2024/04/18     י' ניסן התשפ"ד

פרשת נשא תשע"ח. יקב מאיה, PINK - פינק.

mare pinkפרשת נשא תשע"ח, יקב מאיה, PINK 2017. 

העוקבים אחר המאמרים שלי, שואלים אותי פעמים רבות, מה ההבדל בין סוגי היין, הרי היקבים לא מציעים אלף זנים, אנו שומעים פחות או יותר על אותם סוגים, וגם בערבובים אנו לא רואים הבדלים גדולים, 70% מרלו, 30% קברנה, או להיפך. מהיכן אם כן ההיצע הגדול הזה?

פרשת השבוע מעניקה תשובה נהדרת לשאלה.

קרבנות הנשיאים חוזרים על עצמם 12 פעמים, עם אותם מרכיבים, ובכל זאת חזרה התורה שוב ושוב, כי כל נשיא הוא לעצמו.

היו פעם שני שכנים, לאחד היו עשרה ילדים בלי-עין הרע, ואת הזוג השני לא פקד ה' בפרי בטן. שאל השכן אם יכול הוא לקבל ילד אחד. "בערב כל הילדים בבית, בוא ובחר לך", השיב רעהו.

השכן הגיע מרוגש עם אשתו בערב, רואה את כל הילדים עומדים למסדר, מגדול ועד קטן. הצביע על שרה'לה המתולתלת עם הפרח הענק על הקשת. אמר לו אביה: "זו יש לי רק אחת", הצביע על הבחור הבכור, השיב האב: "גם זה יש לי רק אחד", וכן הלאה. אין כזה דבר יש לו עשרה ילדים, יש עשר פעמים ילד אחד!

אפילו בעלים שבעץ אין שני עלים אותו דבר, בכל אחד יש שינויים שאין באחר, לכן בספירת בני ישראל צריך היה לתת כסף, שם זה באמת אותו דבר, כשבקבוק יין עולה 100 ש"ח, אין הבדל אם משלמים במטבעות חדשות ומבריקות, או בשטר ישן ומרופט.

יין הוא לא קולה! על יין עובר תהליך טבעי, אין שני כרמים דומים, אין שתי שנים דומות, לכן אין גם שני יקבים דומים, וגם באותו סוג יין משתי שנים, חייב להיות הבדל מהותי.
רק ביינות הזולים יכולה להיות סידרה זהה במשך שנים ארוכות, כי בהם מוספים חומרי טעם, ריח וכדומה. כל זמן שלא משנים את הרכב התמציות, ישאר טעם היין אחיד. לא כן בציר שהוא מתנה מה', כשהוא נכנס אל היקב, מתלווה אליו תפילת היינן, והתפקיד שלי הוא לספר לציבור על התפילות שהתקבלו ברצון.

בתקופה האחרונה, שתיתי כמעט רק יינות לבנים וורודים קרירים ונעימים שבעיקר מתאימים לעונה החמה, לקיץ.

השבוע פתחתי יין ורוד של "יקב מאיה" שמו איך לא, "pink – פינק" המורכב ברובו מענבי קריניאן מכרם בוגר והתוצאה היא, יין בעל צבע ורוד כהה, יין מרענן וארומתי, בריח מרגישים קצת דובדבן ובננה, יין קליל ונעים לשתיה עם סיומת נהדרת.

המחיר 79 ש"ח.

כשרות: O.K, רבנות מקומית, הרב באב"ד ובד"צ בית יוסף.

לחיים ושבת שלום
שרגא

לעמוד היקב