2024/03/29     י"ט אדר ב' התשפ"ד

פרשת וארא תשע"ח, יקב 5 אבנים.

פרשת וארא תשע"ח, יקב 5 אבנים FIVE STONES VINEYARDS, וירטואוז 2014

כאשר ביקש משה מה' להפסיק את מכת הצפרדעים, נאמר בתורה: "ויצעק משה אל ה'" (שמות ח/ח). מה זו הצעקה הזו? הרי ה' שומע לחש! (ישעיהו כו/טז). התשובה היא שמשה נאלץ לצעוק, בגלל ההלכה, שהמתפלל צריך להשמיע לאזניו את מה שמוציא מפיו (או"ח קא/ב). בגלל הקרקור הרם של הצפרדעים, צריך היה משה לצעוק, כדי שזה יגיע אל האזנים שלו בעצמו (שפתי חכמים).

כל כך רם היה הקרקור של מיליוני הצפרדעים, עד שאת חמשת הס"מ מהפה אל האוזן, אי אפשר היה לשמוע, אלא בצעקות רמות.

על זה יש לשאול: הרי בכל המכות היה חייץ ברור בין היהודים לבין המצרים, מדוע קולות הצפרדעים כן עברו את הגבול? הרי במשכן, ה' דיבר עם משה, בתוך האוהל נשמע קול רם וברור, ומחוץ לדלת הייתה דממה מוחלטת (רש"י במדבר ז/פט).

זאת אומרת שאפשר לעצור את הקולות, מדוע אם כן נשמעו קרקורי הצפרדעים באזני היהודים ולא נעצרו?
התשובה פשוטה. בני ישראל אינם צריכים את הברד, הדבר, הארבה והחושך של המצרים, אבל הקרקור שקרע למצרים את האוזניים, נשמע במחנה בני ישראל כמו מוזיקה נהדרת. כמו טיפות מרעישות של גשם זלעפות, המבשרות את סיום הבצורת.

הדרשה הזו יפה מאד, אבל הקוראים שואלים בצדק: מה לזה וליין?

הנה התשובה: לפני שנים רבות, כשהתחלתי להתוודע לסודות היין, גיליתי תופעה שבתחילה לא הבנתי אותה. ביקבי בוטיק משפחתיים ולבביים, עם סיום עונת הבציר, הולך בעל היקב לישון בין המיכלים והחביות, כשהן מלאות תירוש תוסס. אם זה מיכל של 30,000 ליטר, שומעים את התסיסה באופן ברור וחזק, ואם יש כמה מיכלים כאלה, זה כבר רעש. נכון, זה רעש עבור מי שבא מבחוץ, עבור בעל היקב, זהו השקט במיטבו. זוהי המוזיקה הנעימה ביותר לאוזנו.

הנה הבנו מדוע לא השתיק ה' את קרקור הצפרדעים ממושבות בני ישראל.

שבוע שעבר הייתי בסעודת ברית היו שם כמה יינות משובחים אחד מהם נקרא "וירטואוז" של 'יקב 5 אבנים' (FIVE STONES VINEYARDS) ליין לא סתם קוראים וירטואוז.
ויקיפדיה: וירטוּאוֹז הוא אמן – מוזיקאי, צייר או משורר – המצטיין בכישוריו האמנותיים ובעל טכניקה יוצאת דופן.

והיין אכן מיוחד בכמה פרמטרים. בלנד של 67% קברנה סוביניון, 17% מרלו, 8% מלבק ו8% פטי ורדו, אשר עברו התבגרות בחביות עץ אלון לאורך 15 חודשים. היין בעל ניחוחות פרי יער שחור המשתלבים היטב עם ניחוח עץ האלון ובעל טעם רענן, פירותי, עם מורכבות רבה, אלגנטיות וסיומת ארוכה ונדיבה.
מחירו: 230 ₪ 14% אלכוהול.

כשרות: O.U. והרב אברהם דוב חרל"פ.

לחיים
ושבת שלום
שרגא

לעמוד היקב