2024/03/29     י"ט אדר ב' התשפ"ד

3 יקבים ישראלים הוזמנו להשתתף בתערוכת יינות יוקרתית בניו יורק

היקבים רמת הגולן, רקנאטי ותבור

ישתתפו בתערוכה שמארגן מגזין היין המובילWine Spectator's New York Wine Experience. בתערוכה יציגו יקבים מכל העולם, שיינותיהם זכו בציון 90 ומעלה בטעימות שקיים המגזין

בתאריכים 21-23 לאוקטובר תתקיים בניו יורק תערוכת היין השנתית שמקיים מגזין היין המוביל WINE SPECTATOR. התערוכה מתקיימת זו השנה ה-40 ומדובר בחגיגה של טעימות מודרכות, מפגשים וסדנאות עם מיטב יינות העולם, בהובלתם של בעלי היקבים והייננים של כל יקב, לצד מפגשים וסדנאות עם שפים נוצצים.

היקבים המשתתפים באירוע נבחרים בקפידה במגוון טעימות שנערכו על ידי מבקרי היין של המגזין. היינות שהוזמנו להציג בתערוכה הם רק כאלה שקיבלו ציונים מעל ל-90, כך שניתן יהיה לפגוש בתערוכה אוסף של יינות מהבצירים המצטיינים ויינות נדירים ממרתפי היקבים דוגמת היקבים Opus One האמריקאי, Château Margaux מבורדו שבצרפת, Gaja האיטלקי ועוד. היקבים רמת הגולן, רקנאטי ותבור הם היקבים הישראלים היחידים שזכו להיכנס לרשימת היקבים שיציגו את יינותיהם בתערוכה השנה, ועצם השתתפותם בתערוכה היא תעודת כבוד בפני עצמה.

יקב רמת הגולן יציג בתערוכה את ירדן קברנה סוביניון 2017. היין מיוצר מענבים שנבצרו ממספר כרמי הקברנה סובניון הטובים ביותר של היקב באזור רמת הגולן. הכרמים ממוקמים על רמה וולקנית וגדלים בגבהים של בין 400 ל-1,200 מטר מעל פני הים. היין התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, מהן 40% חדשות. היין מציג ניחוחות של פירות אדומים ושחורים בשלים, יחד עם רמזים לאדמה, טבק, עשבי תיבול טריים ועץ אלון צרפתי עשיר. זהו קברנה סובניון קלאסי ובו זמנית מייצג את הטרואר מקומי, בעל גוף מלא ואלגנטי.

יקב רקנאטי יציג בתערוכה את קריניאן כרם "פרא" 2018. כרם הקריניאן ממוקם במורדות הרי יהודה, על גבי קרקע גירית ומנוקזת. הגפנים הוותיקות גדלות ללא השקיה, בשיטת גידול "גביע" עם מראה קדום, מוצלל ופראי. יין ייחודי זה מממש את הקו הים תיכוני של היקב בדגש על ביטוי מורכבות הפרי ומאפיינים מקומיים, גידול מותאם סביבה וייננות רגישה ומאופקת.  היין התיישן 12 חודשים בחביות 500 ליטר המיוצרות במיוחד עבור היקב באזור בורגונדי שבצרפת ובוקבק לאחר סינון גס בלבד. יין עוצמתי המתאפיין בריכוז פרי יוצא דופן ובתיבול ארץ ישראלי, שורשי ופראי.

יקב תבור יציג בתערוכה את יין "מלכיה" 2016. היין מופק מענבי קברנה סוביניון הגדלים בכרם מלכיה האקולוגי שממוקם בגליל העליון. מחלקת קברנה הסוביניון בכרם, נטועה על קרקע ייחודית מאד בישראל, מה שמעניק לפרי טעם, מראה, צבע ואיכות יוצאי דופן. היין התיישן 24 חודשים בחביות אלון צרפתיות חדשות והמשיך להתיישן עוד 12 חודשים בבקבוק. מדובר ביין הדגל של יקב תבור והוא מציע חוויה אלגנטית, עשירה, ומורכבת של טעמי פרי מרוכזים ותבלינים בפה ובאף. מלכיה 2016 נהדר לשתייה עכשווית ואף יוסיף להשתבח למשך שנים נוספות בבקבוק.