2024/04/20     י"ב ניסן התשפ"ד

רבני בד"צ מחזיקי הדת בעלזא סיירו ביקבי ברקן וסגל והעניקו את חותמת הכשרות שלהם למוצרי ברקן וסגל

לרבנים הוצגו המערכות הטכנולוגיות המובילות המסייעות גם בתחום הכשרות הושק המותג המיוחד 'מרום ירושלים' מבית יינות סגל בכשרות בד"ץ מחזיקי הדת בעלזא


חברי בית הדין מחזיקי הדת של בעלזא ביקרו ביקבי ברקן וסגל ועקבו מקרוב אחר סידורי הכשרות המהודרים. יקבי ברקן וסגל נהנים מהכשרות המהודרת של בד"ץ חוג חתם סופר פ"ת, בד"ץ בית יוסף וכשרות הגר"ד לנדו.

בסיור שנערך השתתפו הרה"ג פנחס לייביש פאדווא, והרה"ג מרדכי אייכלר מרבני הכשרות מחזיקי הדת בעלזא והרב יוסף יהודה פרוימוביץ ראש מערך הכשרות ביקבי ברקן.

בפני חברי בית הדין הוצגה המערכת הממוחשבת ומיפוי הכרמים של יקבי ברקן, דרכה מדווחים המשגיחים בזמן אמת על מצב הכרם והבציר הנערך בפיקוח צמוד.

הרבנים חזו בתהליך היצור- החל משלב הבציר בכרמים, דרך קליטת הענבים ועד הביקבוק בקו, והתרשמו מאוד מההקפדה היתרה על כל השלבים.

הרבנים חזרו לביקור נוסף, בכדי לעקוב שוב אחר תהליך הביקבוק וגם כאן הביעו את התפעלותם מאופן התהליך וכן מכך שהכניסה ליקב מתאפשרת רק עם קוד ממוחשב שהמשגיח מזין למערכת ומהעובדה שגם בכירי היקב אינם יכולים להיכנס לשטח הייצור ללא אישורם של המשגיחים.

הרב יוסף יהודה פרומוביץ ראש מערך הכשרות ביקב ליווה את הרבנים במהלך סיורם והסביר על החומרות הנהוגות ביקב ועל מיטב השכלולים שיש ליקב כדי לעקוב אחר תהליך היצור ולוודא שאכן הכל יעשה ע"פ כל דקדוקי ההלכה.

רבני בד"ץ מחזיקי הדת בעלזא ביקרו ביקב לקראת השקת קו הייצור החדש, סדרת מרום ירושלים מבית ברקן אשר יזכה לכשרות בד"ץ מחזיקי הדת. הסדרה תכלול מיץ ענבים, יין יבש, יין לבן ויין מתוק.

הרבנים התרשמו מאוד מההקפדה היתרה על כל התהליך ומהעובדה שהיקב מונה צוות גדול במיוחד של משגיחים שעושים עבודתם לילות כימים לצורך ההקפדה על כל התהליך בשעת הבציר וכן בתהליך היצור עצמו.

מנכ"ל יקבי ברקן מר ג'יל אסולין אמר כי "אנו רואים חשיבות רבה בהידורי הכשרות על מנת להעניק לציבור מהדרי הכשרות את המוצר הטוב בתחומו ללא כל פקפוק בנושא כשרות".