2024/04/19     י"א ניסן התשפ"ד

יקב יתיר חוגג את פתיחת בציר 2022

יקב יתיר, השוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הגבוהים והדרומיים הנושקים למדבר,

הפך עם השנים לסמל האזור בזכות יינות האיכות שהוא מפיק מידי עונה. היקב, שהוקם בשנת 2000 וחגג לא מכבר 20 שנות פעילות, מעורר בקביעות עניין רב בארץ ובעולם.

בימים אלה פותח היקב את עונת הבציר לשנת 2022, שצפוי להסתיים לקראת חגי תשרי. השנה, יבצרו ענבים מ-75 חלקות הכרמים, הפזורים ברחבי יער יתיר.

16 זני ענבים איכותיים ייבצרו השנה בכרמים של יקב יתיר, בניהם קלארט, גראנש בלאן, רוסאן, סאנסו, מורבדרה וקריניאן.

ערן גולדווסר היינן הראשי של יקב יתיר: "פתחנו השנה בבציר ענבי וינונייה ביער יתיר. החורף השנה היה יבש יחסית (200 מ"מ גשם ביתיר), אבל קר בהרבה מהממוצע. צבירת מנות הקור הגבוהה תרמה לליבלוב אחיד, פוריות גבוהה, צימוח טוב ומאוזן של הגפנים. אביב וקיץ ללא אירועי קיצון שתרמו להבשלה רציפה של הענבים ותחילת בציר במועד הרגיל. אנו מצפים ליבול איכותי במיוחד, אשר ימשיך את הקו המצוין של יינות יתיר גם השנה".

אודות יקב יתיר:

יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד הייחודי.  כרמי יקב יתיר נטועים בגובה רב, באדמת גיר חרסיתי, על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל,  המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. הכרמים נהנים מאקלים חצי מדברי, יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין.

לעמוד היקב

vintage22vintage22 1vintage22 2vintage22 4