2024/04/20     י"ב ניסן התשפ"ד

הסקוטית מבית ישרקו מרחיבה לקראת החג את סדרת היינות הכשרים

וילה קייפ מדרום אפריקה מיקב Simonsvlei – סימונסווליי

משיקה 3 יינות מסדרת גראנד ריזרב: שרדונה, קברנה סוביניון ושיראז.

הסקוטית- חטיבת היין והאלכוהול מבית ישרקו, מרחיבה לקראת החג, את סדרת היינות הכשרים וילה קייפ מיקב Simonsvlei - סימונסווליי שבדרום אפריקה. היינות בהכשר בד"צ קייפטאון, O.K ובאישור רבנות ישראל.

ומשיקה 3 יינות מסדרת גראנד ריזרב: שרדונה, סוביניון ושיראז, שיצטרפו ל- 6 יינות קיימים: שיראז רוזה, שנין בלאן, פינוטאז', קברנה סוביניון, מרלו ושרדונה.

יקב סימונסווליי נוסד, עם תום מלחמת העולם השנייה, וממוקם באזור פאארל, שבמחוז הקייפ של דרום אפריקה. היבול הממוצע ביקב הוא כ- 1000 ק"ג לדונם. האקלים הים תיכוני של האזור מפיק ענבים בעלי פירותיות מצוינת ורמת בשלות אחידה וטובה.

יקב סימונסוליי בוצר ענבים כ- 9000 טון מידי שנה, ב- 36 חוות שונות. המגדלות ענבי פינוטאז', קברנה סוביניון, שיראז, שנין בלאן ושרדונה על שטח של כ- 10,000 דונם.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

וילה קייפ גראנד ריזרב שרדונה יבש

עשוי מ- 100% ענבי שרדונה. ליין צבע זהוב. ובעל ארומות וטעמים המזכירים פירות טרופיים והדרי, המלווים בניחוח של וניל. היין מתאים לצד ארוחות בשרים קלים מעושנים, מאכלי דגים ועוד.  הענבים עוברים הפרדה ומעיכה מהירות, הפרי מוצלל ומותסס על עץ במכלי נירוסטה, במשך 10 – 14 יום. לאחר התסיסה מועבר היין להתבגרות על השמרים, במשך כ- 8 חודשים.

המחיר: 49.90 ₪. מומלץ להגשה בטמפרטורה של 12 מעלות.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

וילה קייפ גראנד ריזרב קברנה סוביניון יבש

עשוי מ- 100% ענבי קברנה סוביניון. היין בעל טעמי פירות יער ותותים, קינמון ושקדים. ומתאים לצד סטייק אדום, אוסובוקו בתנור או גבינות מתיישנות קשות. הענבים מותססים על הזגים במשך 7 – 12 יום ואז מועבר היין לתסיסה מלולקטית. לאחר התסיסה השנייה מועבר היין השהיה של 10 חודשים על עץ.

המחיר: 49.90 ₪. מומלץ להגשה בטמפרטורה של 16-18 מעלות.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

וילה קייפ גראנד ריזרב שיראז יבש

עשוי מ- 100% ענבי שיראז. היין יוצא דופן, בעל ניחוח של עץ אלון טוב. בעל ארומות של פלפל מעושן, דובדבנים שחורים ואוסנה, שמתחתם מבצבץ טעמי השומר. היין מתאים לצד בשר אדום מיושן היטב או נתחי טלה צלויים בתנור. נפלא לערבי הקיץ הישראלים. הענבים

מותססים על הזגים במשך 7 – 12 יום ואז מועבר היין לתסיסה מלולקטית. לאחר התסיסה השנייה מועבר היין השהיה של 10 חודשים על עץ.

המחיר: 49.90 ₪. מומלץ להגשה בטמפרטורה של 16-18 מעלות.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

יקב סימונסוולי נוסד עם תום מלחמת העולם השנייה, כאשר קבוצה של כורמים החליטה להתאגד ולהקים מתקן מודרני ויקב לשימושם של הכורמים באזור פאארל, שבדרום אפריקה. והחליטו לקרוא את היקב על שמו של החלוץ היין בדרום אפריקה – סימון ואן דר שטאל – וצורת הנוף באזור, במכונה VLEI.

ואן דר שטאל היה זה שזיהה ראשון את הפוטנציאל באזור עוד במאה ה- 17, והתווה את הדרך לכורמים שיבואו מאות שנים אחריו. כיום יקב סיימונסוולי מחויבת למטרה המשותפת שנקבעה ע"י אחד ממייסדי היקב – סוני לה רו – והיא לספק יינות איכות במחירים הוגנים לכל כיס.

בישראל משווק מותג היין וילה קייפ, באמצעות הסקוטית, שמיזגה את מלוא פעילות החברה הסקוטית לתוך חברת הבת ישרקו - מהחברות המובילות בשוק בתחום האלכוהול והיין, העוסקת בייבוא, שיווק והפצה של מותגי אלכוהול ויין מהארץ והעולם.