2024/03/29     י"ט אדר ב' התשפ"ד

יקבי בנימינה ממליצים

4 יינות ל4 כוסות

chardonnay moshava 2018המושבה שרדונה  2018

הרכב זנים: 100% שרדונה

אזור גידול: רכס הרי הגלבוע וגבעות הרי יהודה

תהליך הייצור:

ענבי השרדונה נבצרו בכרם קיבוץ מירב שבגלבוע ובכפר אוריה במחצית יולי 2018.

כאשר הגיעו הענבים לרמת בשלות אופטימלית ואיזון טוב בהרכב החומצות, הסוכרים והטעמים בענב, נבצרה בבציר לילי על מנת לשמר סביבה טבעית קרירה עד הגעת הענבים ליקב בשעות הבוקר המוקדמות. הענבים הועברו מיד אל המפריד-ממעך ומשם לסחיטה עדינה לקבלת המיץ החופשי. מיץ הענבים שהתקבל מסחיטה גסה יותר הופרד בשלב זה. המיץ החופשי (Free Run) שהתקבל מן הסחיטה הועבר למיכל שיקוע לשם הצללה, ומשם אל מיכל התסיסה. תסיסת השרדונה נמשכה כשלושה שבועות בטמפרטורה ממוצעת של 15 מעלות .בסיום התסיסה  השרדונה נח על משקעיו במיכלי נירוסטה. בסיום שלב זה נבנה הממסך הסופי, היין עבר תהליכי ייצוב, הצללה וסינון ונשלח למילוי בבקבוקים.

רשמי טעימה:

המושבה שרדונה נוצר עם מטרה ברורה לנגד עיניי הייננים: לייצר שרדונה "קליל", טעים ונגיש. יין איכותי זהו שרדונה בעל גוף קל, ארומות רעננות של פרי הדר וחמיצות מאוזנת העשוי כך שיתאים לשתייה בפני עצמו או כשידוך נפלא למגוון מנות.

המושבה שרדונה 2018 ישתלב היטב עם מגוון רחב מאד של מאכלים החל ממנות ראשונות קלות כמו מאפי גבינה פריכים, סלטים שונים ומאכלי ים; דרך סושי וסשימי, פסטות שונות ברטבים מבוססי חמאה ושמנת ועד דגים מטוגנים/צלויים בגריל בתיבול חמאה ופטרוזיליה, עוף מטוגן או נקניקיות עסיסיות ברוטב חרדל.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10-12°C

מחיר: 39.90 ₪

 

reserve cabernet sauvingnonבנימינה קברנה סוביניון 2016

 *(זוכה מדליית זהב בתחרות Best Value השנה)

זן הענבים100% קברנה סוביניון

אזור גידולגליל עליון

תנאי גידול ואקלים:

בגליל – חלקות הקברנה סוביניון ממוקמות בגבהים של 650 מ ל750 מ׳  בשילוב של קרקע בזלתית עם אדמת טרה רוסה על גיר קשה, קרקע בעלת אוורור יעיל לבית השורשים.

אקלים קריר-  במהלך הקיץ הלילות קרירים והימים חמים, האזור מצטיין ברמת לחות נמוכה באוויר.

תנאים אלו מאפשרים הבשלה ארוכה והתפתחות טובה של רכיבי צבע הענב וחומרי הארומה והטעם.

תהליך ייצור היין:

הענבים נבצרו בבציר לילי בתחילת ספטמבר 2016 . לאחר הפרדת הענבים משדרות האשכולות, הם הועברו למיכלי תסיסה בינוניים וקטנים בתכולת 5 – 12 טון כל אחד לתהליך התסיסה ומיצוי הטעמים.

לאחר הסחיטה היין עבר תסיסה מלולקטית והועבר להתבגרות בת 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. בהמשך נבנה הממסך בין החלקות השונות והיין הועבר למילוי עם מינימום תהליכי סינון.

רשמי טעימה:

בציר 2016 הפיק יינות עשירים. המאופיינים בארומות ברורות של זן הקברנה עם איזון מצוין בין מאפייני פרי, תיבול וניחוח מנטה הנתמכים במאפייני חבית האלון הצרפתי .

היין בעל גוון רובי - ארגמני עמוק, ארומות בולטות של תות שחור שזיף בשל, קסיס, שנף ומנטה האופיינית לחלק מחלקות הקברנה המרכיבות יין זה. זהו יין בעל מבנה עשיר, מאוזן ונדיב, המוכן לשתיה כבר כעת אך ימשיך ויתפתח בשנים הקרובות.

בנימינה רזרב קברנה סוביניון 2016 יהווה מלווה מצוין למנות בשר צלוי קלאסיות כמו אנטריקוט בגריל וגבינות קשות.

מחיר: 59.90 ₪

 

reserve marselanבנימינה רזרב מרסלן 2016

* (זוכה מדליית כסף בתחרות Best Value השנה)

הרכב זני ענבים100%מרסלן

אזור גידולגלבוע

תנאי גידול ואקלים:

האקלים בגלבוע הוא ממוזג ויבש עם לילות קרים. הקרקע אינה עמוקה וכושר קיבול המים בה בינוני. התוצאה המתקבלת היא כרם בעל צימוח מרוסן ואיזון נכון בין עלווה לפרי. גורמים אלה, יחד עם טיפול מסור מצד כורמי היקב תורמים כולם לאיכות היין המתקבל.

 תהליך ייצור היין:

ענבי המרסלן נבצרו בבציר לילי על רכס הרי הגלבוע. עם הגיעם ליקב, הועברו הענבים דרך מפריד-מועך ומשם למיכל נירוסטה לתסיסה האלכוהולית. היין נסחט והועבר לתסיסה מלולקטית במיכלי נירוסטה. עם סיום התהליך היין המשיך לתקופת התבגרות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי למשך 18 חודשים.

רשמי טעימה:

הזן מרסלן משתייך לקבוצת זנים בעלי אופי ים-תיכוני, אשר התאקלמו היטב בארצנו ומניבים תוצאות נהדרות ומעוררות עניין. זוהי הכלאה מוצלחת בין גרנאש לקברנה סוביניון והתוצאה היא ענב המקבל איכויות משני הצדדים- פירותיות וארומאטיות מן הגרנאש, וכן מבנה טוב וטאנינים מוצקים מהקברנה.

בנימינה רזרב מרסלן מתאפיין בעושר ארומאטי, בישום, פרחוניות והרבה פרי כהה. גם בטעימה, אותו פרי כהה ודחוס מככב שוב, והטאנינים בינוניים ולעיסים.

היין ילווה בהנאה מנות כמו שוק טלה עם שום ורוזמרין, קבב מתובל צלוי בגריל או ברווז קונפי.

 מחיר: 59.90 ₪

 

suvignon blanc chardonnatיוגב סוביניון בלאן-שרדונה 2017

הרכב הזנים:

יין זה הינו עירוב של זני סוביניון בלאן (60%) ושרדונה (40%). אשכולות הסוביניון בלאן נבצרו בכרם של דורון ושלגיה רודיטי בכרם בן זמרה. אשכולות השרדונה נבצרו בכרם מירב אשר בגלבוע, בטיפולו של הכורם משה הרניק. 

דגשים בתהליך הייצור:

לאחר הבציר היין עבר סחיטה עדינה ותסס באופן איטי ומבוקר לשימור ארומות הפרי.

שני הזנים המרכיבים יין זה לא עברו תסיסה מלולאקטית ולא שהו בחבית עץ, עובדה זו בצירוף הקפדה על מועדי ההבשלה מדויקים, תורמת ליין מבנה חד ונקי, ארומות פרי ורעננות האופיינית לזני הענבים.

אופי היין:

בציר 2017 התאפיין בטמפרטורות גבוהות, הענבים ליין זה נבצרו בראשית אוגוסט. מיקום הכרמים הגבוה והמשרע היומי הביאו את הענבים להבשלה אופטימלית.

ענבי הסוביניון בלאן תורמים מאפיינים רעננים של לימון ואשכולית, וענבי השרדונה מאפייני פרי בשל ופרחוניות נעימה. שילוב מדויק של שני הזנים יצר יין בעל גוון ירקרק בהיר. היין מאופיין בניחוחות פרי הדר טרי ופירות טרופיים, בעל חומציות מצויינת, טעם חד ונקי ואיזון נעים.

יוגב סוביניון בלאן-שרדונה 2017 הוא "יין אוכל" מושלם וראוי ללוות מגוון רחב של מנות, במיוחד מנות בסגנון ים תיכוני: ריזוטו פרימוורה, עגבניות פרובנסאל או דגים אפויים בתנור וכן מנות עשירות כמרקים מוקרמים.

מחיר: 49.90 ₪

 לעמוד היקב