יקב יתיר חוגג את פתיחת בציר 2021

יקב יתיר השוכן למרגלות המצודה הקדומה בתל ערד

הפך עם השנים לסמל האזור בזכות יינות האיכות שהוא מנפיק מידי בציר. היקב, שהוקם בשנת 2000 וחגג השנה 20 שנה להיווסדו, מייצר יינות משובחים ששמם נודע למרחוק וזוכים להערכה רבה בקרב מבקרי היין המקומיים והבינלאומיים.  

בימים אלה פותח היקב את עונת הבציר לשנת 2021, שצפוי להסתיים בסוף חודש ספטמבר. השנה, יבצרו ענבים מ-75 חלקות הכרמים, המשתרעים על פני כ-600 דונם, ביער יתיר בלבד.

16 זני ענבים איכותיים ייבצרו השנה בכרמים של יקב יתיר, בניהם קלארט, גראנש בלאן, רוסאן, סאנסו, מורבדרה וקריניאן.

ביקב מספרים כי גל החום מהימים האחרונים גורם להבשלה מהירה בזנים המקדימים, אך הגפנים שנכנסו במצב טוב לגל החום יתמודדו אתו היטב ללא פגיעה באיכות ובכמות.

ערן גולדווסר היינן הראשי של יקב יתיר: "השנה זכינו לשלג ביער יתיר, אך למרות זאת החורף השנה היה חם מהרגיל, דבר שגרם להתעוררות איטית בחלק מהזנים. בשונה מהרגיל, השנה לא חווינו שרב ואירועי קיצון משמעותיים ועונת הגידול הייתה נוחה, עם צימוח מאוזן. אנו מצפים לכמות יבולים ממוצעת, אך איכותית במיוחד, אשר תמשיך את הקו המצוין של יינות יתיר גם השנה".

אודות יקב יתיר:

יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד הייחודי.  כרמי יקב יתיר נטועים בגובה רב, באדמת גיר חרסיתי, על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל,  המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. הכרמים נהנים מאקלים חצי מדברי, יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין.

יקב יתיר

vintage6vintage7