2024/04/23     ט"ו ניסן התשפ"ד

יקב תבור ממליץ לחג הפסח תשע"ט

יקב תבור יושב לו כבר שנים למרגלות הר תבור

מקום בו סוגי אדמה פורייה, רוח טובה, כרמים ואנשים שמכינים יין מצוין. יין שמצליח לשמר את הארומה הטבעית של הענבים, יין שמתאים למצב רוח שלך, לרגע מיוחד, לפתיחות וחמימות בין אנשים, מה שתמיד חיפשת ביין טוב.

קברנה סובניון, סדרת אדמה 2016

על היין:

הופק מפרי איכותי המגיע מכרמים מובחרים בגליל העליון, בהם כרם מלכיה הנודע באיכות הקברנה סובניון שלו.  הפרי נבצר ממספר כרמים, כאשר כל חלקה עוברת תהליך תסיסה על קליפותיו בנפרד. לאחר מכן כל חלקה עוברת תסיסה מאלולאקטית ומועברת ל12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. לאחר תקופת ההתיישנות נעשה הבלנד הסופי.  ליין אופי מובהק של קברנה סובניון גלילי: פרי שחור ומרוכז עם רמז של עשבי תיבול ים תיכוניים במעטפת של טעמים קלויים ותבלינים.  ליין נוכחות עוצמתית ומרקם עשיר.

על אזור הגידול:

הופק ממיטב חלקות הקברנה סובניון של היקב ברחבי הגליל העליון. גובה הכרמים מאפשר מזו-אקלים ייחודי של טמפרטורות שצונחות בלילה ועולות ביום הופכות את האזור למקום אידאלי לכרמי יין. הקרקע הינה עמוקה, חרסיתית ומשופעת באבנים  והיא מעניקה ליין את אופיו הייחודי.

נתונים אנליטיים:

אלכוהול – 14.3%

מחיר 60 ש"ח 

 

סופה  2014

 על היין:

היין הינו בלנד של פטיט סירה וקברנה סוביניון. ענבי הפטיט סירה גדלים ברמת סירין על אדמה וולקנית בגובה של 400 מטר מעל פני הים.  ענבי הקברנה סוביניון מכרם היקב בהר מלכיה על אדמת טרה-רוסה בגובה של 700 מטר מעל פני הים. הענבים נבצרו בשעות הבוקר המוקדמות, עברו השרייה קרה ותסיסה מבוקרת. לאחר הסחיטה היין עבר תסיסה מאלולאקטית בחביות עץ אלון צרפתיות והתיישן בהן למשך 18 חודשים. היין התיישן 18 חודשים נוספים בבקבוק.

היין בעל צבע ארגמן עמוק, גוף מלא, וחמיצות מאוזנת המובילים לסיומת עסיסית ונעימה. ליין טעמי דובדבנים שחורים בשלים ופטל אשר מלווים בטעמי חבית בגווני ווניל וקפה.

 על הבציר:

לבציר 2014 קדם חורף יחסית יבש אך חודשי האביב פיצו עם גשמים מאוחרים. תקופת הבשלת הענבים היתה מתונה ומאוזנת ללא אירועי קיצון וכתוצאה מכך, זכינו להבשלה מאוזנת של סוכרים וטעמים וזה בא לידי ביטוי ביינות מצויינים ועשירים בטעמים.

 על אזור הגידול:

רמת סירין – 400 מטר מעל פני הים.

הר מלכיה – 726 מטר מעל פני הים.

נתונים אנליטיים:

pH – 3.51

T.A – 5.5

אלכוהול – 14.2%

הרכב זני: 50% קברנה סוביניון ,  50% פטיט סירה

מחיר 80 ש"ח

לעמוד היקב