהור ביותר את הפרי האזורי. הזן המרכזי הוא סירה(76%), המייצר יינות אדומים המאזנים טעמי פטל אדום עם רעננות ואלגנטיות טבעית.

אליו מצטרפים זני המלבק (12%) אשר מדגישים את הפירותיות עם תיבול עשבוני, והטנאט (12%) אשר תורם לחיזוק החומציות הטבעית ומעניק חוט שדרה טאני.

תהליך הכנת היין כלל תסיסה במכלי עץ/בטון פתוחים, חלקם עם אשכולות שלמים לטובת הגברת האוורור והיציבות התרמית אשר יוצרת תסיסה נקיה.

האשכולות השלמים נועדו ליצירת מורכבות  ועידון הפרי.

היין התיישן במשך שנה במכלי עץ גדולים (3800-5400 ליטר) שמעגלים את היין בלי להשרות טעמי אלון, והושאר ביקב עוד כשנתיים להתיישנות בבקבוק.

צבעו ארגמני, ניחן בארומה המזכירה דובדבן שחור, קאסיס ושקדים קלויים

רשמי טעימה: טעמו פירותי, עסיסי, טאנין מגורען ומעט מלוח, מרירות נעימה

מתאים להמשך יישון לטווח של חמש עד עשר שנים

**מחיר מומלץ לצרכן של נחל יתיר 2016  - 150 ₪

ניתן להשיג בחנויות היין המתמחות.

אודות יקב יתיר:

יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד הייחודי.  כרמי יקב יתיר נטועים בגובה רב, באדמת גיר חרסיתי, על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל,  המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. הכרמים נהנים מאקלים חצי מדברי, יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין.

יקב יתיר זוכה בקביעות באותות הערכה וציונים גבוהים בקרב תחרויות היין הבינלאומיות וזכה השנה ב7 ציונים ומדליות ממבקרי היין הנחשבים בעולם.

לעמוד היקב