2024/03/28     י"ח אדר ב' התשפ"ד

הנחת אבן הפינה ליקב רקנאטי

אחרי 5 שנים של תכנונים

הונחה אבן הפינה להקמתו של המבנה החדש של יקב רקנאטי בפארק התעשיות דלתון

אשר יוקם בהשקעה כוללת של 50 מיליון ₪ ויהיה בעל כושר ייצור של 2 מיליון בקבוקים.

לני רקנאטי, יו"ר היקב: "זוהי הגשמת חלום וציונות במיטבה – להקים בגליל מפעל המבוסס על חקלאות ועל חיבור לאדמה – בדיוק 20 שנה אחרי הבציר הראשון של היקב"

תמונות:אביהו שפירא

לאחר חמש שנים של תכנונים, הונחה היום (ג') אבן הפינה והחלו עבודות התשתית להקמתו של יקב רקנאטי החדש בפארק התעשיות דלתון, על ידי בעלי היקב – לני רקנאטי ואורי שקד. במהלך הטקס חתמו השניים על בקבוק יין הדגל של היקב - רקנאטי ספיישל רזרב - מבציר 2000, הבציר הראשון של היקב, וביחד עם עמית סופר, ראש מועצת מרום הגליל ובני בן-מובחר, ראש מועצת מבואת החרמון, טמנו אותו באדמה עליה ייבנה היקב החדש.

מבנה היקב, שיוקף בגן מטופח, ישתרע על פני 5,700 מ"ר שייבנו על מגרש שגודלו 15 דונם. הוא יכלול מרכז מבקרים גדול עם מרפסת תצפית לעמק החולה והחרמון, חדר חביות חפור מתחת לאדמה, מחסן משוכלל ומקורר, רחבת מיכלים ואולם ביקבוק, לצד משרדים, חדר טעימות, ספריית יינות מתיישנים ועוד.

ההשקעה הכוללת בתכנון היקב, בבנייתו ובציוד תעמוד על כ-50 מיליון שקלים. העבודות צפויות להסתיים בחודש ינואר 2022.

המיקום החדש נבחר עקב קרבתו לרוב כרמי היקב, הנופים המרהיבים הסובבים אותו ומיקומו הפסטורלי.

היקב ייבנה על פי תקן אמריקאי מחמיר של בניה ירוקה – (LEED Leadership in Energy and Environmental Design) ויאובזר בציוד החדשני והמשוכלל ביותר. הוא צפוי לאפשר כושר ייצור של עד 2 מיליון בקבוקים בשנה.

את היקב תכנן משרד האדריכלים LKS מבילבאו שבספרד - חברה בינלאומית לתכנון פרויקטים, אשר תכננה יקבים רבים ברחבי העולם.

לני רקנאטי, יו"ר היקב: בדיוק 20 שנה אחרי הבציר הראשון של היקב, אנו מגשימים בהתרגשות חלום ומקימים בית ליקב רקנאטי בסמוך לכרמי היקב, אשר יהיה מרכז מבקרים גלילי תוסס, ויבטא את אהבתנו ליין ולאדמה ואת החלום הציוני שלנו להקים בארץ תעשיה המבוססת על חקלאות".

אורי שקד, מבעלי יקב רקנאטי, מוסיף "אחרי שהבאנו את יינות היקב לאלפי נקודות מכירה, מסעדות, חנויות יין ורשתות שיווק, אנו גאים להקים בית מארח לחובבי יין מכל רחבי הארץ, שיוכלו להכיר מקרוב את האנשים שמאחורי הבקבוקים, את המסירות ואת האהבה שאנחנו משקיעים ביין – מרגע הבציר ועד שהוא מגיע לכוסות".

לעמוד היקב

1234