2024/03/28     י"ח אדר ב' התשפ"ד

פסטיבל היין במטה יהודה חוגג 20

חגיגת יין ענקית ביקבי מטה יהודה

בסופי השבוע שבין ה-30 בנובמבר עד ה-22 בדצמבר

אירוע פתיחה: יום חמישי 29 בנובמבר בשעה 19:30 במלון יד השמונה

עם טעימות ממבחר יינות של 33 יקבים מאזור מטה יהודה

התרגשות גדולה שוררת בקרב עשרות היקבים במועצה האזורית מטה יהודה בתקופה זו, כששני אירועים מכוננים עומדים בפתח. הראשון הוא הישורת האחרונה של הבקשה להגדיר את מטה יהודה כאזור יין רשמי, ובכך לזכות בהכרה עולמית, ממש כמו טוסקנה באיטליה או בורגון בצרפת. האירוע השני, והחשוב לא פחות, הוא 20 שנה לפסטיבל היין של מטה יהודה, אירוע שיחגוג את העשייה הענפה של היקבים באזור, ויאפשר לחובבי יין מכל רחבי הארץ להכיר מקרוב את החקלאות, היקבים והאנשים העומדים מאחורי היין, וכמובן את שלל היינות האזוריים, שזוכים להצלחה רבה בארץ ובעולם.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום חמישי, 29 בנובמבר, במלון יד השמונה, ובו כל 33 היקבים המשתתפים בפסטיבל יגיעו עם היינות הנבחרים שלהם לחגיגת יין אמיתית שלא כדאי להחמיץ. המבקרים יוכלו לטעום ממבחר יינות משובחים מכרמי האזור ולהכיר את הייננים ובעלי היקבים, סביב שולחנות בר עם מוסיקה וליהנות מהאוויר הצלול כיין לנופם של הרי ירושלים אשר מקיפים את המלון הפסטורלי הטובל בירוק.

עלות הכניסה: 60₪ כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

ב-4 ימי שישי של הפסטיבל יתקיימו סיורי יין מודרכים שישלבו ביקור ב-3 יקבים שונים בכל פעם עם טיול בין נופיה התנ"כיים של מטה יהודה. עלות סיור: 100 ₪ לאדם.

היקבים הכשרים המשתתפים בפסטיבל:

יקב יפו, יקב עמק האלה, יקב נבו, יקב רמ״א, יקב רביב, יקב קטלב, יקב עגור, יקב קסטל, יקב כרמא, יקב מצודה, יקב צובה, יקב ברבדו, יקב טפרברג, יקב מוני, יקב צרעה, ויקב פלם. 

*יש עוד יקבים שמשתתפים באירוע אך היות ואין להם ת.כשרות הם לא מופיעים ברשימה הזו.

לפרטים נוספים והרשמה לסיורים: מחלקת התיירות מטה יהודה, 8108* או בטלפון: 02-9958650

באתר:  www.tour-yehuda.org.il ובעמוד הפייסבוק 'הלב הירוק תיירות מטה יהודה'

2