2024/04/19     י"א ניסן התשפ"ד

בזכות חמשת הדורות ולחיי הדורות הבאים!

יקב "טפרברג" חוגג 150 שנות יצירת יין ומשיק את פרובידנס 2016 – יין הדגל של היקב שיוצר במהדורה מיוחדת

מוטי טפרברג, מנכ"ל יקב טפרברג: "חמישה דורות שיקב טפרברג עובר מאב לבנו ושומר באדיקות על מורשת של יקב משפחתי. כיקב ששם לו למטרה לעמוד בחזית תעשיית היין בישראל וחוגג השנה את שנתו המאה וחמישים, גם כיום אנחנו חדורי חזון ותחושת שליחות, כפי שהנחילו לנו בני דור המייסדים. לרגל האירוע ההיסטורי אנו שמחים להשיק את פרובידנס 2016 - יין הדגל של היקב, ומתחייבים לא לשקוט על השמרים ולהמשיך לחדש ולרגש למען קהל אוהבי היין ולמען הדורות הבאים".

משמעות השם פרובידנס (PROVIDENCE) הינה השגחה עליונה. השגחה אשר מלווה את יקב טפרברג, החל מהדור הראשון שהחל את מסעו באודסה בתקופתו של הצאר, ממשיך בירושלים בזמן האימפריה העות'מאנית ומגיע לשיאו במהפכת היין הישראלי כיום. היסטוריה של 150 שנה, חמישה דורות ומשפחה אחת המעבירה מאב לבן מורשת משפחתית ענפה של יצירת יין.

שיקי ראוכברגר, יינן ראשי יקב טפרברג: "המחשבה שאנו שותפים היום לפריצת דרך שהחלה לפני 150 שנה היא מרגשת ביותר. היכולת לממש חלום ולהפוך אותו למציאות תוך מתן דרור מחשבתי וחופש יצירתי, מאפיינת יותר מכל את השקתו של פרובידנס 2016 - יין הדגל של יקב טפרברג. האפשרות לבחור את אותן חביות יין המביאות איתן הרמוניה מרגשת וייחודית ולמסוך אותן לבקבוק שיהיה יין הדגל של היקב, מבטאת יותר מכל את האומנות הייננית ואת ערכי משפחת טפרברג בצורה נאמנה".

פרובידנס 2016

יין הדגל של היקב - מהדורה מיוחדת

זני הענבים ליין זה הינם 52% קברנה סוביניון, 42% פטי וורדו ו-6% סירה. ליין צבע עמוק ומלא, באף ארומות של פרי שחור בשל ופרי אדום, נגיעות שוקולד מריר, טבק ואספרסו המשתלבים עם טעמי חבית עץ האלון. בפה, היין מלא, עוצמתי ומרוכז עם נוכחות של טאנינים רכים ובשלים המחזקים את גוף היין, והסיומת שלו ארוכה ועגולה. פרובידנס 2016 יוצר במהדורה מיוחדת בכמות של 6700 בקבוקים בלבד.

על יקב טפרברג

יקב טפרברג שהחל את דרכו בין חומות ירושלים אי-שם בשנת 1870, עובר מאב לבנו כבר חמישה דורות ומאז שומר באדיקות על מורשת משפחתית. בשנת 2006 עבר היקב למשכנו הנוכחי מול קיבוץ צרעה, שם הוא פועל במתכונת חדשנית ומתקדמת. גם כיום, לאחר 150 שנה, מתכתב יקב טפרברג עם החזון שהנחה את משפחת טפרברג מאז ומעולם - שמירת מסורת היין העתיקה, תוך השתכללות מתמדת ויצירת חתימת יין ברורה הנשענת על שורשים איתנים.

PROVIDENCE

בציר 2016

52% קברנה סוביניון | 42% פטי וורדו | 6% סירה

מקור הענבים: חלקות כרמים נבחרות בדישון ובעמק קדש בגליל העליון

חלקות אלו הינן חלק מתוכנית כרמי האיכות של היקב שנקבעת לפני כל בציר.

הבציר : מכני בשעות הלילה המאוחרות

החלקות  נטועות על קרקעות טרה רוסה עמוקות בבקעת קדש ובדישון בגבהים של 350-460 מטר מעל פני הים, כיוון הנטיעה צפון-דרום. הקרקעות בעלות תאחיזת מים ועל כן הבחירה בכנות ובמשטרי השקייה מוקפדים היו מפתח בריסון הצימוח.

החלקות עברו זמירה קפדנית ובהמשך, דילול שריגים מוקפד ועל כן, לא נדרשו דילולי אשכולות נוספים. האשכולות  מתאפיינים במבנה מרווח וגודל גרגר קטן.

הכרמים ליין זה מאופיינים בהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה, המאפשרת הגעה לאיכות ענבים ייחודית אשר באה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

Winemakersתהליך ייצור היין:

כל כרם נבצר באופטימום ההבשלה של הענבים וכל זן הגיע ליקב בשעות הבוקר המוקדמות.

לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הקברנה סוביניון וענבי הסירה דרך מחליף חום להורדת הטמפרטורה לכדי 12 מעלות למיכל נירוסטה מקורר למשך שלושה ימים להשריה קרה (cold soaking) לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. ענבי הפטי וורדו הועברו ישירות לתסיסה.

מטרת ה- cold soaking הינה מיצוי צבע עדין במדיום המימי (לפני תחילת התסיסה האלכוהולית).

עם סיום ה-cold soaking העלנו את הטמפרטורה והחלה התסיסה האלכוהולית ב-25 מעלות, תוך הפעלת משטרי המטרה שונים ועדינים לצורך מצוי טעמים, פנולים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היינות עברו השרייה על הקליפות (extended maceration) למשך של כחמישה ימים.

מטרת ה- extended maceration הייתה למצות רמה גבוה יותר של טנינים.

עם סיום ההשריה הקרה extended maceration, סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. תהליך זה נעשה לכל יין בנפרד.

לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית כל יין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים.

לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות ונבחרו האיכותיות ביותר לממסך זה. היין הסופי הורכב כך שניתן משקל יחסי לכל כרם וכרם.  

תיאור היין:

יין בעל צבע עמוק ומלא, באף עולות ארומות של פרי שחור בשל ופרי אדום, נגיעות שוקולד מריר, טבק ואספרסו, המשתלבים עם טעמי חבית האלון. בפה, היין מלא, עוצמתי ומרוכז עם נוכחות של טנינים רכים ובשלים המחזקים את גוף היין, הסיומת שלו ארוכה ועגולה. 14.6% אלכוהול.

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 18 מעלות עם אנטריקוט או פריים ריב.לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך הוא יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הבאות.

מחיר מומלץ לצרכן: 250 ₪

לעמוד היקב

providence 16