2024/03/29     י"ט אדר ב' התשפ"ד

קיץ משכר: יקב ירושלים מציג את היינות שיצננו אותנו בימי הקיץ החמים

יקב ירושלים מהוותיקים והמוערכים בישראל, מציע הישר ממרתפי היקב בעיר הבירה

את סדרת גרשטיין לקיץ שכוללת 4 יינות קלילים עם ניחוחות נפלאים וטעמים מושלמים: יין כתום גרשטיין, רוזה גרשטיין, גוורצטרמינר גרשטיין ומוסקט גרשטיין.

את היקב מוביל היינן,מומחה בעל שם עולמי, סם סורוקה, אשר הקדיש את מירב שנותיו ליצירת טעמים של יינות ברמה בינלאומית והוביל יקבים שונים בישראל מיקבי בוטיק ליקבים מובילים בארץ.

היין הכתום

בגוון צהבהב כתמתם זהוב וניחוחות משמשים, מרמלדת תפוזים ואספרגל, היין הכתום הופק מענביאמרלד ריזלינג ופרנץ' קולומברד מאזור זיכרון יעקב. הטעמים מלווים נגיעות תפוח אפוי ומשמש, עטופיםבחמוציות אלגנטית מרעננת ומטהרת.

את היין יש להגיש בטמפרטורה של 10-12 מעלות.

כהל בנפח: 14%

רוזה גרשטיין

האמן דוד גרשטיין בחר להציג על גבי תווית הרוזה את עבודתו "שולחן ים תיכוני", אותה הוא מתאר כדלת פתוחה אל מרפסת הצופה אל קו האופק של ים כחול ורגוע, חופשה יוונית עם פירות קיץ ורחצה בים כאשר בין ענפי העץ, מצייצות הציפורים את שירתן הלא נגמרת.

יין זה קיבל את צבעו המיוחד וטעמו העדין כתוצאה מהשרייה של 18 שעות עם קליפות ענבי קברנה סובניון, מרלו, שיראז ופטיט ורדו מחבל לכיש. היין הותסס בטמפרטורה של 22 מעלות צלזיוס, הינו יין מושלם לעונת הקיץ.

את היין יש להגיש בטמפרטורה של 8-12 מעלות.

כהל בנפח: 13%

גוורצטרמינר גרשטיין

עבודת האמנות המרהיבה של גרשטיין "פרחי השמש" הוטבעה על גבי התווית של הגוורצטרמינר 2017, אותה מתאר גרשטיין כאביב הפורץ בשלל פרחים צבעוניים הנאספים יחד לאגרטל חגיגי; הבית רווי בריחות משכרים המחברים אותנו אל הטבע באווירה של התחדשות ורעננות אחרי חורף ארוך וכבד.
היין יוצר בתנאים מעולים תוך הקפדה יתרה לאורך כל תהליך הייצור, החל בטיפוח הכרמים ועד לשיווקו. ענבי הגוורצטרמינר גדלו בכרם שומריה. היין מאופיין בניחוחות ריבת תפוז סיני, אפרסק צהוב ומי ורדים ובעל רעננות חמצמצה ומהנה.

את היין יש לאכסן בשכיבה ולהגיש בטמפרטורה של 12 מעלות.

כהל בנפח: 13%

מוסקט גרשטיין

היצירה "כלי זכוכית" של דוד גרשטיין תוצג על גבי מוסקט קינוח. דוד גרשטיין מתאר את עבודתו כרישום של קו רגיש של מיכלים שקופים, אשר קיבל את השראתו מדוכן לכלי זכוכית עתיקים בשוק הפשפשים וברקע הציור צבעי פסל מופשטים בגוונים חמים היוצרים אווירה רגועה וקייצית.
היין מכיל 100% ענבי מוסקט מובחרים שמקורם בבוסתן ייחודי בשפלת יהודה. לאחר בציר לילי, הגיעו הענבים ליקב והחלו בתהליך תסיסה איטי ומבוקר ששמר על הארומות הטבעיות של הפרי. היין מתאפיין בניחוחות ריבת קומווקט, משמש וקוקוס ומשמר חמיצות מאוזנת ומענגת.

את היין מומלץ להגיש בטמפרטורה של בין 12 ל- 14 מעלות.

כהל בנפח: 13%

לעמוד היקב