2024/04/19     י"א ניסן התשפ"ד

יין של פעם ב-170 שנה

GRAND RESERVE 1848

יקב הפרימיום 1848 משיק לרגל חגיגות ה-170 להיווסדו, מוצר ייחודי ונדיר המתאים במיוחד לאספני יין-1848 Grand Reserve .

יין היוקרה של 1848 עשוי מתוצרת מובחרת, שנבחרה בקפידה ממיטב הכרמים, תוך חיפוש מתמיד אחר מצוינות. היין יוצר בכמות מצומצמת ביותר של כ- 1000 בקבוקים ממוספרים בלבד. יין שיהפוך לפריט אספנות. כוונתו של יוסי שור, הבעלים,  בן הדור השמיני למשפחת שור, הייתה לחגוג את המורשת הייחודית של המשפחה והיקב וליצור עבור ציבור אניני הטעם, יין של פעם בחיים. יין של פעם ב-8 דורות.

יוסי שור: "במשפחתי ייצור היין עבר מאב לבן, מדור לדור, במשך 170 שנה. כאשר הגיעה שעתי להמשיך במסורת המשפחתית, רציתי לעשות מהפכה ולקחת את היקב צעד אחד קדימה:  קנינו את הציוד המתקדם ביותר, נטענו כרמים חדשים וקיבלנו לעבודה יינן מוכשר שעבר הכשרה מקצועית בבורדו. החלטתי לייצר יין אחד, מבלי לחסוך בהוצאות, יין שייצג את המיטב שאפשר להפיק מן המסורת המשפחתית, האדמה הטובה ביותר והטכנולוגיה המודרנית. יין לחגוג בו 170 שנה של ייצור יין במשפחה. החלום התגשם וכעת אנו מציגים בפניכם את 1848 Grand Reserve  – גם לאספנים ואניני יין"

אודות היין:

2013 Grand Reserve של יקבי 1848 : 61% קברנה סוביניון, 18% פטיט סירה, 11% מרלו ו-10% קברנה פרנק.

היין מתאפיין בצבע אדום עמוק וסמיך, עם ניחוח תות שחור עשיר, רמז של סיגליות, טנינים רכים ועץ אלון. היין בעל טעם פירות קדמי, עם גוף מלא ופיניש ארוך, ממושך, ומאוזן היטב.

אחוזי אלכוהול: 14.9%

דרגת חומציות:  pH    3.68

TA: 5.7

הכרמים:

במסגרת המאמצים לייצור יין איכותי, הבינו קברניטי יקב 1848 את חשיבותם של כרמים באיכות גבוהה, הגדלים באזורים המתאימים ביותר לגידול גפנים. לכן, נחתמו הסכמים ארוכי טווח חדשים עם מגדלים, נשתלו כרמים חדשים עם זנים קלאסיים, וזנים ספציפיים הותאמו לאזור הגידול. בנוסף, גוייס למלאכה ד"ר פיני סריג, אחד ממומחי הגפן המובילים בישראל, כדי שיסייע בשתילה ובניהול הכרמים. צוות הייננות מפקח על פעילות הכרם ומחליט על כל היבטי ניהול הכרם, כולל זמירת הגפן, ניהול העלווה וזמן הבציר. 

הענבים ב- Grand Reserve מגיעים מהרי הגליל, המקור ליין המשובח ביותר בישראל. אזור זה, מאופיין באוויר הרים קריר וקרקע המורכבת משילוב של גיר, סלע געשי ואדמת טרה רוסה, לעיתים באותו הכרם. חלקות השדה הטובות ביותר נבחרו בשלב הצמיחה של הכרמים ונשמרו בנפרד מן השאר.

grand reserveייצור היין:

סוגי הענבים השונים הותססו בנפרד במכלים בטמפרטורה מבוקרת. היינות יושנו בחביות של 225 ליטר מעץ אלון צרפתי במשך 12 חודשים (30% עץ אלון חדש) ואז, לאחר תהליך של מיון, בו נפסלו חלק מהחביות שלא הגיעו לרמת המצוינות הנדרשת, נוצר הבלנד הסופי. היין הועבר בחזרה לחביות קטנות מעץ אלון צרפתי (בָּריק) ל-12 חודשים נוספים (50% עץ אלון חדש.) 

היינן:

יינן יקב 1848 אילן אסולין, נולד וגדל בארץ היין צרפת. לאחר לימודי I M.sc B.SC בביוכימיה ומדעי המזון פנה לתשוקתו האמיתית ולמד תואר בייננות DNO במכון למדעי הגפן והיין באוניברסיטת בורדו שבצרפת. אסולין למד את שיטות העבודה המתקדמות ביותר בתחום היין בקרב היקבים המובחרים בצרפת. לאחר סיום לימודיו, רכש ניסיון יקר ערך באזורים שונים בבורדו, ביניהם פסק לאוניין, פומרול וסנט אמיליון. בשנת 2011 חזר לישראל והצטרף ליקב 1848. כיום הוא עובד עם ד"ר ארקדי פפיקיאן עתיר הניסיון הידוע כאחד מיועצי הייננות המובילים בארץ. ה- Grand Reserve מהווה הזדמנות עבורו לייצר את היין המושלם.

"ההחלטה המרכזית שהתקבלה, הייתה לא לחסוך בשום הוצאה, במיוחד לא בעלויות הייצור. ענבי היין מגיעים מחלקות הכרמים המשבחות ביותר של היקב. תתי החלקות הטובות ביותר של הכרמים המשובחים ביותר, סומנו והותססו כל אחד בנפרד , ורק התוצאות הטובות ביותר של הענבים המשיכו ליישון. העבודה על יין זה הייתה מלאכה קפדנית בכל שלב ושלב בתהליך, כולל בכל שלבי היישון (30 חודשים) . במהלך תהליך זה סומנו החביות הטובות ביותר ורק הן המשיכו לבלנד הסופי של ה- Grand Reserve"

הבעלים:

יוסי שור, ממשפחת גלינא שור, הוא הבעלים ומנכ"ל יקב 1848. הוא מגיע משושלת ארוכה של יצרני יין, אשר פתחו בשנת 1848 את היקב הראשון בארץ ישראל. יוסי גדל על רקע קולות וניחוחות היין- המולת הבציר, ארומת היין התוסס, הדממה הדקה של היין המיושן במרתף החביות וקול שקשוק זכוכית הבקבוק. אלו הם הקולות והריחות שליוו אותו מימי ילדותו. סבו, אלישע ז"ל, ואביו משה עבדו בהתאם לעונות הכרם וייצור היין. יין עבורם לא היה רק מקצוע, זו הייתה דרך חיים.

אולם יוסי רצה להצעיד את היקב קדימה. הוא גדל כאשר מסביבו החלה מהפכה בתרבות היין בישראל. הוא היה חד אבחנה ומודע למתרחש בעולם מחוץ לכותלי היקב המשפחתי, והוא חלם לייצר יין פרימיום. הוא החליט לשלב בין מסורת הייננות של משפחתו לבין חתירה אחר מצוינות. לפני כעשור הוא הקים את יקב 1848, יקב עילית חדש הקרוי על שם הדורות הקודמים. היקב החדש היה שונה מבחינות רבות: היקב שבבעלותו ובניהולו נועד לייצר יינות בוטיק בכמויות קטנות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר.

Grand Reserve4עם הקמת יקב 1848 הוכיח יוסי שור כי הצליח לספוג 170 שנה של תרבות ומסורת יין משפחתית, ובד בבד ליישם רעיונות מודרניים וטכנולוגיה מתקדמת, בכרם וביקב כאחד. שילוב זה הופך את יקב 1848 לאחד היקבים המעניינים והחדשניים ביותר בארץ כיום.

היקב:

בשנת 1848, עם חידוש היישוב היהודי בירושלים, פתח יצחק גלינא-שור את היקב הראשון בארץ ישראל, במרתף הצמוד לכותל המערבי בירושלים. יינות היקב האיכותיים זכו למוניטין בקרב הקהילה היהודית של אותה תקופה ונמכרו מבית לבית. בעקבות המאורעות, נאלצה משפחת שור לנטוש את היקב אשר בעיר העתיקה ולהקימו מחדש מעל לבריכה לאגירת מים בבית ישראל שבירושלים החדשה. מאז עברו דורות של ייננים במשפחה ובניה שמרו את המסורת של עשיית היין שצמחה מאז 1848.

יקב 1848 הוא חלוץ תעשיית היין הישראלית ומוביל את הענף עם יינות איכותיים, כיקב פרימיום. כיום, היקב משלב את הידע והניסיון שנצבר במשך השנים יחד עם טכנולוגיות ייצור מן המתקדמות בעולם. צוות מקצועי של ייננים בינלאומיים, אגרונומים וכורמים מובילים את יקב 1848 למצוינות יחד עם החזון להתפתח כאחד מיקבי העלית האיכותיים בארץ.

כך, במשך השנים והדורות, פרץ היקב את חומות העיר העתיקה והארץ בכלל, כשהדור השמיני לשושלת הייננים "גלינא שור", מוביל את היקב לקדמת טכנולוגיית היין המקובלת בעולם. היקב מגיש יינות זניים, דו זניים ורב זניים, תוך הקפדה על כרמים מגוונים ושילובים מיוחדים בין זני הגפנים הגדלים בכרמי היקב. יוסי שור, בן הדור ה-8 למשפחת שור, הבעלים של יקב הפרמיום "1848" כיום, מוביל את מהפכת האיכות ביקב באמצעות פיתוח יינות פרימיום, תוך הקפדה על כרמים מגוונים ומובילים ברחבי ישראל. יינות היקב זוכים להערכה ופרסים בכל העולם.

GRAND  RESERVE  1848 ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות

כשר: בהשגחת בד"ץ עדה חרדית ובית יוסף

מהדורה מוגבלת וממוספרת של כ- 1000 בקבוקים. מחיר 848 ₪.

לעמוד היקב

grand reserve1grand reserve2