2024/03/28     י"ח אדר ב' התשפ"ד

תערוכת WINE SPECTATOR

4 יקבים ישראלים הוזמנו להשתתף בתערוכת יינות יוקרתית בניו יורק


היקבים צרעה, קסטל, רקנאטי ותבור ישתתפו בתערוכה שמארגן מגזין היין המוביל
Wine Spectator's New York Wine Experience
בתערוכה יציגו יקבים מכל העולם,
שיינותיהם זכו בציון 90 ומעלה בטעימות שקיים המגזין
בתאריכים 20-22 לאוקטובר תתקיים בניו יורק תערוכת היין השנתית שמקיים מגזין היין המוביל WINE SPECTATOR. זוהי חגיגה של טעימות מודרכות, מפגשים וסדנאות עם מיטב יינות העולם, בהובלתם של בעלי היקבים והייננים של כל יקב לצד מפגשים וסדנאות עם שפים נוצצים.
היקבים שמשתתפים באירוע נבחרים בקפידה, ורק כאלה שיינותיהם קיבלו ציון 90 ומעלה הוזמנו להציג בתערוכה. כך ניתן יהיה לפגוש בתערוכה אוסף של יינות מהבצירים המצטיינים ויינות נדירים ממרתפי היקבים.
4 יקבים ישראלים הוזמנו להשתתף בתערוכה יוקרתית זו: צרעה, קסטל, רקנאטי ותבור. הזמנה זו מצטרפת להישג נוסף של תעשיית היין בארץ, והיא כתבת השער שהקדיש המגזין בגיליון האחרון לתעשיית היינות המתפתחת בישראל ואיכויותיה המפתיעות, לצד טעימה של מספר חסר תקדים של יינות ישראלים וסיקור שמשתרע על חלק נכבד מהגיליון. או כפי שביטאו זאת עורכי המגזין עצמם: Surprising Quality From an Emerging Region".
יקב צרעה יציג בתערוכה את מיסטי הילס 2013. שמו של היין הינו מחווה לבתי הגידול של כרמי היקב הנטועים באזור בו נפגשים האויר הקר הזורם מפסגות הרי ירושלים מערבה, והאויר החם הדואה מזרחה משפלת יהודה. מפגש זה יוצר מיקרו-אקלים טוב במיוחד לכרמים, המתבטא לעיתים בשכבת ערפל עבה החונה בכרם לזמן מה. מיסטי הילס 2013 מופק מענבי קברנה סוביניון (55%) וסירה (45%) מחלקת מאובנים, שבכרם שורש. החלקה, הנטועה על גבי מדרון צפוני, הינה בעלת אדמת טרה-רוסה רדודה על גבי סלע גיר. שילוב מרכיבי הטרואר של החלקה יוצרים תנאים מיטביים לגידול גפנים בעלות כח צימוח חלש, מהם מופקים יינות מרוכזים ואלגנטים. היין הינו פרי של עבודה משותפת עם מר ז'אן-קלוד ברואה (Jean Claude Berrouet) לשעבר יינן יקב פטרוס. התווית של יין מיסטי הילס מבטאת את הקשר הסימביוטי בין משולש מרכיבי הטרואר: הגפן, האדמה והאדם.
יקב קסטל יציג את Castel Grand Vin 2013. יין זה הינו בלנד אלגנטי בסגנון בורדו, אשר זני הענבים המרכיבים אותו הם ענבי קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו, מלבק וקברנה פרנק, הנבצרים מהחלקות המובחרות ביותר בכרם. היין גדל במשך כעשרים חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, רובן חדשות, והוא מיועד ליישון ארוך בבקבוק. ה-Castel Grand Vin בעל צבע עמוק, בוקה מרוכז ומורכב, מלווה בטעמי פירות יער עמוקים, תבלינים וטאנינים רכים (אך מוחשיים). זהו יין מאוזן הנוטה לקטיפתיות חלקה ובעל סיומת ארוכה ונקייה. הוא מגיע לשיאו כ 8- שנים לאחר שנת הבציר. שנת בציר זו נחשבת לאחת מהטובות שיצאו משערי היקב, והיא זכתה להערכה ולביקורות יוצאות דופן על ידי מבקרי יין מובילים בעולם.
יקב רקנאטי יציג את יין קריניאן פרא רזרב 2014, יין שכבר משנת הבציר הראשונה שלו, 2009, זכה לשבחים רבים מצד מבקרי יין עולמיים, ולהתעניינות רבה של יבואני היין האקסלוסיביים ביותר בעולם, כגון Berry Bros הלונדוני. ענבי יין זה מקורם בכרם בעל בהרי יהודה בו הגפנים אינן מושקות כלל. ענבי הקריניאן גדלים בהדליה הקרויה "גביע" בה משתרעות הגפנים על הקרקע במראה פראי וקדום. שורשי הגפנים מתפתלים אל מעמקי הקרקע בחיפוש תמידי אחר המים הדרושים לקיומן. העמקת השורשים מביאה אותם לאזורים מינראליים יותר במעמקי הקרקע ואלה מובילים ליצירת הארומה והצבע הייחודיים ליין זה. היין התיישן בחביות עץ אלון מבורגון, כמחציתן חדשות, במשך שנה בלבד, על מנת שטעמי וארומת עץ האלון לא יאפילו על ארומת וטעמי הפרי הייחודיים – שזיף שחור, פירות יער ופקאן. היין בוקבק לאחר סינון גס בלבד והוא מובא כמו שהוא, ארץ ישראלי שורשי ופראי.
יקב תבור יציג את יין מלכיה קברנה סוביניון. כרם מלכיה נטוע בגליל העליון, בגובה 726 מטרים מעל פני הים, על פני קרקע יוצאת דופן המשלבת אדמת טרה רוסה שמתחתיה מסלעי גיר שבורים הנקראים 'תצורות בר כוכבא'. הסדקים הנוצרים בין מסלעי הגיר, מהווים מערכת ניקוז טבעית, המונעת מהקרקע לספוח מים, כך שהכרם גדל תחת עקת מים קבועה – מצב המסייע להתפתחות ענבים קטנים מאוד בעלי צבע אדום עז, טעם מרוכז וארומה מדהימה שניכרת כבר בכרם. המפגש בין תצורת הקרקע הנדירה ותנאי המיקרו אקלים בכרם, לבין טביעת היד המוקפדת והיצירתית של הכורם והיינן, הביאו ליצירת יין ייחודי, עשיר ומרתק.