2024/04/25     י"ז ניסן התשפ"ד

יקב רקנאטי בתערוכת יינות בניו יורק

ספיישל רזרב 2013 נבחר להשתתף בתערוכה שמארגן מגזין היין המוביל Wine Spectator's New York Wine Experience

יקב רקנאטי משתתף בתערוכה שנה שניה ברציפות!

בתערוכה יציגו יקבים מכל העולם שיינותיהם זכו בציון 90 ומעלה בטעימות שקיים המגזין

בתאריכים 19-21 באוקטובר תתקיים בניו יורק תערוכת היין השנתית שמקיים מגזין היין המובילWINE SPECTATOR. זוהי חגיגה של טעימות מודרכות, מפגשים וסדנאות עם מיטב יינות העולם, בהובלתם של בעלי היקבים והייננים של כל יקב לצד מפגשים וסדנאות עם שפים נוצצים. לצד יקב רקנאטי יציגו כ-250 יינות עילית מהיקבים החשובים בעולם: שאטו לאפיט רוטשילד, בוקסטל, גאיה, שאטו ד'יקאם ועוד.

היקבים שמשתתפים באירוע נבחרים בקפידה, ורק כאלה שיינותיהם קיבלו ציון 90 ומעלה הוזמנו להציג בתערוכה. כך ניתן יהיה לפגוש בתערוכה אוסף של יינות מהבצירים המצטיינים ויינות נדירים ממרתפי היקבים.

בשנה שעברה הקדיש המגזין את כתבת השער לתעשיית היינות המתפתחת בישראל ואיכויותיה המפתיעות, וקיים טעימה של מספר חסר תקדים של יינות ישראלים. זוהי השנה השנייה שבה יקב רקנאטי משתתף בתערוכה – עצם ההשתתפות עצמה היא כבוד ענק, לדברי רבים זהו המעמד המכובד ביותר שייננים יכולים לשאוף להגיע אליו ואחד מאירועי היין הנחשבים ביותר בעולם.

גיל שצברג, סמנכ"ל ביקב רקנאטי, סיפר על המעמד בו נכח בתערוכה בשנה שעברה: "האמת היא שהאירוע הזה מרגש במיוחד. זה מתחיל בהזמנה להשתתף באירוע הזה שמלווה בגאווה לא קטנה ובהתרגשות גדולה שחולקים אותה כל אנשי היקב, ובייחוד צוות הייננים שלנו שעמל קשה על הכנת היינות, שכן מדובר בעצם בהכרה עולמית שאכן יש פרי לעמלנו. עם השעות שעוברות, יותר ויותר אנשים מגיעים לטעום גם את היינות שלנו. רבים עדיין מתפלאים שיש יינות כאלו טובים בישראל, מתעניינים בזנים שגדלים אצלנו, ומתפעלים מאיכות היין וטעמיו".

בשנה שעברה היה זה הקריניאן פרא מבציר 2014 שמשך את תשומת הלב של המבקרים ואילו השנה יהיה זה יין הדגל של היקב – ספיישל רזרב אדום 2013, יין שמייצרים אך ורק בשנים שבהם איכות היין גבוהה במיוחד. בטעימות שקיים המגזין היין קיבל ציון של 90 נקודות, ועליו נכתב:  "עסיסי ועשיר, עם טעמי שזיף אדום ופטל המציגים חומציות מרעננת. טעמי האמצע מזכירים ליקריץ וסיומת שמבטאת שוקולד ופפריקה". הספיישל רזרב מורכב מקברנה סוביניון, סירה, מרסלאן וקריניאן. לשתות עכשיו או לשמור עד 2019.