2024/03/29     י"ט אדר ב' התשפ"ד

סדרת יינות חדשה – 'התססה פראית'

'יקב סגל' גאה להשיק לקראת חג הפסח:

סדרת יינות חדשה – 'התססה פראית'

הסדרה כוללת שני יינות חדשים – שרדונה וקברנה סוביניון 

יינות העוברים תסיסה פראית על ידי שמרי בר פראיים המעניקים טעמים עשירים ועוצמתיים

סדרת 'התססה פראית' מביאה לקדמת הבמה טכניקת עשייה עתיקת יומין. בסדרה זו לא מוספים שמרים כלל, והתסיסה מתרחשת עם מינימום התערבות, כמו פעם, באמצעות שמרי הבר הפראיים.

שמרי הבר נמצאים בכרם, על האשכול והקליפה, באוויר ובכל מקום למעשה. הם גם נמצאים ביקב מכיוון שאוכלוסיית השמרים תמצא גם במכלים, בחדר החביות ובכלל,  בסביבת היקב. שימוש בשמרי הבר יוצר יינות מגוונים ומורכבים, כאלה שהמנעד הארומטי שלהם רחב וייחודי מכיוון שהם מותססים בידי שמרים רבים ושונים, ואלה יוצרים ארומות שונות במהלך התסיסה. מרגע שהחלטנו לא להוסיף שמרים כלל, התסיסה תתרחש באמצעות שמרי בר שונים. אין לדעת למה לצפות למעט הידיעה האחת -  שהיין יהיה אחר ומרגש. שמרי הבר הם דינמיים ומשתנים תכופות. השונות הנהדרת הזו היא שגורמת לייננים מעת לעת לקחת צעד אחורה ופשוט לתת לטבע לעשות את שלו.

 

סדרת 'התססה פראית' משלימה את השינוי בסדרות יקב סגל, ומצטרפת ליינות של יקב סגל שנעשים במינימום התערבות- סגל Unfiltered ('לא מסונן'), ל- 'Petit UF', 'אשכולות שלמים' ולסדרת 'Free run'- כולן סדרות של התערבות מינימלית המביאות ביטוי טבעי וטהור ככל הניתן לחומר הגלם המקומי. או במילים אחרות - יין פראי.

סדרת 'התססה פראית' כוללת שני יינות חדשים:

שרדונה, בציר 2018 וקברנה סוביניון, בציר 2017

שרדונה סדרת 'התססה פראית', בציר 2018

מקור הענבים בכרם שרדונה יחידני ברמת דלתון שבגליל העליון, בגובה של כ- 800 מטרים.

הענבים גדלים שם על אדמת טרה רוסה על גיר. הכרם יושב במדרון הר מאוורר במיוחד.

ענבי השרדונה גדלים תחת עלווה גדולה במיוחד, מוצללים ממגע עם שמש ישירה. המטרה היא להגן על ארומת השרדונה ולשמר את רעננות הפרי הייחודית לענבים הגדלים באקלים קריר ובגובה רב, כזו המספקת ניחוחות פירות הדר ופרחים לבנים.   

לאחר סחיטה עדינה תסס היין בחבית עם שמרי הבר אותם נשאו הענבים מהכרם, כלומר ללא תוספת שמרים כלל. היין התיישן כחצי שנה בחביות צרפתיות, על שמריו, וללא תסיסה מאלולקטית בכדי לשמר את החמיצות הטבעית שלו.

רשמי טעימה:

ליין צבע בהיר עם מעט גוון ירקרק. באף נגיעת פריחת הדרים, אשכולית לבנה וארומות וניל , אגוזים וקלייה שמקורן בחביות. בפה הגוף מלא, החמיצות רעננה, והסיומת פירותית, עשירה וארוכה. 

קברנה סוביניון סדרת 'התססה פראית', בציר 2017

מקור ענבי קברנה סוביניון  בכרם בבית נקופה שבהרי ירושלים. זהו כרם גירני מאד, בעל אדמה עניה ומרסנת. הוא מאוורר במיוחד משום מיקומו: מעל כביש מספר אחד, על פרוזדור ירושלים בגובה של כ 800 מטרים, חשוף לרוחות ולבריזת הים התיכון. הענבים הותססו כאמור עם שמרי הבר אותם נשאו מהכרם, כלומר ללא תוספת שמרים כלל. היין תסס כשבועיים ואחר כך עברו הענבים סחיטה עדינה והיין המשיך להתיישנות במשך שנה בחביות צרפתיות. היין בוקבק ללא זיכוך ולאחר סינון גס בלבד.

רשמי טעימה:

ליין צבע אדום-שחור כהה. באף פירות יער, פירות אדומים ותבלינים, כמו גם וניל, קפה וקלייה שמקורם בחבית. בפה גוף מלא וחמיצות רעננה. ליין סיומת פירותית, מתובלת וארוכה.

אודות יקב סגל

יקב סגל הוקם בשנת 1787 והינו אחד היקבים הוותיקים בישראל. יקב ישראלי, בעל מורשת ארוכת שנים והיסטוריה, המושתת על שורשיות וחיבור לטבע ולאדמה. על ערכים אלו בנויה שיטת העבודה וייצור היין של היקב עוד מימיו הראשונים של היקב. החל מהשלב הראשוני של גידול הגפנים, שבו היקב נותן כבוד לטרואר ובעיקר לענבים, ועד לשיטות הייצור של היין המבוססות על מינימום התערבות. שיטות עשייה אלו, הן שיטות עשייה מסורתיות וטבעיות המדגישות את טעמיו האמתיים של הענב ואת הקשת הארומטית שלו. החזון שלנו הוא לשמור על האותנטיות המקסימלית של הענב. הכי קרוב לטבע שניתן, או במילים אחרות- החזון שלנו הוא לייצר יינות פראיים

מחיר מומלץ לצרכן: 65 ₪

כשר בהשגחת: בד"צ בית יוסף, חוג חתם סופר פתח תקווה וכן לכשרותו המהודרת של מומחה הכשרות הגר"ד לנדא, היינות כשרים לפסח.

הסדרה משווקת בחנויות היין והאלכוהול המובחרות ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

לעמוד היקב