יקב 1848 משיק יינות Single Vineyard

ארגמן ופטיט סירה מכרם רמת סירין

יקב 1848 משיק שני יינות כרם יחידני, רמת סירין שבגליל. היקב היה מהחלוצים לטעת כרמים באזור רמת סירין בדרום מזרח הגליל, שהתגלה כאזור גיאולוגי ייחודי מאוד. כרמי היקב נטועים על רכס סלע בזלת וגדלים באדמה עשירה מאוד במינרלים עם יכולת ניקוז מעולה. בנקודה הגבוהה ביותר הגובה הוא 400 מטר מעל פני הים.

ענבי הארגמן מגיעים מחלקה במורדות רמת סירין הפונה להר תבור. בכרם מתבצעת הגבלת יבול של עד 650 ק״ג לדונם במטרה להפיק יינות איכות מורכבים ומאוזנים.

ארגמן 2017 דור 7 של יקב 1848 מאופיין בצבע אדום עמוק, ניחוחות של דובדבנים שחורים, טאנינים רכים, עסיסי עם סיומת מפולפלת.

ענבי הפטיט סירה מגיעים מחלקה בצידו השני של הרכס, על מדרון המשקיף על הכנרת. הטרואר המקומי מאפשר הבשלה מיטבית של ענבי הפטיט סירה תוך יצירת ענבים מרוכזים בטעמים.

פטיט סירה 2017, דור 7 של יקב 1848 הינו יין עוצמתי עם טעמים בולטים של פירות יער שחורים ושזיפים בשלים, עם ניחוחות מורגשים של סיגליות ורמז לגוון אדמתי.

לדברי דיויד גרוניך, מנהל השיווק של היקב: ״לנו ביקב 1848 היה ברור שארגמן ,שהינו זן שפותח בישראל בשנות ה 70, והפטיט סירה שבא לידי ביטוי מוצלח במיוחד באקלים המקומי הם הזנים הנבחרים שלנו לביטוי האיכות המקומית, הישראלית. הארגמן מציע הרפתקה של טעמים וקל להתמסר לקסמיו. הפטיט סירה עשיר ועוצמתי בכל הפרמטרים ויתאים מאד לאוהבי היינות בעלי גוף מלא. התאמה מושלמת לקדירות חורף. "

שני היינות מוסיפים צבע ועניין לסדרת דור 7 הבכירה של היקב הכוללת את הקברנה סוביניון שהפך לכרטיס הביקור של יקב 1848 ומחירם המומלץ לצרכן  119 ₪.

רמת סירין הינו מקום גיאולוגי ייחודי בדרום מזרח הגליל. זהו רכס סלע בזלת שמבצבץ מתוך הגליל התחתון. הקרקע וההרכב הגיאולוגי של הרכס הזה תואמים בדיוק את זה של מרכז רמת הגולן, שהוא אזור היין האדום הטוב ביותר ברמת הגולן. ההסבר לכך הוא שכאשר נוצר השבר האפריקאי הגדול בסוריה, לוחות טקטוניים נעו וקרום כדור הארץ נקרע. רכס אבן בזלת זה נגזר מבית הגידול הטבעי שלו ברמת הגולן אל הגליל.

השם סירין מקורו בחורבה המתוארכת מתקופת התלמוד. רמת סירין משקיפה מדרום מערב אל הר תבור, וממזרח על הכנרת. מנקודות מבט שונות ניתן לראות את הר הגלבוע, את רמת הגולן ואת החרמון. בנקודה הגבוהה ביותר הגובה הוא 400 מטר מעל פני הים. הרכב האדמה הוא טוף וולקני ואבן בזלת, על סלע בזלת עמוק והיא עשירה מאוד במינרלים ומנוקזת הייטב. מכיוון שרמת סירין גבוהה יחסית ומוקפת במישורים, היא תחת רוחות חזקות הנושבות מכיוון מהים התיכון. רוחות אלו מקררות את הענבים ומאווררות את הגפנים. האקלים ים תיכוני, עם קיץ ארוך וחם, לילות קרירים, חורפים רטובים וקרים.

המחקר הראשוני ברמת סירין נערך על ידי ד"ר פיני סריג, אגרונום מהידועים והמנוסים בישראל המלווה את יקב 1848. כאשר ד"ר סריג שלח את דגימת האדמה למעבדה בשנת 2008, המומחים הניחו כי מדובר בדגימה מכרם יונתן במרכז הגולן, מכיוון שהרכב הקרקע היה זהה.

כרם הארגמן נטע בשנת 2012. הוא שוכן על מורדות רמת סירין הפונה להר תבור. בסמוך לכרם נטוע בוסתן עצי שקד ותל גדול של אבני בזלת שנבה בזמנו לצורך יצירת מאגר מים. ארגמן הינו זן שפותח בסוף שנות השבעים. הוא הכלאה בין קריניאן לזן הפורטוגזי Souzao. פירוש השם "ארגמן" בעברית הוא סגול עמוק.

argaman7th 17ארגמן ניטע לראשונה בשנות השמונים במטרה לשמש כבלנדר ליינות אדומים. הוא מוסיף צבע וחומצה בריאה לכל יין. במקור הוא לא נועד להיות יין זני. יחד עם זאת, באמצע שנות התשעים,  הארגמן הזני הראשון כבר זכה במדליה. בשנות ה2000  נעשו ניסיונות לנטיעות ארגמן חדשות באזורים גבוהים יותר ובהגבלת יבולים על מנת  להפיק יינות איכות. נרשמו מספר הצלחות וארגמן עלה על מפת יינות האיכות בישראל. לאחרונה, מתחדש העניין בזנים מקומיים, מה שהגביר את הסקרנות לגבי זן זה. ארגמן מאופיין בצבע אדום עמוק, ארומה של דובדבנים שחורים וסיומת מפולפלת.

Petit Syraha 7th 17כרם הפטיט סירה נמצא בצידו השני של הרכס, במדרון המשקיף על הכנרת. הוא ניטע בשנת 2009. פטיט סירה הוא זן ענבים שפותח בדרום צרפת בשנת 1868, שם הוא מכונה דוריף. הוא תוצאה של הכלאה בין סירה לפלורסין. פטיט סירה הובא לישראל כבלנדר בשנות השבעים של המאה העשרים, גם במטרה לספק ולחזק צבע ביינות. בהיעדר זנים מקומיים, הן הקריניאן והן הפטיט סירה אומצו למעשה בישראל כזנים "כמעט ישראלים". בתחילת שנות ה -2000, היקבים החלו להפיק יינות איכות מזן זה כאשר הם מגדלים אותו באזורי איכות ובהגבלת יבולים. פטיט סירה הוא כמעט תמיד יין רב עוצמה בעל גוף מלא. צבעו שחור כהה, כמעט כמו דיו. ליין טעמים בולטים של פירות יער שחורים ושזיפים בשלים, עם ניחוחות מורגשים של סיגליות ורמז לגוון אדמתי. היין מורכב ובעל סיומת ארוכה במיוחד.

משפחת שור, משפחת היין הראשונה בישראל, החלה את דרכה בשנת 1848. היה זה יצחק גלינא־שור שהקים את היקב המשפחתי במרתף הצמוד לכותל המערבי בירושלים העתיקה ומאז דור אחר דור ממשיכה משפחת שור להפיק יין כדרך חיים. בשנת 2006 יוסי שור, הדור השמיני של המשפחה ,הקים את יקב 1848 על מנת להביא ליידי ביטוי מיטבי את הכרמים אותם נטע באזורי היין המובילים בישראל החל משנת 2000. בשנת 2011 הצטרף ליקב יינן צרפתי - אילן אסולין אשר רכש את השכלתו וניסיונו בבורדו שבצרפת. בפועלו היקב שם דגש על שימוש בחקלאות מתקדמת, מקצוענות, תשומת לב לפרטים וחדשנות טכנולוגית, זאת במטרה לייצר יינות איכות.

לעמוד היקב