2024/03/28     י"ח אדר ב' התשפ"ד

יקב בנימינה ממליץ לכבוד חגי תשרי תש"פ

2 אדומים ו2 לבנים

אבני החושן הינן אבנים יקרות אשר שובצו על אפודו של הכהן הגדול. כפי שנבחרו אבנים אלו בקפידה, בחרנו אנו בענבי יין איכותיים ממיטב כרמינו אשר שובצו לידי יצירה המשקפת את שאיפתנו ליצור יינות טובים ומרגשים.

סדרת אבני החושן מבית יקבי בנימינה, מייצגת עבורנו את פרי יצירתם של הייננים, אשר מנצחים על מרכיבי היצירה והאמונים על המשימה ליצור יינות באיכות הגבוהה ביותר ללא פשרות.

אבני החושן - כרם מירב 2016

הרכב זני ענבים:

45% פטיט סירה, 35% מרסלן, 20% שיראז.

אזור גידול:

שלושת הזנים נטועים בכרם מירב שברכס הרי גלבוע, במפנה צפוני של הר מלכישוע, איזור בו התגלו גתות עתיקות המעידות על הכנת יין בתקופות קדומות. הכרם הייחודי מתנשא לגובה של כ-400 מטרים מעל פני הים, על קרקע טרה רוסה מנוקזת מאוד המאפשרת הבשלה אחידה ומהירה של הפרי. האיזור היבש יחסית והרוחות החזקות, בשילוב זמירה קפדנית ואוורור נכון תורמות בקבלת פרי איכותי ויוצא דופן באיזור.

תהליך ייצור:

כל זן נבצר בנפרד במועד הבציר האופטימלי עבורו בשעות הלילה הקרירות.

לאחר הסחיטה תססו הזנים השונים בנפרד במכלים קטנים בטמפ' של בין 26-28 מעלות על מנת לשמר את הארומות והטעמים של כל פרי ולמקסם את הפוטנציאל של כל יין. לאחר שפייה ושיקוע קצר עבר כל יין להתבגרות בחביות עץ אלון למשך כשנתיים, בסיום תקופה זו נבנה הממסך הסופי בין הזנים והחביות השונות.

רשמי טעימה:

אבני החושן - כרם מירב 2016 הוא יין קטיפתי בעל גוף בינוני-מלא ואופי ים-תיכוני מתובל ומעניין.

היין מלווה בארומות עשבוניות של זעתר, אורגנו ולבנדר, לצד פירות יבשים בשלים כגון שזיפים, דומדמניות ותאנים עם טאנינים רכים וטעם סיום ארוך ומענג.

מתאים במיוחד:

היין יתאים במיוחד לצד מנות בשריות ים תיכוניות כמו שפונדרה טלה, או לצד מנות דגים כמו פילה לוקוס, כרישה צלויה.

מיין זה יוצרה כמות מוגבלת של כ-6,000 בק' בלבד

זכיות: מדלית זהב, אשכול הזהב 2019

המחיר 130 ₪

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

אבני החושן ספיר 2016

יין אדום יבש

הרכב זנים:

75% קברנה פרנק, 25% שיראז

אזור גידול:

יין ספיר מופק מענבי קברנה פרנק ושיראז שמקורם בכרמים מובחרים בגליל העליון.

תהליך ייצור:

הטיפול בענבים, החל משלב הבציר ועד לשלב בניית הממסך (הבלנד), התבצע עבור כל זן בנפרד. לאחר מיון ידני והפרדת השזרות, עברו הענבים השרייה קרה למשך 3 ימים. לאחר מכן, בוצעה התססה אלכוהולית למשך שבועיים, בסיומה הושרה היין על קליפותיו למשך 15 ימים נוספים. לאחר הסחיטה ושיקוע קצר עבר כל זן להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי לתקופה בת למעלה משנה וחצי שבסיומה נבנה הממסך בין הזנים מהחביות השונות. היין עבר לבקבוק לאחר סינון והצללה והמשיך להתבגר עוד כשנה במרתפי היקב.

רשמי טעימה:

הכרמים המובחרים שמרכיבים את יין ספיר מייצרים ענבים בשלים, מרוכזים ובעלי חומצה מאוזנת. היין בעל גוון ארגמני-שחור מבריק, ארומות בולטות של פטל בר, דובדבן שחור, מעט טעמים מעושנים ווניל עם רעננות של מנטה. היין בעל גוף מלא, עשיר, מאוזן ומרוכז בעל סיומת ארוכה בטעמי פרי ושוקולד מריר.

היין מוכן לשתייה כבר עתה, אך ימשיך ויתפתח בתנאי אחסון נאותים במשך 5-8 שנים משנת הבציר.

זכה במדליית כסף בתחרות אשכול הזהב לשנת 2019

המחיר: 90 ₪

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

בנימינה רזרב שרדונה 2018

זן הענבים:  100% שרדונה

אזור גידול: הר הגלבוע

תנאי גידול ואקלים:

הכרם ממוקם על מורדות הר מלכישוע, בגובה של כ -440 מטר מעל פני הים ומשקיף על עמק בית שאן בצפון מזרח ובעמק יזרעאל בצפון-מערב. האדמה היא שילוב של סלעי גיר קשים ורכים, אדמת טרה רוסה וקרקעות אדומות. האקלים הים תיכוני של האזור מביא משקעים שנתיים ממוצעים של כ -450 מ"מ. למרות הקרבה לעמק בית שאן הלוהט, הגובה מביא לאזור חורפים קרים ורוחות חזקות שנושבות לצמיתות כל השנה ויוצרות אוויר יבש ולילות קרים. מזג האוויר הזה תורם להתפתחות הענבים ושומר על החומציות. הכרם ממוקם בסמוך לטורבינות רוח המספקות אנרגיה לישובי הסביבה.

תהליך ייצור היין:

הענבים נבצרו במהלך הלילה בכדי לייעל את בשלות הענבים ובכדי להבטיח את שמירת ארומות הענבים ואופיים המרענן. כשמגיעים הענבים ליקב, הם מופרדים מיידית מהשדרות ונכבשים ברכות. לאחר הצללה הנוזל תוסס בטמפרטורה נמוכה במיכלי נירוסטה ובחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. בסוף התסיסה האלכוהולית והמלולקטית היין מהחביות והמיכל מעורבב ליצירת הבלנד הסופי.

רשמי טעימה:

השילוב של תסיסה בחביות חדשות ומשומשות, וכן העובדה שרק חלק מהיין עבר תסיסה מאלולקטית, הביאו ליצירת יין בעל מורכבות ועושר של ניחוחות וטעמים, המוכן כבר כעת לשתיה אך ימשיך ויפתח עומק ומורכבות בשנים הקרובות.

היין מצטיין בעושר ארומטי, בטעמים מורכבים וברורים של פרי הדר רענן, תפוחים, מלון בשל ווניל והוא בעל מרקם רב שכבתי ואלגנטי, איזון בין ארומות הפרי לעץ האלון וסיומת ארוכה ומענגת.  

מתאים להגשה עם מאכלי בשר קרים, דגי ים בתנור או עם תבשילי בשר עגל.

בציר2018 הינו בציר איכותי, אשר הניב ענבים בעלי הבשלה מאוזנת. וייצר יינות בעלי אופי מינרלי ומורכבות.

פוטנציאל יישון:

בתנאי אכסון נאותים היין ימשיך לפתח עומק ומורכבות ב-4-6 השנים הבאות.

טמפרטורת הגשה:

מומלץ להגיש צונן, בטמפרטורה של 8-12  מעלות.

לאחסן במקום קריר ואפל.

זכה במדליית כסף בתחרות אשכול הזהב לשנת 2019

המחיר: 60 ₪

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Holidays19

בנימינה רזרב סוביניון בלאן 2018

 הרכב זני ענבים: ‪100% סוביניון בלאן

 אזור גידול: בן זמרה – גליל עליון

 תנאי גידול ואקלים:

מקור יין זה בכרם בן זמרה אשר ממוקם בגליל העליון. החלקה ממוקמת במדרון על צלע הר במבנה של טרסות ומתאפיינת באדמת טרה רוסה וסלע גיר קשה. האקלים באזור קריר, במהלך הקיץ הלילות קרירים והימים חמים והאזור מצטיין בלחות נמוכה. תנאים אלה מאפשרים התפתחות טובה ואיכותית של רכיבי הטעם והריח בענבים לאורך הבשלה ארוכה יחסית.

תנאי הבציר:

בציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות, במיכלים קטנים. בציר 2018 ייזכר כבציר מאתגר מבחינה איכותית שבו הצלחנו למצות את המירב מהכרם בעזרת היערכות נכונה. כבר כעת היינות הלבנים מראים שלד חמיצות מצוין, ארומות חדות ורמת אלכוהול מאוזנת.

 תהליך ייצור היין:

מיד עם הגעת הענבים ליקב הם נסחטו בעדינות והתירוש הועבר לשיקוע טבעי למשך הלילה.

בהמשך הועבר התירוש לתסיסה קרה במיכל נירוסטה, בטמפרטורה של 140‪ . תנאים אלו משמרים את הניחוחות העשבוניים והפירותיים האופייניים לזן זה. חלק מהיין לאחר השיקוע הועבר לתסיסה בחביות עץ אלון ואקציה צרפתיות. לאחר התסיסה היין נשאב מהחביות ואוחד עם היין מהמיכל ליצירת הבלנד הסופי והמשיך ליצוב סינון ולבקבוק.

 רשמי טעימה:

היין מתאפיין בארומה נקייה וחדה המשלבת ניחוח אפרסק לבן, פרי הדר ואופי טרופי עם עשבוניות מודגשת, וטעמו אלגנטי ורענן. מתאים למאכלי דגים, לגבינות צאן בשלות וכן לפשטידת ירקות.

טמפרטורת הגשה:

מומלץ להגשה צונן, בטמפרטורה של 100-120 . 

יש לאחסן במקום קריר ואפל

זכה במדליית כסף בתחרות אשכול הזהב לשנת 2019

המחיר: 60 ₪

לעמוד היקב