2024/03/28     י"ח אדר ב' התשפ"ד

יקב טפרברג ממליץ לחגי תשרי תשפ"ב

שנה טובה מתחילה עם יין משובח!

לקראת ראש השנה תשפ"ב וחגי תשרי, יקב טפרברג מאחל לכם שנה טובה ושמחה ומציע מגוון בצירים חדשים שיככבו בשולחנות החג.

אך לא רק בהם... אנו מזמינים אתכם  ליהנות מהיינות שלנו גם עם חברים, בפיקניק, על המרפסת, עם בני הזוג או לבד, מתי שמתחשק.

מוזמנים להרים כוסית לשנה החדשה, או בכל הזדמנות אחרת, עם ההמלצות של שלמה (שיקי) ראוכברגר, היינן הראשי של יקב טפרברג מזה כ 20 שנה.

המלצת יקב טפרברג לחג:

  • מלבק אסנס 2017
  • מרלו אסנס 2017
  • אינספייר דבוקי , גוורצטרמינר ופרנץ קולומבר 2020

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

אסנס | מלבק | 2017

מחיר מומלץ לצרכן: 100₪

הרכב זני: 100% ענבי מלבק.

מקור הענבים: עמק איילון, כרם המלבק הנמצא בעמק איילון  נטוע בתוואי הנחל. הכרם נטוע על כנת SO4  וקלון 595 של זן המלבק . קלון זה הינו ממוצא צרפתי. שילוב הכנה והרוכב בתנאי האקלים של עמק אילון הינם שילוב המבטיח ענבי איכות. כמו כן, להעצמת האיכות, הכרם עבר מספר דילולי אשכולות על מנת להגיע לענבים איכותיים בעלי ריכוז גבוה של ארומות וטעמים.

הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות

נתוני בציר: בריקס: 25.3, חומציות[ג/ל]: 5.2,  pH:3.59

תהליך ייצור היין: ענבי המלבק הגיעו ליקב בשעות הלילה המאוחרות, לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי המלבק למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה- cold soaking העלנו את הטמפרטורה, הוספו השמרים והחלה התסיסה האלכוהולית בטמפרטורה של 27 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך כשלושה ימים. עם סיום ההשריה extended maceration, סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין.

לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את  תהליכי ההתבגרות בעיקר בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות ואחוז נמוך בחביות עץ שנה שנייה למשך 18 חודשים. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין.

לאחר בקבוקו, היין אף המשיך להתבגר בבקבוק למשך כ-6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין: היין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק , באף עולות ארומות מורכבות ועשירות של פירות אדומים צעירים,נגיעות טבק ושוקולד ועץ אלון צרפתי. בפה היין רך ,בעל גוף מלא, טנינים בשלים, איזון וסיומת ארוכה וטובה.

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך הוא יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הקרובות 

הצעת הגשה : בטמפרטורה של 18 מעלות עם ברווז צלוי ברוטב עשיר או גבינות מלאות וחריפות.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

אסנס מרלו | 2017

מחיר מומלץ לצרכן 100 ₪

הרכב זני: 100% ענבי מרלו

מקור הענבים: ענבי המרלו נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה שונה לחלוטין. הכרם הראשון והעיקרי נמצא בעמק האלה ליד הישוב גבעת ישעיהו בעוד הכרם השני נמצא ברום הרי אפרים. הכרם בגבעת ישעיהו נמצא בעמק בין שני ערוצים המנקזים אוויר קר מהרי ירושלים, בקרקע שולית עם אבנית גבוהה. מנגד הכרם של הרי אפרים מתאפיין בגובה מעל 650 מטר מעל פני הים , בתנאי אקלים הרריים ובעוצמת צימוח מתונה. שני כרמים אלה מאופיינים בהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה הגורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות.

נתוני בציר ממוצעים: בריקס: 25.9, חומציות[ג/ל]: 5.8,  pH: 3.75

תהליך ייצור היין: ענבי המרלו הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות כשהחלקה של עמק האלה הקדימה את זו של הרי אפרים בכ-5 ימים. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי המרלו למיכל נירוסטה מקורר למשך שלושה ימים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית . עם סיום ה- cold soaking  העלנו את הטמפרטורה, הוספו השמרים והחלה התסיסה האלכוהולית של ענבי המרלו בטמפרטורה של 25 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך כ-שלושה ימים. עם סיום ההשריה -extended maceration, סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד.

לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את  תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה  למשך 18 חודשים. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי.

לאחר בקבוקו, היין אף המשיך להתבגר בבקבוק למשך כ-8 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין: היין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק, באף עולות ארומות מורכבות ועשירות של פירות אדומים בשלים, דובדבן, נגיעות טבק ומחטי אורנים בפה, היין חלק, בעל גוף מלא, טנינים בשלים, איזון וסיומת ארוכה וטובה.

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך הוא יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הקרובות.

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 18 מעלות עם ברווז צלוי ברוטב עשיר או גבינות מלאות וחריפות.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

אינספייר - דבוקי, גוורצטרמינר, פרנץ קולומבר  2020 

מחיר מומלץ לצרכן: 60 ₪

הרכב זני:  55% דבוקי, 25% גוורצטרמינר, 20% פרנץ קולומבר

מקור הענבים: הדבוקי נבצר מחלקה ותיקה מאזור זכרון יעקב, הגוורצטרמינר מחלקה מובחרת בגוש עציון הפרנץ קולומבר נבצר מעמק איילון.

הבציר: ידני בשעות הבוקר ומכני בשעות הלילה 

נתוני בציר ממוצעים: בריקס: 21.7, חומציות [ג/ל]:5.6,  pH: 3.45

תהליך ייצור היין: ענבי הדבוקי הגיעו ליקב בשעות הצהריים המוקדמות לאחר שנבצרו ידנית, טרום כניסתם לסחיטה קוררו הענבים ל-12 מעלות והוכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. סחיטה זו נעשתה באווירת חנקן למניעת תהליכי חמצון ופגיעה באיכות.

תירוש הענבים שניסחט הועבר למכלי נירוסטה מקוררים ל-24 שעות לצורך הפרדה בין התירוש הצלול ובין המשקעים. לאחר שפייה של התירוש הצלול מעל המשקעים למיכל נוסף, הוספו השמרים והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה של כ-12 מעלות צלזיוס לטובת שמירת הארומות . משך התסיסה ארך כשלושה שבועות.

ענבי הפרנץ קולומבר והגוורצטרמינר שנבצרו באופן מכני בשעות הלילה כשבועיים מאוחר יותר עברו תהליך ייצור דומה.

לאחר מספר טעימות של פנל הטועמים של היקב הורכב הבלנד הסופי .

היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין: הבלנד הלבן הינו שילוב ייחודי בין זנים שונים המתאחדים לכדי יין שלם והרמוני. הזן המוביל ביין זה הינו זן הדבוקי, זן עתיק ומסורתי בארץ המעניק אף עשיר התורם עם הזנים האחרים ניחוחות פרחוניות ופירותיות בשילוב תיבול מאופק. היין מאופיין במרקם רך ונעים, יש בו שילוב עסיסי בין מתיקות פרי לחמיצות עדינה ומענגת.

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק.

לעמוד היקב