2024/03/28     י"ח אדר ב' התשפ"ד

הישג ישראלי מרשים בתחרות היין הבינלאומית ליקב תבור!

רוזה אדמה של יקב תבור זכה בזהב כפול בקטגורייה הרוזה בתחרותAmerican Fine Wine Competition

rose18

הרוזה של תבור, מסדרת אדמה בציר 2018, נבחר ליין השני בטיבו בתחרות כאשר הוא מתמודד מול יקבים ויינות נחשבים מנאפה, סונומה ופרובנס הנחשבים לאיזורי הרוזה הקלאסיים

ישראל על המפה, שוב פעם: יקב תבור, הממוקם למרגלות הר תבור שבגליל, זכה בזהב הכפול בתחרות AFWC אשר התקיימה בפלורידה בחודש אפריל ותוצאותיה פורסמו עתה. היין של תבור אשר זכה בתחרות הוא רוזה ברברה מסדרת אדמה, מבציר 2018, אשר התמודד בקטגוריית הרוזה מול יקבים ויינות מאיזורי נאפה, סונומה ופרובנס, הנחשבים לאיזורי הרוזה הקלאסיים.

תחרות AFWC, שהחלה בשנת 2007, מתקיימת כל ינואר, ולאחריה מתקיימים סדרה של אירועים חברתיים כאשר בהם פועל הארגון לגייס כספים עבור מגוון רחב של מלכ"רים ומקדם  בהם את היינות לאורך כל השנה. מאז הקמתה, AFWC גייסה יותר מ -1,000,000 דולר עבור צדקה מקומית.

אדמה, רוזה ברברה, 2018

על היין:

היין הופק מענבי ברברה אשר נבצרו בכרם היקב ברמת סירין שבגליל המזרחי. הענבים נקלטו ביקב בשעת בוקר מוקדמת ועברו שהייה קצרה של כשעתיים עם הקליפות כדי להגיע לצבע ולטעם האופטימליים. לאחר מכן הופרד הנוזל מהקליפות והמשיך תהליך התסיסה בטמפרטורות נמוכות כדי לא לפגוע ברעננות הפרי. היין נח מעט במיכלי נירוסטה לפני הבקבוק. ליין ארומות פרי עדינות, חמיצות מאוזנת ומינרליות נעימה.

על בציר 2018:

עונה שהחלה מוקדם ביותר בעקבות החורף החם שקדם לעונה והמחסור הגדול במשקעים.  לשמחתנו, חודשי יוני, יולי ואוגוסט היו פשוט נוחים, טמפרטורות חמות ביום, אך לילות נעימים ברוב חלקי הארץ שהביאו לשינוי צבע אידיאלי, הבשלה איטית וטובה וצבירת טעמים נהדרים בגרגרי הענבים.

על אזור הגידול:

רמת סירין היא רמה בזלתית בגובה 400 מטרים מעל פני הים בקרבת כפר תבור בגליל המזרחי. הכרם נטוע ב-400 דונם של זנים שונים הבאים לידי ביטוי מירבי על אדמת הבזלת וכן עם החשיפה לרוחות שרמת סירין מספקת.

נתונים אנליטיים:

אלכוהול: 13.0%

PH : 3.11

TA: 6.0

אודות יקב תבור:

יקב תבור, הממוקם למרגלות הר התבור בגליל, הוקם בשנת 1999 על ידי ארבע משפחות מכפר תבור. בחירת נטיעות הכרמים הנרחבות באזורי הגידול הטובים ביותר בארץ, תוך שימוש במיטב הכלים הטכנולוגיים, הביאו ליקב קפיצת מדרגה איכותית בשנים האחרונות. היינן הראשי מיום היווסדותו של היקב, אריה נשר, אשר יחד איתו יוצרים את היין היינן אור נדבך והאגרונומית מיכל אקרמן אשר מטפחת את הגפנים.

לעמוד היקב