2024/04/20     י"ב ניסן התשפ"ד

תערוכת יין

"עם איזה יין תרצה להתחיל?" •‏ התערוכה הגדולה

 

הייתי שם...
דלתות זכוכית גדולות, שטיח אדום נפרש לרגלי, הפנינג גדול תוסס מלא צלילים של שיקשוק כוסות וקולות של לחיים, צ׳ירס או סאלוט כל אחד בשפת האם שלו.
עוד לפני הכניסה כבר מריחים באויר את היין, לאחר שבדקו במחשב שאכן הוזמנתי,  קבלתי תוית הנושאת את שמי וכמו כולם, קבלתי גם אני כוס זכוכית גדולה, שהרי אף אחד לא בא לשם בשביל משהו אחר.


נכנסתי לאולם הגדול שוקק החיים, המון דוכנים שעליהם בקבוקים מכל הגדלים, מכל הצורות, מכל הצבעים ומכל הזנים, מסודרים כמו חיילים, מרקקות ליריקת היין אחר טעימה,  שהלוא אם נשתה רק חצי ממה שמוזגים לנו לכוס היין, אחרי ארבע או חמש טעימות,  כבר לא נרגיש הבדל בין יין צעיר למיושן בחבית ובהמשך אפילו בין יין אדום ללבן. אחרי עוד שתים שלוש טעימות כאלה, כבר אין הבדל בין ארור המן לברוך מרדכי. לפי האוירה שם אף אחד לא יגיד ארור המן, אלא הכל מבורך, אין שם משהו אחר. רק ברכות.

בקבוקי מים לרוב בכל פינה, גם לשתיה גם לנקיון הפה וגם לשטיפת הכוסות בין טעימה לטעימה.

מאחורי הדלפקים ניצבים בכבוד הייננים  הדיילים ואף בעלי היקבים בכבודם ובעצמם, כולם מחכים למוצא פיך, אוהבים לשמוע תשבחות, אבל בשמחה מטים גם אוזן לשמוע ביקורת.

בכל דוכן נשמעת פחות או יותר אותה שאלה: "עם איזה יין תהיה מעוניין להתחיל"?

והיין שם אכן  נשפך כמים, התור גדול, האדיבות מופלגת, וזה עושה שהוא יהיה ניגר בכמויות.

פותחים באדיבות עוד בקבוק ועוד בקבוק, היין נמזג בעדינות לכוס,  לא ממהרים לשתות, אלא תחילה סיבוב או שנים,  אחר כך לאף, לוקחים נשימה ארוכה ועמוקה,   אחר כך לפה, עדיין לא לבית הבליעה, אלא בפה מתגלגל היין בלחיים, מתחת הלשון ובחיך, ורק אחר כך מרשים לכמה טיפות לגלוש במורד הגרון.
התערוכה היא  תערוכת יין סומלייה המתקיימת אחת לשנה, על ידי סטודיו בן עמי. "סומלייה" (שפירושו בצרפתית מלצר יין).
שם שכנו בערבוביה הקודש עם החול, יינות תוצרת הארץ עם יינות תוצרת חוץ, שאלתי טועמי יין מקצועיים שאינם שומרי מצוות, אם יש איזשהו הבדל בין היינות הכשרים של הארץ לבין אלה שמציגים שם מצרפת, איטליה, יוון, צרפת וכדומה, כולם אמרו לי פה אחד, שהיינות המשובחים של הארץ עומדים בכל תחרות בין לאומית, ואין לארצות הגולה להציע שום דבר משובח יותר.

וכדי שגם אתם תוכלו להגיד הייתי שם...
אני רוצה לספר למי שלא יודע שיש גם תערוכת יין ואלכוהול כשרה שנערכת ע"י חנות המשקאות פיופ מירושלים שנה רביעית ברציפות התערוכה היא גם לקהל המקצועי וגם לחובב  יהיה שם טעימה של כ160 יינות איכות מארבעים יקבים  כמו כן בתערוכה מתקיימות ארבע סדנאות שונות, מכירת יינות בזול ועוד