2024/03/28     י"ח אדר ב' התשפ"ד

ציון גבוה במיוחד להר עמשא של יקב יתיר 2018

גאווה ישראלית בעולם היין

צילום: איל קרן

גאווה ישראלית דרומית. מבקר היין האמריקאי ג'יימס סאקלינג, העניק 94 נקודות להר עמשא אדום 2018 של יקב יתיר, בסקירת יינות ישראלים שערך. סאקלינג, לשעבר מעורכי מגזין היין "וויין ספקטטור" הוא מבקר יין בעל שם.

האופי ה "יתירי" של אזור הגידול המיוחד ביער יתיר מודגש ביין זה ומהווה המשך הכרה בייחודיותו ובהיותו יין בולט מאוד באיכותו ברמת המחיר של 100 ₪.

הר עמשא הוא היין הנמכר ביותר של היקב, שכבש את מקומו בחנויות היין ובמסעדות המובילות בארץ, ומקפיד להציג שנה אחר שנה יציבות ועקביות באיכות הגבוהה ביותר, עם המגע המיוחד של כל שנת בציר.

הר עמשא אדום 2018 מורכב מ34% קברנה סוביניון, 22% סירה, 17% מרלו, 13% פטי ורדו, 8% מלבק, 3% טנאט ו- 3% קברנה פרנק, ממספר חלקות ביער יתיר. הרכב הזנים משתנה משנה לשנה בהתאם לאופי הבציר במטרה להבליט את האופי "היתירי" ומיוחדות האזור וכרמיו. היינות מהכרמים השונים התיישנו בנפרד בחביות עץ אלון קטנות וגדולות במשך שנה לפני יצירת הבלנד הסופי. היין בוקבק בחודש מרץ 2020 והושאר ביקב עוד כשנה להתיישנות בבקבוק.

מתוך ביקורתו של סאקלינג: מבנה וריכוז מרשימים מאוד מאחורי טעמי הפרי המפתה, הטנינים הנדיבים והמשובחים מעניקים שפע של דחף. גימור ארוך וחזק במיוחד עם רעננות ההרים שמוסיפה לרושם הסופי המרומם.

אודות יקב יתיר:

יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד הייחודי.  כרמי יקב יתיר נטועים בגובה רב, באדמת גיר חרסיתי על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל,  המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. הכרמים נהנים מאקלים חצי מדברי, יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין. יקב יתיר זוכה בקביעות באותות הערכה וציונים גבוהים בתחרויות יין בינלאומיות, וזכה השנה ב7 ציונים ומדליות ממבקרי היין הנחשבים בעולם.

לעמוד היקב