2024/04/19     י"א ניסן התשפ"ד

פרשת בחוקותי תשע"ח, אירועי יין.

1פרשת בחוקותי תשע"ח, אירועי יין לקראת חג השבועות.

ברשימת הברכות המופיעה בפרשת השבוע, נאמר: "ועץ השדה יתן פריו", מבאר רש"י: "אילני סרק עתידים לעשות פירות".

המתהלך בשווקי הפרי והירק, יתמה: "לשם מה צריך עוד"? מי יודע ומי מכיר את כל סוגי הפירות והירקות, הקטניות, הזירעונים והתבלינים הקיימים.

ההסבר הפשוט הוא שאכן אנו מצומצמים, בזמן שבני ישראל ישבו בהרווחה בארצם, הם ידעו לעשות אלף סוגי מאכל מביצים! (נדרים נ/ב). סביר להניח שבמדף התבלינים שלהם, היו אלפיים קופסאות.

למעשה אין צורך בזני ענבים נוספים, שהרי מתוך המגוון הקיים, אפשר לעשות אין -ספור קומבינציות ובלנדים, ולשם מה לבלבל את היינן עם עוד צבעים וטעמים?

ההסבר היותר מתקבל הוא שמראש בזמן בריאת העולם, לא היו עצי סרק, לכל אחד היה תפקיד, כדי להציג בפנינו עולם מושלם.

חטאו של אדם הראשון הוריד את הרמה העולמית במאד, והנזקים על כך נראים בכל צעד ושעל. יש מחסור בפירות, ויש נסיגה בבריאות, ושני הדברים הללו קשורים זה בזה.

כשעצי הסרק יעניקו פירות, זה לא יהיה עוד טעמים, צבעים וצורות, אלא עוד חומרים! לחזקיהו המלך היה ספר רפואות, שום דבר לא היה שם סינטטי, הכל מהטבע.

לא נצטרך את קופת חולים, אלא תוך כדי אכילת פרי עסיסי, טעים ויפה, יבואו כל ההשלמות שהגוף זקוק להן.

זה קשור מאד ליין. אין צורך בעוד טעמים וצבעים של יין, אבל כולנו זקוקים לכזה יין, שבמקום לשלם דמי חבר למרכז בריאותי כלשהו, נשלם את המחיר הזה בחנות היין, והגוף כבר יידע לקחת משם את כל מה שהוא זקוק.

בכל שבוע אני מסיים "לחיים" והפעם: "לחיים ולבריאות".

השבוע ההמלצה שלי היא פשוט ללכת להכיר, לראות ולטעום חלק מהשפע שכבר קיים, אפשר לפגוש אותו בהמון אירועי יין שמתקיימים החודש.

שבת שלום
לחיים ולבריאות

ליומן האירועים