יקב טפרברג – שבועות תשפ"ב

כל חגיגה מתחילה עם יין נפלא!

אפשר כבר להרגיש את הקיץ וזה הזמן ליין נעים, טעים, ומרווה. יין לבן או רוזה? אתם תחליטו.

גם בשבועות יקב טפרברג מזמין אתכם לצאת מהמסגרת. לעשות דברים קצת אחרת. לשבור את הכללים.

מתחיל להחשיך מאוחר? צאו מהעבודה קצת יותר מוקדם ותעשו פיקניק מול השקיעה

מי אמר שצריך לחכות לסופ"ש? רביעי זה החמישי החדש.

מתי בפעם האחרונה ניסיתם לארח עם טייק אווי?

שתו כוס יין בחוף הים. אפשר גם ליד הבריכה,  שתו יין בלי שום סיבה.

עם המשפחה, עם חברים, או לבד.

מתי שמתאים לכם. מה שטוב לכם.

לחיי מסורות חדשות.

לקראת שבועות תשפ"ב והקיץ, יקב טפרברג מאחל לכם חג שמח ומציע מגוון בצירים חדשים שיככבו בשולחנות החג, יין לבן, או רוזה -מצוין עם גבינות – גם טבעוניות, מאפים, ירקות ופירות טריים.

השנה תחת הכותרת "מסורות חדשות" אנו מזמינים את ציבור אוהבי היין בישראל ליהנות מינות היקב לא רק בימי חג השבועות.

זה הזמן להרים כוס לחג שמח וקיץ נהדר, או על כל הזדמנות אחרת, עם ההמלצות של שלמה (שיקי) ראוכברגר, היינן הראשי של יקב טפרברג מזה כ 20 שנה.

המלצת יקב טפרברג לחג:

  • אסנס רוזה 2021
  • אינספייר דבוקי , גוורצטרמינר ופרנץ קולומבר 2021

אסנס רוזה 2021 – מחיר מומלץ 80 ₪

שם הסדרה : אסנס

הרכב זני: 55% גראנש. 40% מורבדרה 5% ברברה.

מקור הענבים: חלקות מובחרות בעמק אילון אשר עברו מספר דילולי אשכולות על מנת למקסם את  האיכויות של כל זן.

בציר: מכני בשעות הלילה וידני בשעות הבוקר

נתוני בציר ממוצעים : בריקס: 20.5                     חומצה [ג/ל]: 6.4                        pH: 3.35

תהליך ייצור היין: ענבי הגראנש נואר ,המורוודרה והברברה נבצרו במועדים שונים עם הגעת כל זן להבשלה האופטימלית ליין הרוזה.

בציר הענבים לכל זן נעשה בשעות קרירות כדי לא לחשוף את הענבים הנבצרים לטמפרטורות גבוהות. עם הגעת הענבים ליקב בוצעה הפרדה בין הענבים לבין השידראות והענבים נכנסו לריסוק עדין. הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות , בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן , על מנת למנוע לחלוטין חימצון של טעמים וארומות המצויים בענבים . הענבים שהו בפרס הפנאומטי האינרטי זמן קצר על מנת  למצות ארומה וצבע עדין מהזגים. עם סיום ההשריה באווירת החנקן, הענבים נסחטו בלחץ נמוך ביותר ,בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר בגוון אדמדם.

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרוייה הרחפה - FLOTATION . בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן המאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה. התסיסה  האלכוהולית של המיץ הנקי ערכה כ-20 ימים בטמפרטורה של 13 מעלות. תסיסה בטמפרטורה זו נבחרה בכדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים.

היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו. , לאחר ייצובו של היין פאנל הטועמים של היקב בנה את היחס הסופי של הזנים המרכיבים את היין .

תיאור היין: היין מתאפיין בצבע בהיר מאוד, האף בעל נגיעות של חוף ים ,פרי אגס ואפרסק בוסרי . בפה היין בעל חמיצות מאוזנת , גוף תומך , פריך ורענן ובעל רכות נעימה.

אנליזת היין: סוכר: יבש  כהל  [ב-%]:11.8            pH: 3.25           חומציות [ג/ל]: 6.0

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

  • אינספייר דבוקי , גוורצטרמינר ופרנץ' קולומבר 2021 – מחיר מומלץ 75 ₪

שם היין : אינספייר דבוקי, גוורצטרמינר ופרנץ' קולומבר 2021

הרכב זני : 55% דבוקי, 25% גוורצטרמינר, 20% פרנץ קולומבר.

מקור הענבים : הדבוקי נבצר מחלקה ותיקה מאזור זכרון יעקב, הגוורצטרמינר מחלקה מובחרת בגוש עציון והפרנץ' קולומבר נבצר מאיזור לכיש.

הבציר : ידני בשעות הבוקר ומכני בשעות הלילה  

נתוני בציר ממוצעים: בריקס: 21.9      חומציות [ג/ל]:5.4           pH: 3.4

תהליך ייצור היין: ענבי הדבוקי הגיעו ליקב בשעות הצהריים המוקדמות לאחר שנבצרו ידנית, טרום כניסתם לסחיטה קוררו הענבים ל-12 מעלות והוכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. סחיטה זו נעשתה באווירת חנקן למניעת תהליכי חמצון ופגיעה באיכות. הענבים נסחטו בלחץ נמוך ביותר ,בסחיטה עדינה ואיטית על מנת לקבל תירוש ענבים עדין ועשיר .

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרוייה הרחפה - FLOTATION . בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן המאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה. התסיסה האלכוהולית של המיץ הנקי ערכה כ-20 ימים בטמפרטורה של 13 מעלות. תסיסה בטמפרטורה זו נבחרה בכדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים.

ענבי הפרנץ' קולומבר והגוורצטרמינר שנבצרו באופן מכני בשעות הלילה כשבועיים מאוחר יותר עברו תהליך ייצור דומה. לאחר ייצובו של היין נעשו מספר טעימות של פנל הטועמים של היקב והורכב הבלנד הסופי . היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין: הבלנד הלבן הזה הינו שילוב ייחודי בין זנים שונים המתאחדים לכדי יין שלם והרמוני. הזן המוביל ביין זה הינו זן הדבוקי, זן עתיק ומסורתי בארץ המעניק אף עשיר התורם עם הזנים האחרים ניחוחות פרחוניים ופירותיים בשילוב תיבלון מאופק. היין מאופיין במרקם רך ונעים, יש בו שילוב עסיסי בין מתיקות פרי לחמיצות עדינה ומענגת. היין בעל איזון בטעמי הפרי והעץ. יין מורכב, בעל ארומת

אנליזת היין: סוכר: יבש           כהל [ב-%]: 12.2            חומציות [ג/ל]: 6.1          pH: 3.31

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

לעמוד היקב