משנכנס אדר מרבין בשמחה

ובשנה מעוברת השמחה כפולה ומכופלת

בהלכות פורים ידוע שיש ענין בשתיית יין עד דלא ידע כלומר עד שהיין ישמח אותו כל כך שיהיה מחוסר דעת, או ליתר דיוק חסר רציונאל. חז"ל במקום אחר אומרים שאין שמחה אלא ביין ובשר כלומר חכמי ישראל רומזים לנו כאן שיש סוד ביין שמגביר את השמחה וייחד זאת שומר על בריאות האדם ככתוב בתורה ונשמרתם מאוד לנפשותיכם לכן לא תיתכן סתירה בין שתיית יין לבין בריאותו של האדם.

פרופ' חיים גמליאל שהינו חוקר מפורסם שזכה בפרסים בין לאומים רבים כתב ספר נדיר ביותר בשם "רפואת הרמב"ם במבחן המדע בן זמנינו" ובו הקבלות מדהימות בין רפואת הרמב"ם המבוססת בעיקרה על חכמת תורת ישראל ובין מדע בין זמנינו המאושש מחקרית, ערכים שנתנו חז"ל לצמחים שונים, בשער השביעי בערך גפן – ענבים מביא פרופ' גמליאל מידע עוצר נשימה לגבי כוח הריפוי המצוי בענבים בקליפתם בחרצנים וביין. על מידע זה מתבסס המאמר הנ"ל שישפוך אור מאיר על מצוות שתיית היין בפורים ובכלל, טרם נכנס לעובי הקורה יש לדעת שבשער הכוונות בעניין ליל הסדר מציין האר"י שישנם שתי סוגי יין והם היין המשכר והיין המשמח הראשון רע לאדם וטוב להתרחק ממנו והשני טוב לאדם ויש בו הן מרפא לגוף והן מרפא לנפש.

נציין חלק מהפעולות הרפואיות שנבדקו במעבדות שיש ליין:

1 שומר על בריאות הלב וכלי הדם.

2 חיזוק דפנות כלי הדם.

3 מניעת מחלת הסרטן.

4 מניעת מחלות ניווניות של המח ובהן פרקינסון אלצהיימר ועוד.

5 הקלה על תסמיני מחלות אוטואימוניות.

היין טוב ללב וזאת בזכות רכיבים נוגדי חימצון החוסמים ייצור חומצה ארכידונית הגורמת להיווצרות קרישי דם ומחלות לב, כמו כן היין טוב להורדת לחץ דם ומונע עודפי שומן בדם.

אחת הבעיות הרפואיות הקשות שנגרמת לאדם מסכרת ושומנים בדם הינה חולי כלי הדם מחלה זו פוגעת בגפיים באזורים פנימיים בגוף בלב ובמח, נוגדי החימצון המצויים ביין מחזקים מגשימים ומשפרים את תפקודם של כלי הדם ועוזרים למחלת אי ספיקת לב שתוצאותיה מתגלות לאחר זמן רב שלא מגיע דם למקומות עדינים בגופנו.

רבים סובלים מתשישות כאבי שרירים כאבי ראש ותסמינים נוספים ואינם יודעים שמדובר במחלת הפיברומלגיה אשר גם כן נרפאת ע"י שתיית יין איכותי ללא תוספת סוכר.

לאחר שחקרו במעבדות את תועלת היין לגוף האדם בודדו את המרכיבים שלו שיש בהם רפואות והעיקרי שבהם רשמו לפניכם רזברטרול. ניתן להשיג כמוסות טבעיות בבתי טבע.

מחקרים גילו שהרזברטרול מסוגל לנטרל רדיקאלים חופשיים פי חמישים מויטמין C ופי עשרים מויטמין E בזכות פעילותו נוגדת חימצון הוא מונע יעיל ביותר למחלות לב וכלי דם כמו כן הוא מפחית חמצון של שומנים שונים לרבות LDL הכולסטרול הרע ובכך נמנעת התפתחות של טרשת עורקים, הוא גם כן יעיל מאוד בהפחתת צימות טסיות הדם (ריכוז של טסיות דם במקום אחד מרפדת בפלסטרים דליפות דם) ובכך מונע קרישי דם, שבץ מוחי ואוטם לבבי ועוזר באופן משמעותי ביותר להגברת זרימת הדם לכל חלקי הגוף גם הזעירים ביותר ובכך מגביר את חיותם.

חובה עלינו לציין שתפקידו של הדם הינו לזון כל תא ותא בגופנו בחמצן וסוכר מלבד ויטמינים מינרלים חלבונים פחממות ועוד, מצד שני הדם לוקח את חלקי התאים המתים ומפנה אותם מהגוף, לכן חשיבות עליונה יש לכך שהדם יזרים בצורה רציפה ויגיע לכל תא ותא. כאשר זרימת הדם מתעכבת עקב סתימות של כלי דם התאים הנמצאים אחרי הסתימות לא מקבלים חמצן ומזון ומתים ולא מתחדשים.

אחרי שעברנו בסקירה קצרה ביותר על טובת היין למערכת הדם ולכלי הדם המובילים אותו ובעיקרם הלב והמוח כעת ניתן להבין יותר טוב את השפעתו החיובית של יין איכותי על גוף האדם.

היות והיין מטיב עם מערכת הדם מנקה ומטהר אותה ניתן להבין מדוע כאשר שותים יין טוב סמוקות הלחיים ומרגישים צורך לנוע לרקוד ובעיקר להיות שמח ככתוב והיית אך שמח וזהו כל העניין של חודש אדר אחרי שהיין עבר תהליך חימצון מאלול תשרי חודשי הבציר כעת הוא מוכן לשתיה וניתן להנות ממנו הן לפורים והן לארבע כוסות ליל הסדר ומי שזכה ויש ברשותו יין נושן זוכה ונהנה ממנו כל השנה חשוב לציין שהרוצה להנות מתכונותיו המרפאות לאורך זמן של היין טוב לו להשתמש בכמוסות מרוכזות והכל כמובן לאחר שמתייעצים עם רופא או מומחה.

אני הקטן רק כאן על מנת להגביר את התודעה שלי ושלכם לאיכות חיים של אמת.

בברכה

"סתרי חיים"

07-33-38-38-48