2024/04/20     י"ב ניסן התשפ"ד

'ברקן', השיק בציר חדש לסדרת היוקרה Altitude +585/+624/+720

לקראת השנה החדשה השיק 'ברקן' בציר חדש -2013, בסדרת Altitude היוקרתית.

היקב זוכה לכשרות מהודרת של בד"ץ חוג חתם סופר פ"ת, בד"ץ בית יוסף וכשרות הגר"ד לנדו. הסדרה מעניקה אפשרות ייחודית להשוואה בין שלושה יינות קברנה סוביניון מאותה שנת בציר שעברו תהליכי הכנה ויישון זהים ונבצרו משלושה כרמים בגבהים שונים.

גובה הכרם בו גדלים הענבים הוא מהגורמים המשפיעים ביותר על אופי היין והוא מאפשר הצצה להבדלים בין היינות שכל טרואר מייצר.

בסדרה שלושה יינות הנקראים על שם גובה הכרם שבו גדלו הענבים מכרמי העילית של היקב. הסדרה זכתה לאורך השנים במעל 60 מדליות בתחרויות יין בינלאומיות בארץ ובעולם.

שנת הבציר 2013 הייתה שנה נהדרת, החורף שקדם לה התחיל יחסית מוקדם והיה מלווה בגשמים רבים. לאחר טמפ' גבוהות מהממוצע במהלך החורף היה נראה שהבציר יקדים, אך חודשי יולי ואוגוסט הקרירים הפתיעו והביאו להדרגתיות מושלמת בהבשלת הפרי. באופן כללי, יש שיגידו כי קיץ 2013 היה הקיץ הנוח ביותר מאז שנת 97', נתון שהעלה את איכות הפרי שהגיע ליקב באופן משמעותי.

גוון היין האדום Altitude +720 Cabernet Sauvignon,2013 כהה ועמוק. באף מורגשים ישר שזיפים שחורים מלווים בתיבול מתקתק של קינמון ונגיעות שוקולד מריר. כל אלו עטופים ברמזים של אלמנט ירקרק עדין המאפיין את הזן. בפה היין ממשיך עם האופי המתובל, נגיעות ציפורן מלוות באלמנטים של פלפל שחור וקפה קלוי, אליו מצטרפים פירות שחורים כגון פטל ודובדבנים אשר נתמכים בחומציות טובה וטאנינים מעודנים, הממשיכים לסיומת פירותית ונעימה.

היין עבר יישון 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, רובן חדשות.

יינות סדרת אלטיטיוד נמכרים במארז יוקרתי בחנויות המתמחות. מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪