2024/03/28     י"ח אדר ב' התשפ"ד

"פסטיבל היין נאמן למקום במטה יהודה" 2019

חגיגת יין ותרבות אזורית במטה יהודה

לראשונה בישראל – פסטיבל המשלב יין, תרבות ואמנות, כולם על טהרת האדמה והיוצרים המקומיים

הפסטיבל יתקיים בכל סופי השבוע של חודש דצמבר

אירוע פתיחה: יום חמישי 5 בדצמבר בשעה 19:00 במיני ישראל

עם טעימות ממבחר יינות של כ- 30 מיקבי מטה יהודה

אזור מטה יהודה ידוע בזכות כרמיו המשובחים ויינותיו האיכותיים. חבל ארץ זה מתגאה ביינות טרואריים שהם על טהרת כרמי האזור. השנה, לראשונה, יחבור פסטיבל היין הוותיק לאירוע התרבות המקומי "נאמן למקום", אשר כל האמנים המשתתפים בו הם תושבי האזור.

הפסטיבל יתקיים בסופי השבוע בין התאריכים 6-28 בדצמבר.

במשך 4 סופי שבוע יתקיימו אירועי יין בשילוב חוויות ומפגשי תרבות, מוסיקה ואמנות בהובלתם של אמנים ויוצרים תושבי מטה יהודה, לצד חגיגת יין במיטבה, אשר תאפשר לחובבי יין מכל רחבי הארץ להכיר מקרוב את העשייה הייננית הענפה באזור,  את החקלאות, היקבים והאנשים העומדים מאחורי היין, וכמובן את שלל היינות האזוריים, שזוכים להצלחה רבה בארץ ובעולם.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום חמישי, 5 בדצמבר, משעה 19:00 באוהל ענק שיוקם במתחם מיני ישראל, ובו כ- 30 היקבים המשתתפים בפסטיבל יגיעו עם היינות הנבחרים שלהם לחגיגת יין אמיתית שלא כדאי להחמיץ. המבקרים יוכלו לטעום ממבחר יינות משובחים מכרמי האזור ולהכיר את הייננים ובעלי היקבים, סביב שולחנות בר עם מוסיקה וליהנות מהאוויר הצלול כיין לנופם של הרי ירושלים. באירוע אף יתקיימו הרצאות מקצועיות + טעימות ייעודיות בהובלתם של עידן בר אולפן, גיא הרן ושירה לבל – ההשתתפות בהרצאות/טעימות בתשלום נוסף ובהרשמה מראש.

עלות הכניסה לאירוע המרכזי : 60₪ כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

ב-4 ימי שישי של הפסטיבל יתקיימו סיורי יין מודרכים על ידי מומחים בתחום  שישלבו ביקור ב-3 יקבים שונים בכל פעם עם טיול בין נופיו התנ"כיים של מטה יהודה . עלות סיור: 100 ₪ לאדם בהרשמה מראש.

סופי השבוע של הפסטיבל יהיו גדושים באירועי תרבות ומוסיקה, ביקבים, בבתי תושבים ובאוהל הפסטיבל בקיבוץ צרעה, בקשת רחבה של עולמות תוכן.

היקבים המשתתפים בפסטיבל:

יקב יפו, יקב עמק האלה, יקב נבו, יקב רמ״א, יקב רביב, יקב קטלב, יקב עגור, יקב קסטל, יקב כרמא, יקב מצודה, יקב צובה,  יקב ברבדו, יקב טפרברג, יקב מוני, יקב צרעה ויקב פלם

*שימו לב, יש עוד יקבים רבים שמשתתפים באירוע אך לא כולם כשרים.

לכל הפרטים: תיירות מטה יהודה

לרכישת כרטיסים