2024/03/29     י"ט אדר ב' התשפ"ד

יקב דלתון ממליץ לחגי תשרי תשפ"ב

רזרב אדום ולבן

סדרת רזרב היא הגאווה והאושר שלנו. מתוך כבוד לאיכותו ולייחודו של כל אחד מהכרמים שלנו אנו מקפידים לבצור וליינן כל חלקה בנפרד. לאחר זיהוי החלקות עם הפוטנציאל הגבוה ביותר, בעלות המורכבות, העומק והביטוי המושלם של טעמי הגליל, פירותיהן מטופלים ונארגים בתשומת לב יתרה עד לקבלת תוצאה הראויה לתווית של דלתון רזרב. יינות אלו הם מנחה יקרת ערך לעמלנו ולאהבתנו, ואנו גאים לשתף אותם איתכם.
פנקו את עצמכם… התמסרו להנאה.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ענבי הקברנה סוביניון רזרב של יקב דלתון גדלים ברחבי הגליל העליון כאשר החלקות המובחרות ביותר שלנו בלבד מגיעות לבלנד הסופי של קברנה סוביניון רזרב. יין זה מורכב מ 100% ענבי קברנה סובניון המגיעים משלושה חלקות מובחרות של יקב דלתון במרום הגליל: כפר שמאי, אלקוש וכרם בן זמרה.

תהליך הייצור: כל חלקה נבצרה ותססה בנפרד. לאחר תקופה ראשונה של כשנה שבה היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי ישן וחדש, החלקות נבחרו והורכב הבלנד. לאחר הבלנד היין התיישן כ 10 חודשים נוספים בחביות עד שהגיע לבקבוק.

פרסים: קברנה 2014: ציון 92 – Wine Enthusiast. מדליית ארד – Decanter 2018.

הולך מצוין עם: גורמה, המבורגר, סטייק, עוף, פסטה, גבינה, פיצה, ושוקולד מריר.

רשמי טעימה: ליין הקברנה סוביניון רזרב צבע אדום עז וגוף מלא. באזור הגליל העליון, לקברנה סוביניון שלנו יש מאפיינים מאוד מסוימים ומיוחדים. מבחינה ארומטית נוכח הרבה דובדבן, טבק, צמחי בר גלילים כמו זעתר ומרווה. פרי בשל וטאנינים רכים.

המלצות הגשה: מאוד מומלץ להנות מהיין לצד מנות בשריות כמו צלי, סטייקים, או פסטה. ניתן ליישן יין זה בביטחון למשך עשור ואפילו יותר.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

סוביניון בלאן רזרב מגיע מחלקת הוואדי בכרם אלקוש, אשר נמצא בתוך ערוץ נחל מתת. החלקות מבודדות ונהנות ממיקרו אקלים קריר במיוחד וערפילי התורם לקצב ההבשלה האיטי, וכתוצאה היין יוצא רענן, ארומטי וחומצי. בציר הענבים הינו בציר ידני שהתקיים בחודש אוגוסט.

תהליך הייצור: כל חלקה נבצרת בנפרד ועוברת תסיסה במכלי נירוסטה בטמפרטורה קרה על מנת לשמר את טעמי הפרי הטהורים. עם תום התסיסה היין עובר שפייה ראשונית ולאחריה נשמר היין על משקעיו לאורך תקופה של 3 חודשים. בזמן זה מקבל היין תחושה קרמית, גוף מלא ועובי. לאחר מכן עובר היין סינון ומילוי.

הולך מצוין עם: גורמה, עוף, דגים, פסטה וגבינה.

רשמי טעימה: היין מתאפיין בצבע ירקרק כמעט שקוף לחלוטין. צבע זה מתקבל כתוצאה מבציר של הענבים בשלב הבשלה מוקדם ומשמירה קפדנית של המיץ מפני חמצן. כמו כן ליין ארומות של עשב, פיטנגו, גואיבה, ואשכולית לבנה. ליין חמיצות רעננה התורמת לטעם ארוך בחך.

המלצות הגשה: מתאים במיוחד לליווי מנות מעודנות כמותו כגון: דג בעשבי תיבול,עוף בגריל או ספגטי ברוטב פסטו.

כשרות: רבנות מרום הגליל, הרב שלמה מחפוד; הרב מרדכי אונגר, וה O.U.

לעמוד היקב