2024/04/25     י"ז ניסן התשפ"ד

יקב 'בזלת הגולן' קיבל את הכשרות המהודרת של 'סטאר קיי'

בשורה משמחת לחובבי היין: יקב בזלת הגולן, מהיקבים הנחשבים בישראל קיבל את הכשרות המהודרת של ועד הכשרות "סטאר קיי" בראשותו של הגאון רבי משה היינעמאן שליט"א

זאת בנוסף לכשרות הרב המקומי הרב ישי סמואל ובד"ץ חרדים בראשות הגאב"ד הרה"ג אשר אנשיל כץ שליט"א

מערך הכשרות של "סטאר קיי" נחשב לאחד מגופי הכשרות המובילים בעולם היהודי, הפועל ב-102 מדינות. החיבור בין היין המיוצר ברמת הגולן לבין מערכת כשרות בינלאומית, איפשרה לבעלי היקב להגיע עם התוצרת הייחודית לשווקים יהודים בינלאומיים באמריקה, באירופה ובמקומות נוספים.

לכשרות "סטאר קיי" ניסיון של עשרות שנים במתן כשרות בעולם היין והוויסקי. בעבר, עולם היין הכשר היה דל וחובבי היין האיכותי נאלצו להתפשר בשל העובדה שכמעט ולא היה נמצא יין איכותי בכשרות מהודרת. מי שחולל את המהפכה היה יו"ר "סטאר קיי", בישראל ובאירופה- הרב אהרון חסקל, שביקר בשורה של יקבים בישראל ובעולם, והבין את הפוטנציאל האדיר הגלום במתן כשרות מהדרין ליינות איכותיים. יחד עם צוותי משגיחים יראי שמים, המפקחים על כל תהליך הייצור – החל מנטיעת הגפנים, פיקוח על הכרמים בכל שנות העורלה באמצעות צוות אגרונומים יראי שמים, דרך בצירת הענבים ועד כל שלבי הייצור עד לבקבוק הסופי. כל התהליך מפוקח באופן הדוק תחת עינם הפקוחה של צוות רבנים מומחים בהכוונת הרב המכשיר של ועד הכשרות סטאר קיי הגאון רבי משה היינעמאן שליט"א מגדולי הפוסקים בארצות הברית, ממשיך דרכם של מרן הגר"מ פיינשטין זצ"ל ומרן הגר"א קוטלר זצ"ל.

Bazelet Wineryהעובדה שכשרות 'סטאר קיי' החל להעניק כשרות ליקבים מובחרים, העניקה דחיפה אדירה לשוק היין בכשרות מהדרין, וכיום ב"ה ניתן לראות על מדפי חנויות היין, יבול מבורך ושפע של מגוון יקבים, שבחרו להתהדר בכשרות מהדרין, כולל יקבים המייצרים יינות משובחים באיטליה, ספרד, צרפת, אוסטריה, ארה"ב ,ארגנטינה וכמובן בישראל.

ב"סטאר קיי" מחלקה ייעודית לכל עולם היין והמשקאות החריפים, המעניקה מענה כשרותי נרחב, החל משלב חומרי הגלם ועד לסיום תהליך הייצור, לטובת חובבי היין האיכותי בארץ ובעולם.

יקב בזלת הגולן הוקם ב 1998, לאחר שנים של הכנת יין בבית, ע"י היינן יואב לוי. היקב שוכן בסמוך לחורשה ולנביעת מים קסומה אל מול נופה של הכנרת. הסוד של המקום טמון באדמת הבזלת הפורייה והעשירה, בתנאי האקלים המיוחדים לאזור ובתהליכי ייצור טבעיים ומוקפדים.

ביקב מייצרים יין מזני ענבים אצילים ומהם מיוצר יין איכותי וטעים במיוחד. לאחר התסיסה נשמר היין ללא סינון בחביות להשבחת הטעם והארומה. היקב מייצר, נכון להיום, כ-80,000 בקבוקים בשנה.

שמם של כרמי יקב בזלת יצא לתהילה בקרב מומחי היין. כל ענבי קברנה סוביניון, מרלו ושרדונה של בזלת הגולן גדלים באדמת הבזלת העשירה של רמת הגולן.

הכרמים השונים ממוקמים במקומות נבחרים שונים החל מגובה 500 ועד 1000 מטר מעל פני הים. לכל כרם, כמובן, יש מאפיינים ייחודיים משלו. היינות הנובעים מהם נבחרים במיומנות ומשולבים כדי להשלים בצורה נאותה אחד את השני בתוך מבחר היינות שלנו.

הכרמים משתרעים על סך של כ-100 דונם, תוכננו בקפידה כדי לייצר תשואה וכתוצאה מכך הייצור השנתי עומד על כ-80,000 בקבוקים.

יואב לוי, מייסד, יינן ובעלים של יקבי "בזלת הגולן", עוקב בקפידה אחר הכרמים לאורך השנה, ומבטיח שהענבים יגדלו בהתאם למפרט האישי שלו. "במהלך השנים, גדלנו לדעת לא רק את המאפיינים הספציפיים של הכרם, אלא גם את המאפיינים של כל שורה", הוא אומר.

לסיכום,  מציין הרב חסקל: "כיום, לאחר עמל רב ,ציבור צרכני היין אשר מקפידים על קלה כבחמורה יכולים לרכוש יין ברמה הגבוהה ביותר הן מבחינת איכות והן מבחינת כשרות מהודרת".

לעמוד היקב