פרשת בהעלותך תשע"ט, רזיאל, יקב מצודה.

raziel merlotפרשת בהעלותך תשע"ט, מרלו רזיאל 2013, יקב מצודה

יש לנו בפרשת השבוע את ה'חצוצרות'. כך נאמר עליהן: "וביום שמחתכם ובמועדיכם ובראשי חודשיכם, ותקעתם בחצוצרות על עולותיכם ועל זבחי שלמיכם" (במדבר י/י). ההלכה קובעת שגם בקרבן התמיד של כל יום ויום היו תוקעים בחצוצרות (ספרי. רמב"ם תמידים ו/ה). בין המפרשים ישנו דיון מאיזו מילה בפסוק נדרש קרבן התמיד של כל יום, כלומר: השאלה מה הכוונה בפתיחה: "ביום שמחתכם", יתכן שהכוונה לשבת, וישנן הוכחות שאפשר לכנותה 'יום שמחה', ואחר כך מועדים הם החגים, וממילא על קרבן התמיד יודעים אנו בגלל 'מה מצינו', שהוא דומה לכל קרבנות הציבור.

איני מנסה לעשות דרשה חדשה, אלא להמשיך את הדרשה הזו עוד פסיעה קדימה. בכל הקורבנות יש גם ניסוך יין, ועל היין נאמר במפורש שהוא משמח. זה שהוא משמח אותנו, זה לא רק בגלל ההרגשה שלנו, אלא זה על פי הפסוק "יין ישמח לבב אנוש" (תהילים קד/טו), אבל כתוב גם: שהיין "משמח אלוקים ואנשים" (שופטים ט/יג). מבארים חז"ל שהכוונה לנסכי היין. מה יותר פשוט מאשר להניח ש'יום שמחתכם', הוא כל יום ויום מימות השבוע החודש והשנה.

כל בוקר מתחיל 'יום שמחתם' חדש.

מדוע זה כל כך פשוט? כי ברור שלא צריכה להיות שום סיבה לשמוח. החיים בעצמם אמורים להעניק את זה. על כל אחד מימי הבריאה נאמר 'כי טוב', על הסיכום שלהם נאמר: 'טוב מאד', מה עוד צריך כדי לשמוח?

צריך רק להתפלל ולבקש מה' שלא יהיו מקלות בגלגלים, ולכולנו תהיה שמחה מתמשכת, בבריאות איתנה, בנחת ובפרנסה טובה.

אמן.

כבר תקופה ארוכה לא טעמתי מהיינות של 'יקב מצודה', ולכן לכבוד חג השבועות פתחתי בקבוק 'מרלו 2013 מסדרת רזיאל', היין פשוט נפלא, הענבים מגיעים מכרם הר-ברכה מגובה של כ840 מטר מעל פני הים, באדמה הסלעית נקדחו חורים עבור כל שתיל ושתיל ושורשי הגפן החודרים לתוך הסלע כמעט ואינם מושקים מה שמשפיע על איכות וריכוז הענבים. היין התיישן שנה וחצי בחביות עץ אלון, הצבע אדום כהה, ריחות של פירות שחורים בשלים, גוף מלא, טאנינים רכים, נגיעות עץ עדינות וסיומת ארוכה וטובה.

כוהל 14.5% כשרות: בד"צ איגוד הרבנים, O.K. הרב וואגשל ורבנות מטה יהודה. המחיר:140₪.

לחיים ושבת שלום

שרגא-אתר היין הכשר

לעמוד היקב